Preposlať SsangYong XIV-2 - koncept s príchuťou sériovej výroby

 

Zdieľanie článku na sociálnych a iných sieťach

Radi by ste sa podelili o tento článok s ostatnými? Kliknutím na ikonky nižšie ho môžete zdieľať na danej sieti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

SsangYong XIV-2 - koncept s príchuťou sériovej výroby

29.03.2012 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenzie | Komentárov: 0 |

Celkom zaujímavým vozidlom sa na autosalóne v Ženeve prezentovala automobilka SsangYong, ktorá tu predstavila koncept XIV-2. Jedná sa o nasledovníka minuloročného konceptu XIV-1 a má avizovať priblíženie sériovej výroby.

SsangYong XIV-2 - koncept s príchuťou sériovej výroby

Pôvodný koncept XIV-1 bol predstavený minulý rok na autosalóne vo Frankfurte, avšak oproti verzii 2 bola jednotka naozaj iba koncept bez priamych plánov na sériovú výrobu. Automobilka SsangYong s novou verziou 2 naznačuje, že by sa chcela pustiť do sériovej výroby a podľa prvých informácií by sa mal vyrábať päťdverový a trojdverový variant a dokonca aj otvorená verzia so skladacou strechou. Práve táto verzia bola v Ženeve predstavená a hneď na prvý pohľad nás napadlo, že si chce kórejská automobilka postaviť svoj Evoque Cabrio. Nejedná sa o plnohodnotný kabriolet, strecha nejde zložiť celá, ale iba jej horná časť, ale ani to neuberá tomuto konceptu na atraktivite. Vozidlu dominuje hlavne výrazná predná maska ​​chladiča, ktorá obsahuje dynamicky strihaný nárazník a netradičné svetlomety s LEDkami pre denné svietenie. Zadná časť je ešte trochu divokejšia a tu najviac zaujme mohutný difúzor a centrálne umiestnená koncovka výfuku.
SsangYong XIV-2 - koncept s príchuťou sériovej výroby
Zadné svetlá sú spojené výraznou pretiahnutou linkou, čo vyzerá minimálne veľmi netradične a zaujímavo. Elektricky sťahovateľná horná časť strechy je samozrejme plátená. Koncept bol osadený aj štýlovými zliatinovými kolesami a môžeme si všimnúť aj výrazne vytiahnuté predné i zadné blatníky, ktoré vozidlu dodávajú na svalnatosti. Nízky profil okien a mierne sa zvažujúca strecha umocňujú dynamický výzor tohto konceptu. Veľkostne sa jedná o malý a kompaktný crossover, čo je dnes veľmi populárna a vyhľadávaná kategória. Keď už sme pri tej veľkosti, tak kompletné rozmery tohto modelu sú 4166 x 1820 x 1566 mm a hmotnosť sa pohybuje podľa prevedenia od 1170 do 1280 kg. Rázvor náprav činí 2600 mm. Čo sa týka pohonných jednotiek, tak k dispozícii budú dva motory, oba o zhodnom objeme 1.6 litra, ale jeden bude spaľovať benzín a druhý naftu.
SsangYong XIV-2 - koncept s príchuťou sériovej výroby
Benzínová 1.6 ponúkne najvyšší výkon 125 koní a krútiaci moment 158 ​​Nm, čo síce nie je nejako extra vysoký výkon, ale vzhľadom k celkom nízkej hmotnosti by to malo stačiť. Naftová 1.6 má parametre trochu zaujímavejšie a kolesá bude roztáčať silou 130 koní a točivým momentom 300 Nm. Automobilka sa zatiaľ bohužiaľ nezmienila o jazdných výkonoch, takže zrýchlenie z 0-100 km / h alebo maximálna rýchlosť zatiaľ nevieme. Čo sa týka prevodoviek, tak k dispozícii bude ako manuálna, tak automatická prevodovka a voľba sa premietne hlavne do spotreby. Benzínová 1.6 s manuálnou prevodovkou má udávanú spotrebu paliva 5 litrov na 100 km jazdy a s automatom sa táto hodnota zvýši na 5.3 litrov. U naftového motora má prevodovka na spotrebu vplyv tiež a podľa výrobcu je u tohto motora spotreba 4.1, respektíve 4.3 litra na 100 km jazdy. Automobilka SsangYong chce tento koncept naozaj priviesť do sériovej výroby, avšak zatiaľ sa bohužiaľ nevie kedy, kde ani za koľko.

SsangYong XIV-2 - koncept s príchuťou sériovej výroby

tlačiť

Diskusia k článku


Hodnotenie:

hlasov: 0

Pozn: čím väčšie číslo, tým lepšie hodnotenie

Diskusia

Diskusia k článku SsangYong XIV-2 - koncept s príchuťou sériovej výroby


počet príspevkov: 0

 

viac

menej

menej značiek

Už raz ste hlasovali.

Odobrať možnosť

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrať aspoň dva produkty na porovnanie.