Preposlať Hyundai i20 a Veloster Turbo v Ženeve

 

Zdieľanie článku na sociálnych a iných sieťach

Radi by ste sa podelili o tento článok s ostatnými? Kliknutím na ikonky nižšie ho môžete zdieľať na danej sieti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Hyundai i20 a Veloster Turbo v Ženeve

16.03.2012 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenzie | Komentárov: 0 |

Automobilka Hyundai si do Ženevy priviezla okrem iného faceliftovný model i20 a tiež dlho očakávaný Veloster Turbo. Ten bol síce predstavený už v Detroite, ale európska špecifikácia bude trochu priškrtená.

Hyundai i20 a Veloster Turbo v Ženeve

Začneme malým hatchbackom i20, ktorý si prešiel decentným faceliftom. Nová verzia vyzerá tak trochu viac európsky a v niekoľkých ohľadoch nám pripomínala poslednú generáciu Opelu Corsa. Páčila sa nám hlavne predná časť, ktorá obsahuje veľké svetlomety, robustný nárazník s integrovanými hmlovkami a usmievavú masku chladiča. Celkovo v nás i20 zanechala dojem síce malého, ale po všetkých smeroch dospelého auta. Na zadnej časti sa nachádzajú podarené svetlá a môžete si všimnúť aj elegantnú linku, ktorá sa nachádza pod nimi. Po stránke rozmerov sa vôbec nič nezmenilo a to isté platí aj pre interiér. V spojení s týmto vozidlom predstavil Hyundai tiež nový, veľmi úsporný naftový motor. Jedná sa o trojvalec so zdvihovým objemom 1.1 litra, ktorý disponuje najvyšším výkonom 75 koní a krútiacim momentom 180 Nm, čo sú celkom solídne výsledky. Spotreba i20 s týmto motorom a špecifikácií Blue Drive by mala byť podľa výrobcu len 3.6 litra na 100 km a auto vypustí do ovzdušia priaznivých 84 g CO2 na 1 km.
Hyundai i20 a Veloster Turbo v Ženeve

Hyundai i20 a Veloster Turbo v Ženeve
Výsledky sú to veľmi dobré a podľa automobilky sa jedná o najúspornejší automobil vo svojej kategórii (bez hybridného pohonu). Čo sa týka ďalších motorov, tak k dispozícii bude ešte jeden diesel a to jednotka so zdvihovým objemom 1.4, ktorá disponuje výkonom 90 koní. Benzínové motory zastupuje základný motor 1.2, ktorý má teraz výkon 85 koní a ani u faceliftovanej verzie nebudeme ochudobnení o štvorvalec 1.4. Ďaleko väčšej pozornosti sa ale tešilo športové kupé Veloster Turbo, ktoré sa konečne vydá aj na európske trhy. Asymetrické kupé sa vyznačuje hlavne nepomerom dverí (u vodiča sú len jedny, ale u spolujazdca klasicky dvoje) a veľmi svalnatým dizajnom, ktorý zaujme hneď na prvý pohľad. Tento automobil sa naozaj páči, je netradičný a každý sa za ním otočí. Na verziu Turbo so silným preplňovaným motorom 1.6 GDI sa v Európe veľmi čakalo, avšak proti americkej verzii bude tá pre starý kontinent mierne priškrtená.

Hyundai i20 a Veloster Turbo v Ženeve
Síce vôbec netušíme, prečo to tak je, ale výkon bol znížený o 18 koní. Americká verzia disponuje najvyšším výkonom 204 koní, zatiaľ čo tá európska, hoci má úplne rovnaký motor, má koní 186. Nie je to nijako dramatické zníženie, ale o jeho pôvode a prečo to tak vlastne je sa nikto ani letmo nezmienil. Na druhú stranu, krútiaci moment je proti americkej verzii nepatrne vyšší (o 5 Nm) a celkovo má teraz 270 Nm. Zákazníci budú mať na výber z dvoch prevodoviek, ktoré zastupuje klasický šesťstupňový manuál a dvojspojková automatika. Od voľby prevodovky sa budú odvíjať aj dynamické schopnosti, zatiaľ čo s manuálom zvládnete zrýchlenie z 0-100 km / h za 8.4 s, s automatickou prevodovkou je rovnaký úkon otázkou 8.1 s Najvyššia rýchlosť je rovnaká pre obe prevodovky a činí 214 km / h Oficiálny dátum uvedenia na trh zatiaľ bohužiaľ nie je známy a to isté platí aj pre ceny.

Hyundai i20 a Veloster Turbo v Ženeve

tlačiť

Diskusia k článku


Hodnotenie:

hlasov: 0

Pozn: čím väčšie číslo, tým lepšie hodnotenie

Diskusia

Diskusia k článku Hyundai i20 a Veloster Turbo v Ženeve


počet príspevkov: 0

 

viac

menej

menej značiek

Už raz ste hlasovali.

Odobrať možnosť

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrať aspoň dva produkty na porovnanie.