Preposlať Citroën C4 Aircross

 

Zdieľanie článku na sociálnych a iných sieťach

Radi by ste sa podelili o tento článok s ostatnými? Kliknutím na ikonky nižšie ho môžete zdieľať na danej sieti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Citroën C4 Aircross

03.10.2011 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenzie | Komentárov: 0 |

Kategória malých SUV je veľmi populárna a celkom podarené Mitsubishi ASX dostane čoskoro súrodenca. Na ňom založený Citroën C4 Aircross by sa mal do predaja dostať v roku 2012 a v dnešnej novinke sa pozrieme na niekoľko prvých detailov.

 

Citroën C4 Aircross

Vedľa Mitsubishi ASX má tento model ešte jedného súrodenca a to Peugeot 4008. Ako už je podľa označenia zrejmé, tento automobil vychádza čiastočne z hatchbacku nižšej strednej triedy, Citroënu C4. Môžete si všimnúť niekoľko rovnakých alebo podobných dizajnových prvkov na karosérii a podobné sú aj rozmery. Po stránke vzhľadu sa toto nové SUV naozaj podarilo a Citroën si na ňom dal záležať. Vozidlu dominuje mohutná maska chladiča, ktorá je doplnená štýlovým nárazníkom s LEDkami pre denné svietenie a páčili sa nám tiež atraktívne svetlomety. Zadná časť vozidla nám trochu pripomínala model DS3 a to hlavne kvôli zaujímavo tvarovaným svetlám. Z trojky ASX / 4008 / C4 Aircross je Citroën ten štýlový, Mitsubishi pôsobí najšportovejšie a Peugeot je zasa najviac konzervatívny. Rozmery tohto modelu sú 4340 x 1800 x 1630 mm, takže sa jedná o vcelku kompaktný automobil a myslelo sa aj na praktickú stránku veci, batožinový priestor pojme slušných 442 litrov. 

 

Citroën C4 Aircross

Pri bočnom pohľade vyniknú vcelku dynamické línie vozidla, čo je dané hlavne decentným spojlerom nad zadným sklom a čiastočne zatmaveným C-stĺpikom. Na karosérii si môžeme všimnúť aj oplastovanie v okolí blatníkov, čo je tu hlavne z praktického hľadiska a kvôli ochrane šasi pri výletoch mimo vozovku. Fotografie interiéru zatiaľ zverejnené neboli, ale môžeme očakávať rovnako štýlový interiér ako u DS4. Samozrejmosťou bude kvalitné dielenské spracovanie. Teraz sa pozrieme na techniku a na pohonné jednotky. V základe bude možné kúpiť tento model len s pohonom predných kolies, pričom všetky vyššie konfigurácie si budete môcť kúpiť aj s pohonom 4x4. Základ bude tvoriť benzínový štvorvalec so zdvihovým objemom 1.6 litra, ktorý disponuje najvyšším výkonom 115 koní, krútiacim momentom 152 Nm a táto pohonná jednotka bude spojená výhradne s päťstupňovou manuálnou prevodovkou. 

 

Citroën C4 Aircross

Ďalší motor v ponuke bude podstatne výkonnejší benzínový dvojliter s výkonom 153 koní a s krútiacim momentom 198 Nm. Avšak zatiaľ to vyzerá, že táto pohonná jednotka bude určená hlavne mimo Európu. U tejto verzie bude k dispozícii aj bez stupňová prevodovka CVT. Ďaleko žiadanejšie ako benzínové pohonné jednotky budú určite dieselové motory, ktoré budú zo začiatku v ponuke dva. Základ bude tvoriť starý známy 1.6 HDi s výkonom 111 koní a 280 Nm a tento motor bude dodávaný s priamo radenou šesťstupňovou prevodovkou. Podľa nás sa bude jednať o najžiadanejší motor, pretože kombinuje slušnú dynamiku s nízkymi prevádzkovými nákladmi a rozumnou obstarávacou cenou. Druhý dieselový motor bude dvojliter s výkonom 150 koní a krútiacim momentom 300 Nm. Ako sme sa už zmienili, základná verzia s benzínovým motorom 1.6 bude spojená iba s pohonom predných kolies a všetky ostatné verzie budete môcť kombinovať s pohonom 4x4. Pri jazde si budete môcť vybrať, či budete mať permanentnú štvorkolku alebo len čiastočnú. Tento štýlový crossover by sa mal do predaja dostať v polovici roka 2012 a základná cena zatiaľ nebola zverejnená. 

 

Citroën C4 Aircross

 

tlačiť

Diskusia k článku


Hodnotenie:

hlasov: 0

Pozn: čím väčšie číslo, tým lepšie hodnotenie

Diskusia

Diskusia k článku Citroën C4 Aircross


počet príspevkov: 0

 

viac

menej

menej značiek

Už raz ste hlasovali.

Odobrať možnosť

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrať aspoň dva produkty na porovnanie.