Preposlať Peugeot HX1 concept

 

Zdieľanie článku na sociálnych a iných sieťach

Radi by ste sa podelili o tento článok s ostatnými? Kliknutím na ikonky nižšie ho môžete zdieľať na danej sieti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Peugeot HX1 concept

31.08.2011 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenzie | Komentárov: 0 |

Francúzi luxusné vozy naozaj vedia, čo dokazuje napríklad Citroën so svojim modelom DS5 alebo osobitou limuzínou C6. Peugeotu nejaká tá výrazná limuzína zatiaľ chýba, ale konceptom HX1 by to chcel napraviť.

 

Peugeot HX1 concept

No, nie je to priamo limuzína, ale taký mix limuzíny a luxusného MPV a treba podotknúť, že vyzerá naozaj dobre. Ako sme sa už zmienili, jedná sa len o koncept, ale podobným smerom by sa chcel Peugeot v tomto segmente v niekoľkých nasledujúcich rokoch uberať. Hneď na prvý pohľad vás určite zaujme trochu zvláštny pomer veľkostí na šasi. Automobil je celkom dlhý, má takmer päť metrov, je necelé dva metre široký a zároveň je veľmi nízky. Vďaka tomu vyzerá HX1 celkom dynamicky a pôsobí až športovým dojmom. Prednej časti dominuje agresívna maska chladiča s úzkymi svetlometmi z LEDiek a podarenú predná časť uzatvára rozmerná kapota. Na zadnej časti nájdeme elegantné svetlá bumerangovitého tvaru a tiež decentný spojler nad zadným sklom, ktorý sa stará o lepšiu aerodynamiku. Peugeot sa na aerodynamiku u tohto modelu naozaj veľmi zameral, koeficient odporu vzduchu je len 0,28, čo je naozaj dobrý výsledok a určite zaslúži pochvalu. Čisté línie auta sú viditeľné hlavne pri bočnom pohľade.  

 

 

Peugeot HX1 concept

Peugeot HX1 concept

Naozaj zaujímavo je vyriešené aj otváranie dverí. Neotvárajú sa klasicky, ale ani sa nevyklápajú smerom hore ako u niektorých superšportov. Je to niečo medzi, čiastočne sa otvárajú do boku a čiastočne sa tiež vysúvajú smerom hore, čo vyzerá celkom dobre. Interiér je štvormiestny a vyzerá rovnako futuristicky, ako exteriér. Dominuje mu hlavne mohutný stredový panel, ktorý je pretiahnutý až na zadné sedačky, ktoré rozdeľuje. Pod kapotou sa nachádza dnes už známy hybridný pohon HYbrid4, ktorý sa síce do sériovej produkcie dostane až za rok v modeli 508RXH, ale všetky jeho špecifikácie a výkony Peugeot už zverejnil. Jedná sa o kombináciu preplňovaného štvorvalcového motora so zdvihovým objemom 2.2 litra a elektromotora. Klasický diesel je umiestnený vpredu a elektromotor sa nachádza vzadu, čo by malo zaručiť ideálne rozloženie hmotnosti medzi nápravy.  

 

 

Peugeot HX1 concept

Celá táto sústava má veľmi príjemný výkon 299 koní, pričom diesel disponuje 204 a elektromotor 95 koňmi. Každý z motorov sa tiež stará o pohon inej nápravy, klasický motor poháňa predné a elektromotor zadné, takže sa jedná o štvorkolku. Môžete mať tiež len pohon zadných kolies a to v prípade, že automobil bude k jazde používať len samotný elektromotor. V tomto prípade môžete počítať s nulovými emisiami, ale aj s veľmi obmedzeným dojazdom, ktorý činí necelých 30 km. Hlavná sila celej motorovej sústavy je samozrejme vo veľmi nízkej kombinovanej spotrebe, ktorá je podľa Peugeotu len 3.2 litra / 100 km. Ako na tom bude realita je samozrejme vec druhá, ale na to si budeme musieť ešte počkať. Ešte by sme radi spomenuli veľmi nízke emisie, ktoré sú iba 83g/km jazdy, vďaka čomu patrí táto hybridná sústava medzi tie najekologickejšie vôbec. 

 

 

Peugeot HX1 concept


 

tlačiť

Diskusia k článku


Hodnotenie:

hlasov: 0

Pozn: čím väčšie číslo, tým lepšie hodnotenie

Diskusia

Diskusia k článku Peugeot HX1 concept


počet príspevkov: 0

 

viac

menej

menej značiek

Už raz ste hlasovali.

Odobrať možnosť

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrať aspoň dva produkty na porovnanie.