Preposlať Saab 9-3 Convertible Aero

 

Zdieľanie článku na sociálnych a iných sieťach

Radi by ste sa podelili o tento článok s ostatnými? Kliknutím na ikonky nižšie ho môžete zdieľať na danej sieti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Saab 9-3 Convertible Aero

24.06.2011 | Ondřej Koníček | Recenzia | Komentárov: 0 |

Prichádza leto, tak je na čase vytiahnuť kabriolety a začať si užívať pekné počasie. Dnes sa na jeden taký kabriolet pozrieme a potešíme hlavne hudobníkov a podobných umelcov. Otestovali sme totiž model Saab 9-3 Convertible Aero, čo je pre nich automobil ako stvorený.

 

Saab 9-3 Convertible Aero

Nikto nevie, prečo sa vozidlá od Saabu tešia takej obľube práve u umelcov, ale tak tomu je od nepamäti. Dnešný model by ale mohol osloviť aj iných záujemcov, pretože sa jedná o slušnú alternatívu k BMW 3 a ak sa chcete trochu odlišovať, je toto jasná voľba. Dizajn vozidla je ľahko konzervatívny a určite sa nebude páčiť každému, ale nám sa vcelku páčil. Hlavne predná časť vyzerá veľmi dynamicky a tá sa naozaj podarila. Zadná časť sa nám už tak nepáčila a hlavne svetlá vzbudzovali dojem, že sú niekde z garáže od nejakého tunera. Na zadnej časti ďalej nájdeme aj dvojitú koncovku výfuku a výraznú hranu medzi svetlami. Jedná sa o štvormiestny kabriolet a strecha je klasická plátenná, čo sa nám páčilo a autu to dodáva na elegancii. S natiahnutou strechou sa nám Saab páčil o trochu viac, než so stiahnutou a pôsobil podstatne dynamickejšie. Kombinácia bielej farby karosérie a čiernej strechy ide krásne k sebe. Interiér je po stránke dielenského spracovania veľmi dobrý, ale do precíznej nemeckej konkurencie mu predsa len trocha chýba.   

Saab 9-3 Convertible Aero

Saab 9-3 Convertible Aero

Po ergonomickej stránke sme nemali k interiéru vôbec žiadne výhrady a hoci je tu možno až moc plastov, sú našťastie kvalitné a na dotyk príjemné. Trojramenný športový volant padne skvele do ruky a tuhé sedačky sme si doslova zamilovali. Sú vhodné aj pre dlhšie cestovanie a necítili sme sa unavení ani po dlhšom streči. Predné sedadlá sú na tom po stránke priestrannosti dobre, ale na zadných je miesta podstatne menej a to hlavne s natiahnutou strechou. Saab sa vyznačuje hlavne svojimi preplňovanými motormi a tento model nie je výnimka. O pohon sa stará štvorvalec so zdvihovým objemom 2 litre, ktorý dáva najvyšší výkon 210 koní pri 5300 ot / min a krútiaci moment 300 Nm pri 2500 ot / min. Výkon je to tak akurát, motor príjemne zaťahuje už v nižších otáčkach a oneskorenie turbodúchadla je minimálne. Aj keď Saab nie je pre vyložene športovú jazdu, svižné zvezenie naozaj nie je problém a zrýchlenie z 0-100 km / h zvládnete za rovných 9 sekúnd. Maximálna rýchlosť vozidla je 224 km / h.   

Saab 9-3 Convertible Aero

Veľmi sa nám páčil zvukový prejav motora a hlavne pískanie turba, ktoré sme si so stiahnutou strechou vyložene užívali. Jazdné vlastnosti sú dobré, podvozok je tak akurát tuhý, karoséria sa krúti len minimálne a nemusíte sa báť ani menej kvalitných ciest, odpruženie zvláda výmole celkom v pohode. Automobil reaguje na zmenu smeru jazdy vcelku rýchlo, ale obratnosť a agilitu nejakého superšportu nečakajte. Poháňaná je iba predná náprava a to prostredníctvom päťstupňovej automatickej prevodovky. Tá má do high-end prevodovky naozaj ďaleko a aj keď úplnou prekážkou nebola, ďaleko radšej by sme si vozidlo otestovali s manuálom. Predsa len, rýchlosť radenia tejto prevodovky je na pováženie a občas jej veľmi dlho trvá, než si rozmyslí preradiť. S manuálom by bol automobil určite živší a agilnejší. Spotreba sa odvíja od štýlu jazdy a v našom teste sa pohybovala medzi 9 a 10 litrami na 100/km. Pri kľudnej jazde je spotreba okolo 8 l/100 km.   

Saab 9-3 Convertible Aero

Saab 9-3 Convertible Aero je príjemný kabriolet pre horúce letné dni a noci a ak chcete niečo iné, než Nemcov, je toto veľmi príjemná alternatíva. Po motorovej stránke sme k autu nemali žiadne závažnejšie výhrady, ale prevodovka mohla byť lepšia. Zastaraný päťstupňový automat zbytočne zráža dynamické schopnosti motora a s manuálom by to bolo určite lepšie. Jazdné vlastnosti sú isté a Saabu nevadí ani menej kvalitné cesta. 

 

 

tlačiť

Diskusia k článku


Hodnotenie:

hlasov: 0

Pozn: čím väčšie číslo, tým lepšie hodnotenie

Diskusia

Diskusia k článku Saab 9-3 Convertible Aero


počet príspevkov: 0

 

viac

menej

menej značiek

Už raz ste hlasovali.

Odobrať možnosť

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrať aspoň dva produkty na porovnanie.