Preposlať Mazda CX-5

 

Zdieľanie článku na sociálnych a iných sieťach

Radi by ste sa podelili o tento článok s ostatnými? Kliknutím na ikonky nižšie ho môžete zdieľať na danej sieti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Mazda CX-5

08.08.2011 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenzie | Komentárov: 0 |

Mazda v blízkej dobe rozšíri svoju modelovú radu CX a vedľa automobilov CX-7 a CX-9 sa postaví najmenší CX-5. Tento automobil bude pre Mazdu v roku 2012 jedným z najdôležitejších, pretože symbolizuje nový smer s novými technológiami.

 

Mazda CX-5

Mazda CX-5 bude prvým automobilom od tejto japonskej spoločnosti, ktorý bude vybavený novou technológiou SkyActiv. O čom táto technológia je si ale povieme až neskôr, teraz sa zameriame na vzhľad. Proti modelu CX-7 si môžeme všimnúť výrazne hranatú karosériu, čo je viditeľné hlavne na prednej časti a maske chladiča. Maska je teraz viac roztvorená, pôsobí dynamickejším a agresívnejším dojmom. Tento dizajnový smer Mazda označila ako Kodo a v blízkej budúcnosti do neho,, prezlečie "väčšinu svojich automobilov, pričom CX-5 bude úplne prvý. Vzhľad novej Mazdy CX-5 sa nám naozaj veľmi páčil a jedná sa o jedno z najatraktívnejších menších SUV na trhu. Môžeme si všimnúť aj celkové oplastovanie spodnej časti šasi, takže ochrana vozidla na nekvalitnej ceste sa javí ako dobrá. Mazda zverejnila aj prvú fotografiu interiéru, ktorý hrá na športovú nôtu rovnako ako exteriér a najviac sa nám zapáčil športový trojramenný volant a prehľadná palubná doska.  

 

 

Mazda CX-5

Dá sa očakávať veľmi dobré dielenské spracovanie, ale o celkovej tonáži interiéru alebo objemu batožinového kufra sa zatiaľ bohužiaľ nič nevie. Na tieto informácie si ešte budeme musieť chvíľu počkať. Na karosérii nájdeme tak niekoľko znakov SkyActiv a je vidieť, že Mazda na túto technológiu veľa vsádza. A čo to vlastne tá technológia SkyActiv je? Dalo by sa povedať, že to je celý balík, také spojenie finančných prostriedkov pre čo najväčšie zníženie spotreby paliva a emisií. Zatiaľ čo väčšina konkurentov sa kvôli zníženiu spotreby a emisií vydáva cestou downsizingu (malý zdvihový objem + preplňovania), Mazda zostáva u osvedčených atmosféricky plnených motorov vyššom zdvihovom objeme, avšak vďaka technológii SkyActiv by mala spotreba výrazne padnúť. V prvej rade sa Mazda zamerala na optimalizáciu a modernizáciu motorov. Klasický benzínový štvorvalec 2.0 označený ako SkyActiv-G dostal do vienka vysoký kompresný pomer 14:1, nové výfukové potrubie a vylepšený vstrek paliva, čo by malo vo finále urobiť úsporu až 15% na spotrebe paliva a produkciu emisií.

 

 

Mazda CX-5

Dieselový motor so zdvihovým objemom 2.2 litra (SkyActiv-D 2.2) bude proti súčasnej generácii úspornejší až o 20%. Opäť je to dané kompresným pomerom 14:1, čo je naopak u dieselu relatívne nízka hodnota a vďaka tomu bude motor operovať pri nižších teplotách aj tlaku. A vďaka nižšiemu tlaku je blok motora z hliníka, čo ušetrilo 25 kg. SkyActiv ale nie je len o upravených motoroch, spadajú sem aj úpravy na prevodovke a šasi. V Mazde sa zamerali hlavne na lepšiu aerodynamiku, vyššiu tuhosť a nižšiu hmotnosť. Dopadlo to tak, že nová karoséria je o tretinu tuhšia a pritom až o 20% ľahšia, čo sú veľmi zaujímavé výsledky. O nižšiu spotrebu sa postará aj systém štart / stop a nová prevodovka označená ako Skyactiv-Drive. Podľa Mazdy by mala táto nová prevodovka znížiť spotrebu až o 7%. Mazda CX-5 by sa do predaja malo dostať začiatkom budúceho roka a ak splní všetky sľuby, určite sa stretne s náležitým úspechom. 

 

 

Mazda CX-5

Mazda CX-5

 

tlačiť

Diskusia k článku


Hodnotenie:

hlasov: 0

Pozn: čím väčšie číslo, tým lepšie hodnotenie

Diskusia

Diskusia k článku Mazda CX-5


počet príspevkov: 0

 

viac

menej

menej značiek

Už raz ste hlasovali.

Odobrať možnosť

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrať aspoň dva produkty na porovnanie.