Preposlať Volkswagen Up! GT

 

Zdieľanie článku na sociálnych a iných sieťach

Radi by ste sa podelili o tento článok s ostatnými? Kliknutím na ikonky nižšie ho môžete zdieľať na danej sieti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Volkswagen Up! GT

03.02.2012 | Redakcia Katalog Automobilů.cz | Aktuality, recenzie | Komentárov: 0 |

Vydarený mini hothatch Renault Twingo RS dostane veľmi skoro konkurenta zo stajne VW, kde sa rozhodli, že vtisnú svojmu novému vozidlu Up! športový charakter. Každý malý ostrý voz vítame s nadšením, pretože je to väčšinou záruka zábavy za volantom.

Volkswagen Up! GT

Klasické hothatche v podobe Golfu GTI alebo Meganu RS sú samozrejme skvelé, ale ich menší súrodenci ponúknu mnohokrát ešte zábavnejšie zvezenie, a to s podstatne menším počtom koní pod kapotou. Napríklad také Suzuki Swift Sport alebo Renault Twingo RS patrí medzi najzábavnejšie autá a je naozaj radosť je riadiť. Veľmi skoro sa k nim pridá aj VW Up! GT, na ktorý sa dnes pozrieme. Výrobca si dal samozrejme záležať, aby sme športovú verziu rozoznali od tej sériovej na prvý pohľad, takže si môžeme všimnúť množstvo doplnkov, ktoré na normálnom modeli nenájdeme. Hlavné rozpoznávacie znaky sa nachádzajú v zadnej časti vozidla, kde si svoje miesto našiel výrazný spojler nad zadným sklom a tiež dve koncovky výfuku umiestnené po stranách decentného difúzora. Tie dve koncovky výfuku vyzerajú celkom komicky, ale v tom dobrom slova zmysle a celkovo pôsobí Up! GT ako taký malý drzáň.

Volkswagen Up! GT

Volkswagen Up! GT

Na prednej časti vozidla si môžeme všimnúť výrazné masky chladiča s LEDkami pre denné svietenie (trochu v štýle Porsche) a veľkým logom automobilky. Na prvý pohľad si určite všimnete aj podarených liatych kolies, ktoré majú priemer 17 palcov a pneumatiky disponujú rozmery 195/40. Na okolitých obrázkoch je síce len trojdverová verzia, ale podľa Torstena Oehmke, technického riaditeľa projektu, sa do sériovej výroby dostane aj verzia s piatimi dverami. Na malom ostrom automobilu je najdôležitejšie samozrejme motor a zatiaľ to vyzerá, že pod kapotou tohto vozidla sa bude nachádzať preplňovaný trojvalec so zdvihovým objemom 1 liter. Ten disponuje najvyšším výkonom 110 koní pri 5500 ot / min a maximum krútiaceho momentu 175 Nm je k dispozícii v rozmedzí 1500 - 3500 ot / min. Síce to nevyzerá na nejako zázračné výkony, ale hmotnosť vozidla je len 960 kg a motor s ním tak určite nebude mať príliš veľa práce.

Volkswagen Up! GT

Volkswagen Up! GT

Prvé informácie hovoria o zrýchlení z 0-100 km / h za 8.5 sekundy a maximálnu rýchlosť 195 km / h, čo sú výkony plne porovnateľné s konkurenciou. Poháňaná budú iba predné kolesá, a to pomocou šesťstupňovej manuálnej prevodovky. Proti sériovej verzii sa samozrejme zmení aj podvozok, ktorý dostane upravené tlmiče a zníži sa o 15 mm, takže môžeme čakať jazdné vlastnosti motokáry. Produkčná verzia navyše dostane aj kotúčové brzdy na všetky kolesá (koncept mal na zadných kolesách bubny). Oficiálne predstavenie by malo prebehnúť v marci na ženevskom autosalóne, kde budú k dispozícii aj informácie o sériovej výrobe. VW Up! GT sa nám naozaj páči, ide na to veľmi priamočiaro, je jednoduchý, vsádza na nízku hmotnosť a vôbec nepochybujeme o tom, že bude aj zábavný (zábavnejšie než Polo GTI). Nás zaujíma samozrejme tiež to, či sa dočkáme aj koncernového súrodenca v podobe Škody Citigo RS, však o nej sa zatiaľ vôbec nič nevie.

Volkswagen Up! GT

Volkswagen Up! GT

tlačiť

Diskusia k článku


Hodnotenie:

hlasov: 0

Pozn: čím väčšie číslo, tým lepšie hodnotenie

Diskusia

Diskusia k článku Volkswagen Up! GT


počet príspevkov: 0

 

viac

menej

menej značiek

Už raz ste hlasovali.

Odobrať možnosť

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrať aspoň dva produkty na porovnanie.