Preposlať Peugeot 308 GT THP 200

 

Zdieľanie článku na sociálnych a iných sieťach

Radi by ste sa podelili o tento článok s ostatnými? Kliknutím na ikonky nižšie ho môžete zdieľať na danej sieti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Peugeot 308 GT THP 200

16.05.2011 | Ondřej Koníček | Recenzia | Komentárov: 0 |

Peugeotu sa nikdy úplne nepodarilo nadviazať na úspech legendárneho vozidla 205 GTI, avšak automobily kategórie hothatch mu vôbec nie sú cudzie. V dnešnej recenzii sa pozrieme na model 308 GT, ktorý by chcel konkurovať Golfu GTI alebo Meganu Sport.

 

Peugeot 308 GT THP 200

V nižšej strednej triede je kategória hothatchov veľmi našlapaná a konkurencia je tu veľká. Väčšina automobiliek ponúka ostré hatchbacky s výkonom cez 200 koní, takže 308 s výkonom rovných 200 koní by mohla trochu zaostávať. Avšak, na motor a jazdné výkony sa pozrieme neskôr, začneme ako vždy dizajnom. Vzhľad vozidla nás ani nesklamal, ani nenadchol a je taký normálny. Vďaka bielej farbe bol testovaný automobil vcelku elegantný a táto farba mu sadla, ale celkovo je 308 taká trochu nevyvážená. Nie je škaredá, to určite nie, len nám prišla tak trochu guľatá a neforemná. Na prednej časti sa na nám smiala robustná maska chladiča, ktorá je doplnená úzkymi a dynamickými svetlometmi a športovým nárazníkom. Zadnej časti dominuje dvojitá koncovka výfuku. Štýlový difúzor a decentné prítlačné krídlo na zadnom skle, ktoré zlepšuje prítlak na zadnú nápravu. Zadné svetlá majú tvar bumerangu a zasahujú až do bočnej časti karosérie.  


 

Peugeot 308 GT THP 200

Peugeot 308 GT THP 200

Interiér mohol byť trochu viac športový, ale ocenili sme úžasné sedačky s výrazným bočným vedením, ktoré sú dostatočne tvrdé a podržia vám telo aj pri agresívnej jazde. Po stránke ergonómie sme nemohli interiéru nič vytknúť, všetky ovládacie prvky sú dobre prístupné a rýchlo sme sa zorientovali. Dielenské spracovanie je na slušnej úrovni, ale napríklad Golfu GTI konkurovať nemôže. Interiér je možno až moc tmavý a trocha oživenie by mu určite prospelo. Čo sa týka priestrannosti interiéru, nemali sme problémy ani na zadných sedadlách a sedadlá sú dostatočne pohodlné i pre dlhšie cestovanie. Tento automobil poháňa notoricky známy preplňovaný štvorvalec z produkcie PSA / BMW so zdvihovým objemom 1.6 litra, ktorý dáva v tomto prípade najvyšší výkon 200 koní pri 5500 ot / min a krútiaci moment 275 Nm pri 1700 ot / min. Hodnoty to síce nie sú zlé, ale v tejto triede je väčšina konkurentov výkonnejšia a v tomto prípade sa na jazdných výkonoch negatívne podpísal malý zdvihový objem, s tým spojený nižší krútiaci moment a tiež vyššia hmotnosť vozidla.  


 

Peugeot 308 GT THP 200

Peugeot 308 GT THP 200

Zrýchlenie z 0-100 km / h za 7.7s nám príde na automobil s výkonom 200 koní ako príliš veľa a motor síce zaťahuje plynulo od nižších otáčok, ale odozva motora na pridanie plynu mohla byť lepšia. Preplňované dvojlitre v konkurenčnom Golfe GTI alebo Megane Sport sú v týchto veciach úplne iná liga. Na druhú stranu, pri šetrnej jazde vie byť motor aj vcelku úsporný, ale keď mu šliapnete poriadne na krk, spotreba vyletí nad 10 litrov ako nič. Poháňané sú len predné kolesá a to prostredníctvom šesťstupňového manuálu. Kulisa radenia je vcelku presná a s prevodovkou sme boli spokojní. Jazdné vlastnosti sú dobré, najviac sa nám zapáčili reakcie vozidla na zmenu smeru jazdy. Riadenie je veľmi presné a prekvapivo je tiež komunikatívne, takže jazda je zábavná a užili sme si ju. Podvozok síce nie je nejako extra komfortný, ale len tak niečo ho z miery nevyvedie a auto sa v zákrutách takmer vôbec nenakláňa, čo oceníte hlavne pri ostrej jazde.  


 

Peugeot 308 GT THP 200

Peugeot 308 GT THP 200 je slušný hothatch, ktorý síce nie je úplnou konkurenciou pre Golf GTI, ale je lacnejší, nepatrne úspornejší a dobre sa hodí pre každodenné používanie. Motor bol pre nás trochu sklamaním. Nie je to síce žiadne strúhadlo, ale auto je príliš ťažké a vyšší výkon by sa mu určite hodil. Dynamika je len ľahko nadpriemerná a väčšina konkurencie je na tom v tomto smere podstatne lepšie. Podvozok je naladený slušne, 308 skvele reaguje na zmenu smeru jazdy a nie je mu cudzí ani komfort.


tlačiť

Diskusia k článku


Hodnotenie:

hlasov: 0

Pozn: čím väčšie číslo, tým lepšie hodnotenie

Diskusia

Diskusia k článku Peugeot 308 GT THP 200


počet príspevkov: 0

 

viac

menej

menej značiek

Už raz ste hlasovali.

Odobrať možnosť

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrať aspoň dva produkty na porovnanie.