Preposlať Prepichnutá pneumatika: opraviť, alebo vymeniť?

 

Zdieľanie článku na sociálnych a iných sieťach

Radi by ste sa podelili o tento článok s ostatnými? Kliknutím na ikonky nižšie ho môžete zdieľať na danej sieti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Prepichnutá pneumatika: opraviť, alebo vymeniť?

14.07.2012 | Michelin | Tipy, triky, rady, Tlačové správy | Komentárov: 0 |

Defekt pneumatiky vo vás môže zanechať doslova pocit prázdnoty a zdá sa, že sa vždy stane vtedy, keď je to najmenej vhodné. Snažte sa danú situáciu ešte nezhoršiť. Náš 4-bodový sprievodca vám povie, ako si poradiť s prázdnou pneumatikou.

Prepichnutá pneumatika: opraviť, alebo vymeniť?

1. Konajte rýchlo
Bezprostredne potom, ako zistíte defekt pneumatiky, vymeňte ju za rezervné koleso. Vždy sa pri ňom presvedčte, že je správne nahustené. Jazda s prázdnou pneumatikou môže narušiť jej stavbu a viesť k jej nezvratnému poškodeniu. Dokonca aj drobné prepichnutie s pomalým únikom vzduchu môže ohroziť vašu bezpečnosť, preto je veľmi dôležité vzniknutý problém riešiť čo najskôr, ako je to možné!

2. Dočasné opravy musia byť skutočne dočasné
Tesniace a ďalšie dočasné opravné produkty slúžia len ako dočasné riešenie, vďaka ktorému máte možnosť sa bezpečne a pohodlne dopraviť k najbližšiemu odborníkovi. Navyše tieto tesniace produkty môžu mať pri dlhšom používaní negatívny vplyv na pneumatiku, ráfik, ventil, snímač tlaku hustenia či ďalšie časti vozidla.

Významní výrobcovia pneumatík výrazne neodporúčajú používať tmel či záplaty na dlhodobé opravy, pretože predstavujú len povrchné a rýchle riešenie. Pneumatika sa musí demontovať a dôkladne skontrolovať, aby sa mohla stanoviť skutočná miera poškodenia.

3. Držte sa odporúčaní odborníka
Jedine odborník na pneumatiky je kompetentný stanoviť, či je možné pneumatiku opraviť, či nie. Demontuje pneumatiku z ráfika a dôkladne prezrie jej vnútornú časť. Z bezpečnostných dôvodov sa nemôžu pneumatiky, ktoré sú z vnútornej strany poškodené, alebo sú pri nich stanovené niektoré z nasledujúcich prejavov, opravovať:

  • Pätkové lano, ktoré slúži ako výstuha, je odkryté či deformované.
  • Vnútorné vrstvy gumy sa odškierajú.
  • Poškodenie bolo spôsobené skorodovaným či mastným telesom.
  • Na gume sa objavili praskliny ako prejavy jej starnutia.
  • Vnútorná butylová vrstva je zvrásnená či inak poškodená.

Odborník vám v mnohých situáciách môže pomôcť, nemôže však na jednej pneumatike uskutočňovať viac opráv. Každá oprava pneumatiku oslabí.

4. Predchádzajte problémom pomocou pravidelnej starostlivosti
Nemíňajte zbytočne svoj čas ani peniaze pre defekty pneumatík. Stačí im venovať primeranú pozornosť. Podhustená pneumatika je náchylnejšia na prasknutie či prepichnutie, preto sa vždy ubezpečte, že sú vaše pneumatiky nahustené na tlak hustenia, ktorý je uvedený v návode na použitie vášho vozidla. Toto drobné gesto predĺži životnosť vašich pneumatík a vy navyše urobíte ústretový krok k ochrane životného prostredia. Správne nahustené pneumatiky vám ročne ušetria až jednu celú nádrž paliva!

tlačiť

Diskusia k článku


Hodnotenie:

hlasov: 0

Pozn: čím väčšie číslo, tým lepšie hodnotenie

Diskusia

Diskusia k článku Prepichnutá pneumatika: opraviť, alebo vymeniť?


počet príspevkov: 0

 

viac

menej

menej značiek

Už raz ste hlasovali.

Odobrať možnosť

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrať aspoň dva produkty na porovnanie.