Preposlať Nízky tlak hustenia, vysoké riziko

 

Zdieľanie článku na sociálnych a iných sieťach

Radi by ste sa podelili o tento článok s ostatnými? Kliknutím na ikonky nižšie ho môžete zdieľať na danej sieti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Nízky tlak hustenia, vysoké riziko

15.07.2012 | Michelin | Tipy, triky, rady, Tlačové správy | Komentárov: 0 |

Vedeli ste, že približne dve tretiny európskych vodičov jazdia s podhustenými pneumatikami? Podstupujú tak početné riziká, ktoré môžu viesť až k vzniku dopravnej nehody. Pozrime sa na to, čo sa môže stať, ak pneumatiky nie sú dostatočne nahustené.

Nízky tlak hustenia, vysoké riziko

Znížená kilometrová životnosť a deformovaná stopa
Nedostatočný tlak hustenia skracuje kilometrovú životnosť pneumatiky. Pneumatika, ktorej tlak hustenia je o 20 % nižší, prejde o 20 % kilometrov menej. Ak je vzduch vo vašich pneumatikách 0,5 baru pod odporúčanou hodnotou, môže sa ich životnosť znížiť až o 8 000 km. Pri podhustených pneumatikách sa tiež vyvíja nadmerný tlak na ich ramená. Tým sa deformuje stopa pneumatiky a zároveň sa znižuje jej životnosť, pretože sa predčasne opotrebúva.

Zhoršená stabilita počas jazdy a vyššia spotreba paliva
Vo väčšine prípadov spôsobuje nízky tlak hustenia na prednej náprave nedotáčavosť vozidla, zatiaľ čo na zadnej náprave pretáčavosť vozidla. Ak jazdia vaše pneumatiky s tlakom hustenia o 1 až 2 bary nižším, zvyšuje sa riziko nehody, pretože také pneumatiky sú náchylnejšie na prasknutie. Pneumatika, ktorá jazdila s nedostatočným tlakom hustenia, môže byť nenávratne poškodená a môže prasknúť dokonca aj v okamihu, keď je jej tlak hustenia už upravený na správnu hodnotu. Brzdná dráha sa môže predĺžiť až o 11 metrov a pneumatika ročne spotrebuje až o jednu celú nádrž paliva navyše.

Menšia kontaktná plocha na mokrej vozovke
Nízky tlak hustenia zvyšuje riziko vzniku aquaplaningu. Predstavte si napríklad situáciu, keď v 80-kilometrovej rýchlosti prechádzate 5-milimetrovým vodným filmom. Všeobecne platí, že s každým znížením tlaku vzduchu v pneumatikách o 0,5 baru sa optimálna kontaktná plocha zmenšuje o polovicu. Čím menší je tlak hustenia vo vašich pneumatikách, tým väčšie je riziko, že sa na mokrej vozovke doslova pokĺznete a stratíte kontrolu nad vedením vozidla. Taká situácia je veľmi nepríjemná pre vodiča aj jeho spolucestujúcich a navyše býva príčinou vzniku rôznych dopravných nehôd.

Prečo riskovať? Nastavte tlak hustenia na správnu hodnotu
Ak sú pneumatiky správne nahustené, zabezpečujú vám viac bezpečnosti, dlhšiu kilometrovú životnosť a optimálnu spotrebu paliva. Ak si nie ste istí správnou hodnotou tlaku vzduchu pre svoje pneumatiky, pozrite sa do návodu na použitie svojho vozidla alebo sa obráťte na predajcu či výrobcu tohto vozidla.

Aby ste sa vyhli komplikáciám, spojeným s podhustenými pneumatikami, skôr než bude príliš neskoro, stačí len pravidelne raz za mesiac a vždy pred dlhšou cestou kontrolovať tlak vzduchu vo vašich pneumatikách. Ak treba, dohustite pneumatiky na odporúčanú hodnotu. Nezabudnite skontrolovať aj rezervné koleso. Ak pneumatiky išli v posledných dvoch hodinách alebo prešli viac než pár kilometrov pri veľmi nízkej rýchlosti, pridajte k odporúčanej hodnote tlaku hustenia 0,3 baru. Ide však o výnimočné riešenie. Ideálne treba merať tlak hustenia vždy pri pneumatikách za studena. Nikdy nevypúšťajte vzduch z pneumatiky, ktorá je teplá. Aby ste zostali v bezpečí, ušetrili peniaze a predĺžili životnosť svojich pneumatík, stačí len udržiavať správny tlak hustenia vašich pneumatík!

tlačiť

Diskusia k článku


Hodnotenie:

hlasov: 0

Pozn: čím väčšie číslo, tým lepšie hodnotenie

Diskusia

Diskusia k článku Nízky tlak hustenia, vysoké riziko


počet príspevkov: 0

 

viac

menej

menej značiek

Už raz ste hlasovali.

Odobrať možnosť

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrať aspoň dva produkty na porovnanie.