Preposlať Hyundai Veloster - prvé dojmy

 

Zdieľanie článku na sociálnych a iných sieťach

Radi by ste sa podelili o tento článok s ostatnými? Kliknutím na ikonky nižšie ho môžete zdieľať na danej sieti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Hyundai Veloster - prvé dojmy

04.04.2011 | Ondřej Koníček | Recenzia | Komentárov: 0 |

Nástupca populárneho športového vozidla Hyundai Coupe sa už blíži a cez víkend dokonca prebehol jeho prvý test. Poďme sa pozrieť na prvé dojmy z tohto exkluzívneho cestného testu a povedať si o tomto automobile trochu viac.

 

Hyundai Veloster - prvé dojmy

Hyundai Veloster nie je až tak priamym nasledovníkom modelu Coupe a skôr by sme ho nazvali i30 prezlečenou do podstatne elegantnejšieho a športovejšieho kabátu. Veľkostne sa totiž najviac približuje práve hatchbacku i30. Čo sa týka vzhľadu, tak Veloster vyzerá naozaj veľmi dobre a v tejto kategórii je to celkom iste jeden z najatraktívnejších vozidiel. Inšpirácia konkurenčnými automobilov je síce zrejmá, ale Hyundai to zvládol na jedničku, takže to ani nevadí. Pri trochu podrobnejšom preskúmaní automobilu si môžeme všimnúť niekoľko znakov napríklad Hondy CR-Z, Citroënu DS3 a tiež Mini Coopera. Hyundai sa ale len neopičí a čo nás veľmi prekvapilo, boli jedni dvere navyše na strane spolujazdca. Jedná sa síce o dvojdverové kupé, ale pre lepšiu praktickosť a pohodlnejšie nastupovanie pasažierov umiestnil Hyundai na stranu spolujazdca extra dvere. Nie sú skoro vôbec vidieť, takže dojem z auta to nepokazilo a za toto dávame Kórejcom jednoznačne palec hore.  

 

Hyundai Veloster - prvé dojmy

Hyundai Veloster - prvé dojmy

Vozidlu najviac pristane dynamická predná časť s veľkým športovým nárazníkom, ktorá vyzerá z niektorých uhlov až agresívne. Zadná časť je trochu zvláštna, trochu nám pripomínala Renault Megane novej generácie, ale podstatne guľatejší. Dve koncovky výfuku umiestnené uprostred sa nám veľmi zapáčili. Nesmú tu chýbať ani LED diódy pre denné svietenie a veľké zliatinové kolesá. Interiér sa tiež veľmi vydaril a práve tu je najviac badateľná inšpirácia Hondou. Nájdeme tu pre Hyundai typické modré podsvietenie prístrojov a najviac sa nám páčila štýlová stredová konzola, ktorá obsahovala aj farebný displej s navigáciou. Športový trojramenný volant padol skvele do ruky a ocenili sme aj dostatočne tuhé sedačky s výrazným bočným vedením. Dielenské spracovanie interiéru je slušné, nie je to síce špička a niekoľko lacných plastov tu nájdete, ale celkovo sme boli s interiérom spokojní.

 

Hyundai Veloster - prvé dojmy

Hyundai Veloster - prvé dojmy

O pohon textovaného modelu sa staral štvorvalec so zdvihovým objemom 1.6 litra, ktorý disponoval priamym vstrekom paliva a najvyšším výkonom 140 koní pri 6300 ot / min a krútiacim momentom 167 Nm pri 4850 ot / min. To naozaj nie sú dych berúce hodnoty a po pravde, za výkonnejší motor by sme sa vôbec nehnevali. Motor ide ale veľmi dobre za plynom, rád sa necháva vytáčať a znie celkom príjemne. O rýdzo športové náčinie ale v tomto prípade moc nejde, zrýchlenie z 0-100 km / h za 9.9 s nie je nič extra a maximálnu rýchlosť 200 km / h tiež nie je žiadny zázrak. Časom sa dočkáme aj výkonnejších motorov a podľa nás by tomuto vozidlu pristal preplňovaný štvorvalec tak s 200 koňmi. Jazda bola veľmi dobrá, automobil je príjemne tuhý, reaguje na zmenu smeru jazdy rýchlo a zvolenej stopy sa drží s nadšením. Užili sme si s ním veľa zábavy, takže nám to dalo na menej výkonný motor po chvíľke zabudnúť. Predaj by mal oficiálne začať na jeseň a už sa nemôžeme dočkať poriadneho a dlhšieho testu.

 

 

Hyundai Veloster - prvé dojmy

tlačiť

Diskusia k článku


Hodnotenie:

hlasov: 0

Pozn: čím väčšie číslo, tým lepšie hodnotenie

Diskusia

Diskusia k článku Hyundai Veloster - prvé dojmy


počet príspevkov: 0

 

viac

menej

menej značiek

Už raz ste hlasovali.

Odobrať možnosť

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrať aspoň dva produkty na porovnanie.