Preposlať Michelin predstavuje výkon rady svojich pneumatík a vysvetľuje nové eruópske nariadenie štítkovania pneumatík

 

Zdieľanie článku na sociálnych a iných sieťach

Radi by ste sa podelili o tento článok s ostatnými? Kliknutím na ikonky nižšie ho môžete zdieľať na danej sieti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Michelin predstavuje výkon rady svojich pneumatík a vysvetľuje nové eruópske nariadenie štítkovania pneumatík

30.06.2012 | Michelin | Tlačové správy | Komentárov: 2 |

V čase keď európska legislatíva štítkovania pneumatík povoľuje výrobcom uvádzať klasifikáciu ich pneumatík, Michelin znovu potvrdzuje svoj záväzok poskytovať najlepšie vyváženie výkonu v každej rade. Michelin podporuje uvedenie nového systému európskeho štítkovania pneumatík, ktorý je vytvorený tak, aby poskytoval užívateľom praktické informácie o troch dôležitých parametroch výkonu pneumatiky: priľnavosť za mokra, energetická účinnosť a hladina hluku.

Michelin predstavuje výkon rady svojich pneumatík a vysvetľuje nové eruópske nariadenie štítkovania pneumatík

MICHELIN rada letných pneumatík

Všetky rady letných pneumatík, predávané od roku 2010 získali maximálnu triedu A v oblasti priľnavosti za mokra, ktorá je parametrom zohľadňujúcim bezpečnosť. 

  • MICHELIN Energy Saver + rad, ktorá bude uvedená na trh toto leto, bola hodnotená triedou A v priľnavosti za mokra 
  • Produktová rada MICHELIN Primacy 3 bola hodnotená triedou A v priľnavosti za mokra.
  • MICHELIN Pilot Super Sport a MICHELIN Pilot Sport 3 boli hodnotené triedou A v priľnavosti za mokra.


Oddanosť  Michelinu neustále zdokonaľovať palivovú účinnosť bola hodnotená klasifikáciou nových hlavných typov pneumatík triedou C alebo vyššie. 

  • MICHELIN ENERGY Saver + rad je  hodnotená buď triedou B alebo C v energetickej účinnosti, v závislosti na veľkosti.
  • MICHELIN Primacy 3 line je hodnotená triedou C.

 

Všimnite si, že väčšina športových línií bola hodnotená triedou E, odrážajúc fakt, že tieto dodávajú veľmi špecifickú výkonnostnú rovnováhu a to kombináciou vysokého počtu najazdených kilometrov a veľmi silnou priľnavosťou, aj v extrémnych jazdných podmienkach. 

Vo veľkosti 15 a 16 palcov, ale nie v 14 palcovej verzii

Čo sa týka hlučnosti pneumatiky, všetky letné pneumatiky vyhovujú budúcim limitom týkajúcich sa vonkajšej hlučnosti, ktoré vstúpia do platnosti 1. novembra 2016 (maximálne v dvoch vlnách).


MICHELIN rada zimných pneumatík

Posledná generácia zimných pneumatík rady Alpin bola ohodnotená triedou C vo výkone pri priľnavosti za mokra a triedou E pri valivom odpore. Tieto zimné pneumatiky sú navrhnuté tak, aby umožnili bezpečnú jazdu za rôznych jazdných podmienok (ľad, sneh, kašovitý sneh) a pri kompletnej škále zimných teplôt. Spĺňajú hlavné očakávania motoristov tým, že ponúkajú oboje, optimálnu priľnavosť v každej jazdnej situácii a excelentnú životnosť MICHELIN pneumatiky.

 

MICHELIN rada pneumatík pre ľahké nákladné automobily

Jej uvedenie na trh je naplánované na toto leto. Nová MICHELIN Agilis + rada znovu demonštruje excelentnú rovnováhu výkonu a to triedou B pri priľnavosti za mokra, veľmi dobré hodnotenie energetickej účinnosti hodnotené triedou C, dve vlny vonkajšej hlučnosti a vyššia robustnosť rady a celkový počet najazdených kilometrov.


Viac ako hodnotenia – trhovo najlepšia rovnováha výkonu

Stratégia Michelinu je zameranie sa na navrhovanie a výrobu takých pneumatík, ktoré kombinujú bezpečnosť za všetkých jazdných podmienok, (na suchej a mokrej vozovke, ako na rovnej ceste tak aj na zákrutách) zlepšenie palivovej účinnosti a vyšší počet najazdených kilometrov. Vplyv týchto faktorov na celkové náklady vlastníctva automobilu sú pre zákazníka kľúčovým faktorom, ktorý ešte nie je zahrnutý do novej regulácie. Životnosť komerčne dostupných pneumatík sa veľmi líši, a to až dvojnásobne alebo aj viac, čo znamená pre zákazníka jazdu dlhšiu ako počas jedného roka.  


Michelin vysvetľuje nové európske nariadenie štítkovania pneumatík

Počnúc 1. novembrom 2012, všetky pneumatiky predané v Európe budú musieť mať štítok znázorňujúci informácie o troch výkonnostných kritériách. Dve sa týkajú životného prostredia (energetická účinnosť a hladina hluku) a tretie súvisí s bezpečnosťou. Nové nariadenie EU preto vyžaduje, aby každá predaná pneumatika mala štandardný štítok, ktorý by uvádzal valivý odpor (pozri detailné vysvetlenie nižšie), úroveň vonkajšej hlučnosti a brzdnú dráhu na mokrej vozovke (priľnavosť za mokra).

Nariadenie je navrhnuté tak, aby spĺňalo dva ciele:

  • Poskytnúť zákazníkom objektívne informácie o výkone pneumatiky, ktorých si všeobecná verejnosť nie je vždy vedomá.
  • Pomôcť zdokonaliť výkon pneumatiky publikovaním tejto informácie.

 

Podporovaná Michelinom, táto široko rozsiahla iniciatíva ponúkne užívateľom lepšie pochopenie skutočnej bezpečnosti a vplyvu ich pneumatík na životné prostredie, ako pre nich, tak aj pre spoločnosť. Nariadenie je obzvlášť dôležité v tom, že ide o prvé na svete, ktoré vyžaduje zobrazovanie energetickej účinnosti pneumatiky. 

Štítok bude vyzerať ako ten, ktorý zákazníci poznajú a vídajú na domácich spotrebičoch. Bude zahŕňať triedu pneumatiky v troch výkonnostných parametroch:

  • Valivý odpor, ktorý označuje vplyv na spotrebu paliva a tým aj emisie oxidu uhličitého – hodnotené od A do G.
  • Priľnavosť za mokra, meraná brzdnou dráhou na mokrom povrchu – klasifikované od A do G.
  • Vonkajšia hlučnosť – meraná v decibeloch (dB).

 

Počnúc 1. novembrom  2012, nový európsky štítok musí byť pripevnený na pneumatikách pre všetky osobné autmobily, ľahké úžitkové vozidlá a ťažké nákladné vozidlá, ktoré boli vyrobené po 1. júli 2012 a musí byť uvedená v štandardizovanej podobe vo všetkých tlačových materiáloch výrobcov a online technických propagačných materiáloch.

Tá istá informácia sa musí objaviť na, alebo spolu s faktúrou za pneumatiku, tým umožňujúc konečným užívateľom zlepšiť ich povedomie o pneumatikách a porovnávať ich na základe troch parametrov.


Bližší pohľad na tri kritériá európskeho štítkovania

Prvé kritérium: Energetická účinnosť
Valivý odpor
Každou rotáciou kolesa je pneumatika deformovaná hmotnosťou nákladu pri jazde, preto spôsobuje zahrievanie konštrukčných materiálov. Redukovaním tohto zahrievania je možné znižovať spotrebu paliva a, v dôsledku toho, emisiu skleníkových plynov. Sila, ktorá bráni vozidlu ísť smerom vpred sa volá “valivý odpor.” Je meraný množstvom energie použitej pri najazdení určitej vzdialenosti. Valivý odpor pneumatík sa podieľa vo výške asi 20 % na celkovej spotrebe paliva daného vozidla. Povedané inak to v podstate znamená, že jedna plná nádrž z piatich je spotrebovaná iba pneumatikami. Redukovanie valivého odporu preto badateľne pomáha zlepšiť energickú účinnosť cestnej dopravy, a tým znižuje emisie oxidu uhličitého a umožňuje vodičom znižovať ich účty za palivo.  Palivová účinnosť pneumatiky je meraná na stroji, ktorý stanoví koeficient jej valivého odporu.  

Majte na pamäti, že každý liter spáleného benzínu uvoľnuje do atmosféry 2.3 kg CO2 a že každý liter nafty uvoľňuje 2.65 kg.


Vyjadrenie energetickej účinnosti pneumatiky
Energetická účinnosť je vyjadrená ako koeficient vypočítaný vydelením strojom meraného valivového odporu a pôsobením prepravovanej záťaže počas trvania testu. Na novom štítku, ktorý bude podobný štítkom uvádzaným na domácich spotrebičoch alebo na nových vozidlách, bude energetická účinnosť symbolizovaná písmenom na farebnej škále, a to štandardným piktogramom energetickej účinnosti definovaným Európskou úniou. Sedem tried účinnosti v rozsahu od A (najúčinnejší) po G (najnižší) v podstate znamená, že pre vozidlo s plnou sadou pneumatík triedy A by sa mohla redukovať spotreba paliva (a s tým spojené emisie uhlíka) až o 7.5% v porovnaní s plnou sadou pneumatík triedy G.

Normy triedy energetickej účinnosti sú veľmi prísne hlavne pre menšie pneumatiky, čo ponúka možnosť potenciálneho zlepšenia v každej rade pneumatík. 


*Výkon meraný v súlade s testovacími metódami špecifikovanými v Nariadení (EC) 1222/2009, v neskoršom znení (EC) 228/2011 a (EC) 1235/2011. Zdroj: Hodnotenie vplyvu dle Európské Komisie SEC (2008) 2860.


Druhé kritérium: Priľnavosť za mokra

Brzdné vlastnosti na mokrom povrchu
Brzdná dráha je meraná štandardným postupom, a to porovnávaním hodnotenej pneumatiky s referenčnou pneumatikou, ktorá je určená v predpise. Rozdiel medzi vzdialenosťami (testovaná pneumatika/referenčná pneumatika) určuje na štítku triedu priľnavosti pneumatiky za mokra. Podobne ako valivý odpor, tak aj priľnavosť za mokra je vyjadrená siedmymi triedami účinnosti, od triedy A (najlepšia) po triedu G (najhoršia). Kým výsledky sa možu líšiť v závislosti na vozidle a aktuálnom počasí, rozdiel medzi jednotlivými triedami znamená, že brzdná dráha vozidla vybaveného plnou sadou pneumatík triedy A može byť až o 30% krašia ako vozidla vybaveného plnou sadou pneumatík triedy G. To predstavuje rozdiel v brzdnej vzdialenosti až 18 metrov* pre vozidlo brzdiace pri rýchlosti 80 km/h až do úplného zastavenia. Avšak, ide viac o bezpečnosť než o výkon. Stratégia Michelinu je sútrediť sa na navrhovanie a výrobu takých pneumatík, ktoré sú bezpečné za všetkých jazdných podmienok, na suchej a mokrej vozovke, ako na rovine tak aj v zákrutách. 

**Výkon meraný v súlade s testovacími metódami špecifikovanými v Nariadení EC) 1222/2009, v neskoršom znení (EC) 228/2011 a (EC) 1235/2011. Zdroje: Európska komisia pre hodnotenie vplyvu (2008) 2860.


Tretie kritérium: Vonkajšia hlučnosť
Pretože pneumatiky prispievajú k hluku v doprave, čo je ich hlavnou nevýhodou, nový štítok zobrazuje stupeň vonkajšej hlučnosti namiesto zobrazovania hluku, ktorý vníma vodič vo vnútri vozidla. Meraná hodnota je udávaná v decibeloch (dB) a vizuálne zobrazená jedným, dvoma alebo troma vlnami, v závislosti na stupni hluku k EU normám. Tri vlny znamenajú že hluk pneumatiky súhlasí so súčasným limotom, dve znamenajú že pneumatika je 3dB1 pod súčasným limitom, alebo dvakrát tak tichá ako regulačné normy, a jedna vlna znamená že pneumatika je 6dB1 pod súčasným limitom, alebo  štyrikrát tichšia ako regulačné normy.

Michelin predstavuje výkon rady svojich pneumatík a vysvetľuje nové eruópske nariadenie štítkovania pneumatík


Metódy testovania a zodpovednosť výrobcov pneumatík


Výrobcovia pneumatík sú zodpovední za realizáciu výkonnostných testov v súlade s regulačnými postupmi a normami a to nasledovným spôsobom:

  • Valivý odpor je meraný na strojoch v laboratóriu. Bude predstavený taký postup, ktorý vyrovná rozdiely v meraniach rôznych laboratórií, ktoré sú využívané výrobcami pneumatík a nezávislými testovacími organizáciami, ako sú UTAC a  TÜV SÜD Automotive.

Michelin predstavuje výkon rady svojich pneumatík a vysvetľuje nové eruópske nariadenie štítkovania pneumatík

  • Priľnavosť za mokra je meraná skúšobnou referenčnou pneumatikou, a to buď na vozidle, alebo na testovacom prívese.  Testy sú realizované na štandardnom povrchu, a s tou istou hladinou vody (1.0 mm ±0.5 mm pri pneumatikách pre osobné autmobily). Teplota okolného vzduchu závisí na kategórii pnematiky, letné pneumatiky testované medzi 5° a 35°C a zimné pneumatiky medzi 2° a 20°C.Na lepšie odzrkadlenie skutočnej spotreby Michelin realizoval testy pri teplotách, ktoré viac reprezentujú európske klimatické podmienky, 7°C pri zimných pneumatikách pre osobné automobily a pneumatikách pre ľahké nákladné autmobily a 20°C pri letných pneumatikách.
  • Hluk pneumatiky je meraný metódou pri vonkajšej jazde. Pretože hluk závisí primárne od rýchlosti, typu vozovky a vonkajšej teploty, test je realizovaný pri 80 km/h na vozovke, ktorá spĺňa definované poveternostné podmienky (rýchlosť vetra, teplota, etc.)

tlačiť

Diskusia k článku


Hodnotenie:

hlasov: 0

Pozn: čím väčšie číslo, tým lepšie hodnotenie

Diskusia

Diskusia k článku Michelin predstavuje výkon rady svojich pneumatík a vysvetľuje nové eruópske nariadenie štítkovania pneumatík


počet príspevkov: 2

JP MORGAN

26.11.2014 v 21:42

Získání úvěru se stala výzvou finanční rozhodnutí, aby se vzhledem k výzvám z ní vyplývají, zejména když máte vzít v úvahu vysoké kolaterály požadovanou finanční organizace, které nabízejí pomoc nebo vysoké procento zájmu, pokud uvažujete o splácet. Vy jste jako takový?Dobrou zprávou je, že jsme nyní nabízí všechny druhy úvěrů dnes na 3% úrok bez zajištění a snadné schválení .. můžete nás kontaktovat ještě dnes informace o tom, jak používat a být jisti, dostanete úvěr budete hledat as vaší spokojenosti je naší nejvyšší prioritou.

Odpovedať

COLLINS DAVID

26.11.2014 v 22:05

Získání úvěru se stala výzvou finanční rozhodnutí, aby se vzhledem k výzvám z ní vyplývají, zejména když máte vzít v úvahu vysoké kolaterály požadovanou finanční organizace, které nabízejí pomoc nebo vysoké procento zájmu, pokud uvažujete o splácet. Vy jste jako takový?Dobrou zprávou je, že jsme nyní nabízí všechny druhy úvěrů dnes na 3% úrok bez zajištění a snadné schválení .. můžete nás kontaktovat ještě dnes na collinspay@outlook.com informace o tom, jak používat a být jisti, dostanete úvěr hledáte, jak vaši spokojenost je naší nejvyšší prioritou.

Odpovedať

 

viac

menej

menej značiek

Už raz ste hlasovali.

Odobrať možnosť

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrať aspoň dva produkty na porovnanie.