Preposlať VW Golf GTI Cabriolet - ostré kabrio s plátennou strechou
VW Golf GTI Cabriolet - ostré kabrio s plátennou strechou
Zima pomaly končí a za chvíľu príde ideálny čas na automobil bez strechy. Ak ste milovníci klasiky v podobe plátennej skladacej strechy, máme pre vás celkom zaujímavú novinku od automobilky Volkswagen.
Kombinácia Golfu GTI a plátennej skladacej strechy je veľmi atraktívna, štýlová a nie je pochýb o tom, že si svojich fanúšikov určite nájde. Ako základ poslúžil tomuto modelu samozrejme klasický Golf s karosériou hatchback a dizajn zostal takmer identický, ako u ostrej verzie GTI. Predstavený model je prehliadka červenej farby, ale treba podotknúť, že to Golfu v tomto vojnovom zafarbení naozaj pristane. Na prednej časti vozidla zaujmú hlavne štýlové svetlá s LEDkami, maska chladiča s červenými pruhmi a značkou GTI a nechýba ani športový nárazník. Na zadnej časti si môžeme všimnúť dvoch koncoviek výfuku, decentného difúzora a celkom rozmerných svetiel. Celkový vydarený dizajn dopĺňajú zliatinové 17 palcové zliatinové kolesá Denver, ktorá poznáme z klasického hatchbacku GTI a ľahko vytiahnuté nárazníky. Spoza kolies vykukujú strmene kotúčových bŕzd, ktoré sú ako inak než červené. Plátenná strecha Golfu pristane a určite je to elegantnejšie, ako v prípade pevnej sklápacej strechy, ktorá je v dnešnej dobe síce populárnejšia, ale pravú atmosféru kabrioletu navodzuje práve plátenná strecha.
Keď už sme spomenuli strechu, tak tu je možné sťahovať a naťahovať až do rýchlosti 30 km / h a motorky to zvládnu za solídnych 9 sekúnd v prípade stiahnutia a 11 sekúnd v prípade spätného natiahnutia. Len ťažko sa dá posúdiť, či to Golfu GTI pristane viac so strechou ako bez strechy, ale v oboch prípadoch zostáva športový duch automobilu zachovaný. Interiér sa proti klasickému Golfu GTI tiež príliš nezmenil. Dominuje mu športový trojramenný volant, rozmerná stredová konzola s veľkým displejom navigácie a veľmi sa nám zapáčilo retro kockované čalúnenie sedačiek. Interiér je len štvormiestny a zadné sedadlá sú vyložene núdzovkou, pretože vzhľadom k malému priestoru určite nebudú vhodné pre dlhšie cestovanie. Za zadnými sedadlami sa nachádzajú bezpečnostné ochranné profily, ktoré ochránia posádku v prípade prevrátenia vozidla.
Po motorovej stránke sa oproti Golfu GTI vo variante hatchback nezmenilo vôbec nič a pod kapotou nájdeme preplňovaný benzínový štvorvalec 2.0 TSI, ktorý dáva najvyšší výkon 210 koní v rozmedzí 5300 - 6200 ot / min. Krútiaci momentu 280 Nm dosahuje táto pohonná jednotka v rozmedzí 1700 - 5200 ot / min. Čo sa týka jazdných výkonov, tak zrýchlenie z 0-100 km / h zvládne kabriolet za 7.3 sekúnd a maximálna rýchlosť je 237 km / h so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. V ponuke bude tiež dvojspojková prevodovka DSG, s ktorou dosiahne vozidlo maximálnu rýchlosť 235 km / h Poháňané sú samozrejme len predné kolesá a o lepšiu trakciu a jazdné vlastnosti sa stará elektronická uzávierka diferenciálu XDS. Výrobca uvádza kombinovanú spotrebu 7.6 l na 100 km s manuálom a 7.7 l s automatickou prevodovkou, čo sú dosiahnuteľné hodnoty, najmä ak sa necháte zlákať pokojnou jazdou bez strechy. Predaj na európskych trhoch by mal začať pravdepodobne v júni.
Hodnotenie:
hlasov: 0
Pozn: čím väčšie číslo, tým lepšie hodnotenie
Súvisiaci
Diskusia
Diskusia k článku VW Golf GTI Cabriolet - ostré kabrio s plátennou strechou
počet príspevkov: 0