Preposlať Princíp nového označovania pneumatík: kto a akým spôsobom klasifikuje pneumatiky?

 

Zdieľanie článku na sociálnych a iných sieťach

Radi by ste sa podelili o tento článok s ostatnými? Kliknutím na ikonky nižšie ho môžete zdieľať na danej sieti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Princíp nového označovania pneumatík: kto a akým spôsobom klasifikuje pneumatiky?

11.06.2012 | Michelin | Tlačové správy | Komentárov: 0 |

Nový európsky zákon stanovuje, že všetky pneumatiky predávané v Európe musia byť vybavené špeciálnym klasifikačným štítkom, ktorý bude obsahovať hodnotenie vlastností danej pneumatiky. Táto klasifikácia zohľadňuje palivovú účinnosť pneumatiky, jej brzdné vlastnosti na mokrom povrchu a mieru vonkajšej hlučnosti. Od 1. novembra 2012 budeme mať teda nové prostriedky, ako pri nákupe navzájom porovnávať jednotlivé pneumatiky. Kto ale pneumatiky klasifikuje a akým spôsobom?

Princíp nového označovania pneumatík: kto a akým spôsobom klasifikuje pneumatiky?

Nový zákon o označovaní pneumatík má 3 ciele: zvýšiť bezpečnosť na cestách, znížiť spotrebu paliva, čiže aj množstvo emisií skleníkových plynov, a znížiť hlučnosť cestnej premávky.
Sprievodca novým systémom označovania pneumatík

 

1. Klasifikácia pre spoločný štandard
V rámci celej Európy je každý výrobca či dovozca pneumatík povinný vytvoriť klasifikáciu svojich pneumatík v súlade s presne stanoveným testovacím systémom. Cieľom tejto štandardizovanej klasifikácie je poskytnúť spotrebiteľom objektívne a spoľahlivé informácie a umožniť im tak zodpovedne porovnávať rôzne pneumatiky a značky. Každý členský štát EU je povinný zaistiť, aby boli tieto testovacie metódy rešpektované.

 

2. Ako sa meria spotreba paliva?
V okamihu, kedy sa vaše pneumatiky valia po ceste, vyvíjajú určitú mieru odporu, ktorý má priamy vplyv na celkovú spotrebu paliva. Inými slovami  - valivý odpor je množstvo energie, ktorú vaše pneumatiky spotrebujú počas jazdy. Pokiaľ majú vaše pneumatiky NÍZKY valivý odpor, zaručia vám VÄČŠIU palivovú účinnosť.
Testovanie: Pneumatika je testovaná na skúšobnom bubne pri štandardizovaných podmienkach, ktoré zodpovedajú štandardnému použitiu. Test simuluje jazdu pri rýchlosti 80 km/h so zaťažením zodpovedajúcim 80 % indexu nosnosti danej pneumatiky.
Sprievodca novým systémom označovania pneumatík

 

 

3. Ako sa merajú brzdné vlastnosti na mokrom povrchu?
Tento test sa robí pri vozidle idúcom v štandardizovaných podmienkach stanovených zákonom: stanovená je teplota, stav cestného povrchu, výška vodného filmu a rýchlosť.
Testovacie podmienky sú podľa európskej legislatívy nasledujúce:
. Zimné pneumatiky sa testujú pri teplotách medzi 2 °C a 20 °C
. Letné pneumatiky sa testujú pri teplotách medzi 5 °C a 35 °C
. Výška vodného filmu je medzi 0,5 mm a 1,5 mm
. Vozidlo je vybavené ABS a brzdí z rýchlosti 80 km/h na rýchlosť 20 km/h
Ako testuje Michelin: Pri testovaní našich pneumatík simulujeme podmienky, ktoré sa maximálne blížia skutočným európskym jazdným podmienkam. To znamená: Aby sa Michelin čo najviac priblížil potrebám spotrebiteľov, uskutočňuje všetky testy brzdných vlastností svojich pneumatík na mokrom povrchu pri teplotách, ktoré sú typické pre použitie v Európe.
• Približne 20 °C pri letných pneumatikách pre osobné a ľahké nákladné vozidlá
• Približne 7 °C pri zimných pneumatikách pre osobné a ľahké nákladné vozidlá
• Medzi 7 °C a 25°C pri pneumatikách pre ťažké nákladné vozidlá (obvykle sa používajú v zime aj v lete)
Pretože nie je možné testovať všetky pneumatiky v zhodných podmienkach, na testovanie priľnavosti na mokrom povrchu sa používa referenčná skúšobná pneumatika. Klasifikácia každej pneumatiky tak vychádza z porovnania s touto normalizovanou referenčnou pneumatikou.

 

4. Ako merať vonkajšiu hlučnosť pneumatík?

Vonkajšia hlučnosť pneumatiky sa meria v decibeloch (dB).

Testovanie: Vonkajšia hlučnosť sa meria pomocou mikrofónov, ktorých umiestnenie je jasne definované a ktoré snímajú akustický tlak hluku vozidla voľne prechádzajúceho rýchlosťou 80 km/h.

Sprievodca novým systémom označovania pneumatík

 

Čo ešte je pri výbere pneumatík dôležité?
Označovanie pneumatík je dobrý začiatok, ale pre vás sú zásadné ešte ďalšie 3 výkonnostné charakteristiky pneumatík:
Životnosť: Pneumatika, ktorá dlhšie vydrží, z dlhodobého hľadiska ušetrí vaše náklady. Správna pneumatika vám môže v porovnaní s inou pneumatikou ponúknuť až rok jazdy navyše.
Jazdná stabilita v zákrutách: K 25 % nehôd2 dochádza v zákrutách.
Brzdné vlastnosti na suchom povrchu: K 70 % nehôd2 dochádza na suchej vozovke.


Kto vyrába pneumatiky, ktoré ponúkajú rovnováhu všetkých podstatných vlastností…
Už dlhšie ako 120 rokov naši inžinieri vyvíjajú a nepretržite zdokonaľujú pneumatiky, ktoré ponúkajú rovnováhu kľúčových vlastností, vrátane tých, ktoré zohľadňuje nový klasifikačný systém. S Michelinom sa môžete spoľahnúť na optimálnu rovnováhu výkonov bez akéhokoľvek kompromisu.
Pozrite sa, ako rastú výkony so značkou Michelin


1 Podľa výsledkov meraní, uskutočnených v súlade s testovacími metódami, ktoré stanovuje nariadenie EC 1222/2009 a nariadenie 1235/2011. Zdroj: Meranie Európskej komisie SEC (2008) 2860.
2 Verkehrsunfallforschung (VUFO) a Technická univerzita v Drážďanoch: 10 000 nehôd analyzovaných v priebehu 10 rokov.

Nová európska legislatíva: http://ec.europa.eu/energy/efficiency/labelling/labelling_of_tyres_en.htm

tlačiť

Diskusia k článku


Hodnotenie:

hlasov: 0

Pozn: čím väčšie číslo, tým lepšie hodnotenie

Diskusia

Diskusia k článku Princíp nového označovania pneumatík: kto a akým spôsobom klasifikuje pneumatiky?


počet príspevkov: 0

 

viac

menej

menej značiek

Už raz ste hlasovali.

Odobrať možnosť

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrať aspoň dva produkty na porovnanie.