Preposlať Nissan Juke-R

 

Zdieľanie článku na sociálnych a iných sieťach

Radi by ste sa podelili o tento článok s ostatnými? Kliknutím na ikonky nižšie ho môžete zdieľať na danej sieti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Nissan Juke-R

07.10.2011 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenzie | Komentárov: 0 |

Nissan Juke je vydarený a po designovej stránke veľmi atraktívny crossover, ktorý pekne vyčnieva z radu a vzhľadom k slušným predajom sa Juke dobre trafil do vkusu zákazníkov. Teraz má tiež športové ambície, pretože Nissan skrížil Juke so svojím superšportovým GT-R a výsledok je viac než zaujímavý.

 

Nissan Juke-R

Nissan Juke-R, tak sa tento športový crossover bude volať, vyzerá ako exot z iného sveta a tak pôsobia aj jeho technické špecifikácie. O tých si ale povieme až neskôr, začneme ako vždy dizajnom. Vzhľad sa naozaj podaril, Juke-R vyložene kričí svoje výkony do sveta a na ceste si ho určite s ničím nepomýlite. Základ v podobe karosérie evokujúce kupé i klasický hatchback zostal a na ňom sa nachádza množstvo športových doplnkov, ktoré dotvárajú celkový agresívny vzhľad vozidla. Na prednej časti si môžeme všimnúť zaujímavý nárazník s výraznými otvormi pre chladenie, ďalšie dva chladiace vstupy sú na prednej kapote a nesmú chýbať ani ostro rezané svetlá, ktoré poznáme z klasickej verzie. Na prvej fotografii a náčrte si môžeme všimnúť aj výrazne vytiahnuté lemy blatníkov, vďaka ktorým pôsobí Juke-R podstatne mohutnejšie ako štandardná verzia. 

 

Nissan Juke-R

Z blatníkov trčia obrovské zliatinové kolesá s priemerom 20 palcov. Na zadnej strane vozidla sa nachádzajú dve prítlačné krídla, čo vyzerá naozaj zaujímavo a nie je to práve tradičné riešenie, avšak k celkovému štýlu auta sa to celkom hodí. Môžeme si všimnúť tiež výrazný difúzor, ktorý sa bude starať o zvýšenie prítlaku na zadnú nápravu a dvojitú koncovku výfuku. Zadné svetlá majú atraktívny bumerangovitý tvar a pri bočnom pohľade vynikne hlavne výrazne sa znižujúca zadná časť vozidla. Podľa prvých obrázkov bude tento model disponovať klasickou päťdverovou karosériou, pričom u zadných dverí sa kľučky nachádzajú v stĺpiku. Tento ostrý model dostala na starosť britská divízia Nissanu NTC-E (Nissan Technology Centre for Europe) a tá sa spojila s firmou Ray Mallock Limited, ktorá je v tomto odbore celkom skúsená a postarala sa o naladenie niekoľkých úspešných pretekárskych vozidiel (podieľala sa napríklad na modeli Micra-R z roku 2003). 

 

Nissan Juke-R

Najdôležitejší na tomto vozidle bude samozrejme motor a vedzte, že vám vyrazí dych. O pohon Nissanu Juke-R sa totiž bude starať dvakrát preplňovaný vidlicový šesťvalec so zdvihovým objemom 3.8 litra, ktorý by mal dávať najvyšší výkon okolo 530 koní, čo je pre automobil týchto rozmerov naozaj veľa. Podľa prvých neoficiálnych informácií sa môžeme tešiť na zrýchlenie z 0-100 km / h pod 4 sekundy (náš odhad je 3.6s) a maximálnu rýchlosť okolo 315 km / h. Okrem pohonnej jednotky zdieľa Nissan Juke-R so svojim súrodencom GT-R tiež spôsob pohonu, takže poháňané sú všetky štyri kolesá, čo zaručí skvelú trakciu aj pri necitlivom zaobchádzaní s plynom. Od GT-R by mal Juke-R dostať tiež niekoľko detailov do interiéru a to hlavne stredovú konzolu podobnú motocyklovým nádržiam. Vývoj tohto extrémneho automobilu skončí v novembri, postavené budú dve verzie s volantom na pravej i ľavej strane a potom sa Juke-R rozbehne k prvým ostrým testom.


tlačiť

Diskusia k článku


Hodnotenie:

hlasov: 0

Pozn: čím väčšie číslo, tým lepšie hodnotenie

Diskusia

Diskusia k článku Nissan Juke-R


počet príspevkov: 0

 

viac

menej

menej značiek

Už raz ste hlasovali.

Odobrať možnosť

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrať aspoň dva produkty na porovnanie.