BMW


Preposlať BMW M3 CRT

 

Zdieľanie článku na sociálnych a iných sieťach

Radi by ste sa podelili o tento článok s ostatnými? Kliknutím na ikonky nižšie ho môžete zdieľať na danej sieti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

BMW M3 CRT

27.06.2011 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenzie | Komentárov: 0 |

Minulý týždeň sme vám priniesli novinky ohľadom novej generácie supersedanu BMW M5 a dnes sa pozrieme aj na jeho menšieho súrodenca M3, ktorý čoskoro vznikne vo veľmi exkluzívnej limitovanej edícii označenej ako M3 CRT. Ak ste vážený zákazník BMW, môžete si na neho začať brúsiť zuby.

 

BMW M3 CRT

K nikomu inému sa tento sedan totiž nedostane, BMW má v pláne vyrobiť iba 67 kusov, takže to bude naozaj horúcy tovar určený len tým najlepším zákazníkom. A v čom sa táto verzia líši od klasickej M3? V prvom rade je to hmotnosť. BMW sa vždy snažilo hmotnosť svojich vozidiel znižovať a v tomto prípade ušetrilo proti štandardnej M3 slušných 45 kg. Zmena sa udiala aj na poli motora, ale o tom si povieme až neskôr. Design je takmer identický, ako u klasickej M3 a rozoznať tieto dva modely na prvý pohľad nie je vôbec jednoduché. Môžete si všimnúť hlavne čiernu ľadvinovitú masku chladiča, čiernych kolies a červeno linkovaného predného spojlera.  

 

BMW M3 CRT

Pod štýlovými liatymi kolesami s priemerom 19 palcov sa nachádzajú kotúče s priemerom 380 mm, do ktorých sa zakusujú šesťpiestikové strmene. Najvýraznejším prvkom zadnej časti sú štyri koncovky výfuku a ďalej tu nájdeme aj decentné prítlačné krídlo. Interiér je veľmi minimalistický, najviac sa nám zapáčili krásne sedačky a červená farba, ktorá ho príjemne oživuje. Pred vami sa bude rozvaľovať športový trojramenný volant a nesmie tu samozrejme chýbať ani znak divízie M. Po stránke priestrannosti na tom bude táto verzia rovnako, ako štandardné M3.   

BMW M3 CRT

Ešte sa na chvíľu vrátime k tej úspore hmotnosti. Tej bolo dosiahnuté ako inak než pomocou použitia dielov z uhlíkových kompozitov. Z tých je vyrobená strecha, spojlery, kapota a tento materiál sa dostal aj do interiéru a to na škrupiny sedačiek. Na výfukovú sústavu bol použitý ľahký a odolný titán. Aj napriek úspore hmotnosti sa podarilo udržať slušnú výbavu, ktorá zahŕňa napríklad aj navigáciu. Okrem nižšej hmotnosti dostanú majitelia tohto modelu aj vyšší výkon. 
 

BMW M3 CRT

O pohon sa stará osemvalec so zdvihovým objemom 4,4 litra, ktorý dáva najvyšší výkon 450 koní, čo je proti klasickej M3 navýšenie o slušných 30 koní. Vďaka tomu sa samozrejme zlepšili aj jazdné výkony, tento model zvládne zrýchliť z 0-100 km / h za 4.4s (o 0.3s lepší ako u M3) a najvyššia rýchlosť bez obmedzovača je teraz 290 km / h. Poháňaná je ako inak len zadná náprava a to prostredníctvom sedemstupňovej dvojspojkovej prevodovky M-DCT. Úpravou si prešiel samozrejme aj podvozok, ale žiadne konkrétne informácie zatiaľ nevieme. Ako sme sa už zmienili, BMW vyrobí len 67 kusov tohto naozaj exkluzívneho vozidla a jeden by mal vyjsť v prepočte na 126 640 €. Naozaj to nie je málo, ale za exkluzivitu sa platí au BMW to platí dvojnásobne. 

 

BMW M3 CRT

BMW M3 CRT

 

tlačiť

Diskusia k článku


Hodnotenie:

hlasov: 0

Pozn: čím väčšie číslo, tým lepšie hodnotenie

Diskusia

Diskusia k článku BMW M3 CRT


počet príspevkov: 0

 

viac

menej

menej značiek

Už raz ste hlasovali.

Odobrať možnosť

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrať aspoň dva produkty na porovnanie.