Preposlať Honda Civic 2012

 

Zdieľanie článku na sociálnych a iných sieťach

Radi by ste sa podelili o tento článok s ostatnými? Kliknutím na ikonky nižšie ho môžete zdieľať na danej sieti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Honda Civic 2012

19.11.2012 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenzie | Komentárov: 0 |

Honda Civic je skúseným matadorom nižšej strednej triedy, v ktorej ponúka hlavne originálny dizajn, feeling ľahkého športovného vozidla a kvalitný interiér. Aká je deviata generácia tohto japonského kompaktného hatchbacku?

Honda Civic 2012

Civic predchádzajúcej generácie sa do nižšej strednej triedy dostal ako prízrak a so svojím výstredným a originálným dizajnom pôsobil vedľa celkom nudných Golfov a Focusov ako živá voda. Niekomu sa dizajn pripomínajúci UFO samozrejme nepáčil, niekto ho miloval, ale nikomu Civic predchádzajúcej generácie nezostal  ľahostajný. Nová generácia síce po stránke dizajnu z tej predchádzajúcej čiastočne vychádza, avšak tvary sú trochu umiernenejšie. Celkovo už nový Civic nevyzerá tak futuristicky. Otázka je, či je to na škodu, alebo skôr na prospech veci. Trochu konzervatívnejší zákazníci vyspelejší vzhľad určite ocenia.  Civic podľa nás prišiel o trochu svojho charakteru, aj keď stále vzhľadom vyniká, ale už nie tak výrazne. Na prednej časti vozidla si môžeme všimnúť zaujímavo navrhnutú masku chladiča, ktorá je doplnená ostro rezanými svetlometmi a nárazníkom s integrovanými hmlovkami a LEDkami pre denné svietenie.

Honda Civic 2012

Vzadu je to už trochu väčšia divočina, no na prvý pohľad zaujmú hlavne výrazné svetlá, ktoré sú prepojené a zasahujú aj do zadného okna. Dizajn zadnej časti sa naozaj podaril a pôsobí príjemne futuristicky. Trochu nám chýbajú krásne výfuky v tvare trojuholníka, ktorými disponovala predchádzajúca  generácia. Zmenou oproti predchádzajúcej prešiel samozrejme tiež interiér. Usporiadanie ovládacích prvkov je viacmenej podobné, ako u predchádzajúceho Civicu. Novinkou je stredový panel, ktorý je ľahko natočený smerom k vodičovi a trochu inak je tiež upravená palubná doska, ktorá obsahuje budíky v samostatných tubusoch. Veľmi sa nám zapáčilo madlo dverí pri vodičovi, ktoré plynule nadväzuje na palubnú dosku a ovládanie okien a zrkadiel je tak lepšie po ruke. Honda zapracovala na dielenskom spracovaní a interiér pôsobí podstatne kvalitnejším a mohutnejším dojmom než predchádzajúca generácia.

Honda Civic 2012

Civic je samozrejme päťmiestny, aj keď štyria ľudia sa v ňom budú cítiť lepšie. Kapacita batožinového priestoru je od 467 po 1378 litrov pri sklopení zadných sedadiel. Teraz sa dostávame k pohonným jednotkám. K pohonu Civicu novej generácie si môžete vybrať jeden z troch motorov. Základnú pohonnú jednotku tvorí štvorvalec 1.4 i-VTEC, ktorý ponúkne rovných 100 koní a krútiaci moment 127 Nm. Nejde o žiadnu „divočinu“. Tento motor je určený hlavne pre menej náročných vodičov, ktorí preferujú kľudnejšiu jazdu a nižšiu spotrebu paliva. Tento motor  Civic dokáže zrýchliť z 0-100 km/h za 13 sekúnd a jeho maximálna rýchlosť je 187 km/h, pričom v ponuke je len šesťstupňová manuálna prevodovka. S motorom 1.8 i-VTEC dostanete možnosť vybrať si medzi manuálom a päťstupňovým automatom, avšak k charakteru motora sa lepšie hodí hodinársky presný manuál, ktorý patrí medzi tie najlepšie vôbec.

Honda Civic 2012

Tento štvorvalec disponuje výkonom 142 koní a krútiacim momentom 174 Nm, čo sú vcelku slušné hodnoty, sľubujúce bezproblémovú svižnú jazdu. S manuálom zvládnete zrýchliť z 0-100 km/h za 8.7 sekundy a s automatom za 10.4 s. Jediný naftový motor v ponuke je osvedčený štvorvalec 2.2 i-DTEC naladený na 150 koní, ktorý sa pýši hlavne mohutným krútiacim momentom čítajúci 350 Nm. O skvelých parametroch motora hovorí tiež  zrýchlenie z 0-100 km/h za 8.3 sekundy, čo je zo všetkých motorizácií najmenej. Najmenšia bude tiež spotreba paliva. Nový Civic dospel aj po stránke jazdných vlastností. Podvozok je teraz trochu komfortnejší a zároveň si stále zachováva skvelé držanie stopy a istý prejazd zákrutami. Ceny novej generácie Civicu začínajú na našom trhu sumou 379 900 Kč s DPH za model s motorom 1.4 i-VTEC. Lacnejší je 1.8 i-VTEC s manuálnou prevodovkou, za ktorý zaplatíte 429 000 Kč s DPH. Keď budete chcieť automat, tak príplatok je 30 000 Kč. Základný dieselový variant vychádza drahšie a Honda si zaň vypýta  499 000 Kč s DPH.

 

tlačiť

Diskusia k článku


Hodnotenie:

hlasov: 1

Pozn: čím väčšie číslo, tým lepšie hodnotenie

Diskusia

Diskusia k článku Honda Civic 2012


počet príspevkov: 0

 

viac

menej

menej značiek

Už raz ste hlasovali.

Odobrať možnosť

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrať aspoň dva produkty na porovnanie.