Preposlať Porsche Panamera Turbo S

 

Zdieľanie článku na sociálnych a iných sieťach

Radi by ste sa podelili o tento článok s ostatnými? Kliknutím na ikonky nižšie ho môžete zdieľať na danej sieti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Porsche Panamera Turbo S

01.04.2011 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenzie | Komentárov: 0 |

Kontroverzné Porsche Panamera dostane veľmi skoro posilu v podobe najrýchlejšieho modelu, ktorý bude označený Turbo S. Panamera bola vždy rýchla, ale teraz bude atakovať rýchlosťou tie najvýkonnejšie superšporty súčasnosti. Poďme sa pozrieť na prvé fotografie a informácie.

 

Porsche Panamera Turbo S

Na Panamera bol vždy najkontroverznejší dizajn. Ten sa vám buď páči, alebo ho neznášate, nič medzi tým nie je. Nám sa Panamera páči a aj keď vyzerá tak trochu neohrabane, stále má elegancie a štýlu na rozdávanie. Je to taký zlepenec väčšiny vozov z produkcie Porsce a vo vzhľade sa zrkadlí časť jednotlivých modelov. Predná časť je až prekvapivo umiernená, svetlomety sú skôr elegantné, ako agresívne a jediná výraznejšia vec tu je nárazník. Predné svetlomety sú samozrejme vybavené LED diódami pre denné svietenie. Zadná časť je o poznanie dynamickejšia, obsahuje napríklad štyri koncovky výfuku, difúzor a výsuvné prítlačné krídlo nastaviteľné v štyroch smeroch. Stále sa jedná o štvormiestny automobil, takže je tiež vcelku praktický a priamo ideálny pre dlhé cestovanie.  

 

Porsche Panamera Turbo S

Spoza štýlových zliatinových diskov kolies s priemerom 20 palcov vykukujú obrovské kotúčové brzdy a žlté strmene. Na predných dverách sa nachádza štýlová línia, ktorá zvýrazňuje dynamiku vozidla. Interiér zostane rovnaký ako u verzie Turbo, ale len pre model S bude k dispozícii špeciálne dvojfarebné čalúnenie čierna / krémová a šedá / krémová. Po stránke priestrannosti bude interiér rovnaký, ako u Turba a môžeme sa teda tešiť na dostatok priestoru aj pre vyššieho jedinca a športové sedadlá s výrazným bočným vedením. Kvalita dielenského spracovania bude samozrejme špičková. A teraz sa pozrieme na to najdôležitejšie a to na pohonnú jednotku. V klasickom Turbe je maximálny výkon 500 koní a verzia S bude samozrejme ešte výkonnejšia. O pohon sa síce stará rovnaký motor (V8, 4.8 litra, twin-turbo), ale ten prešiel niekoľkými dôležitými úpravami a výkon sa vyšplhal až na 550 koní a 750 Nm, čo sú naozaj špičkové hodnoty. Vďaka funkcii Overboost si môžete krátkodobo užiť ďalších 50 Nm navyše.

 

Porsche Panamera Turbo S

A ako sa motorárom v Porsche podarilo pridať ďalších 50 koní k už tak dostatočne výkonnému motoru? Turbodúchadla majú titánovo-hliníkové turbíny, ktoré sú ľahšie a majú tak kratší moment zotrvačnosti. Prepracovaná bola samozrejme tiež riadiaca jednotka a palivová mapa. Motor teraz dokáže s Panamerou naozaj slušne zahýbať (nejedná sa pritom o žiadneho drobca) a keď budete mať zapnutý systém launch control, dostanete sa z 0-100 km / h za skvelých 3.8 s. Maximálna rýchlosť je teraz 306 km / h, čo je proti verziu Turbo nárast o 3 km / h. Súčasťou výbavy je tiež variabilný posilňovač Servotronic alebo elektronická uzávierka zadného diferenciálu označené Porsche Torque Vectoring Plus. Podľa Porsche by mala spotreba zostať na kombinovaných 11.5 l/100 km,a však to nie je príliš realistická hodnota. Všetky srandy ale niečo stoja a v prípade Panamery Turbo S si budete musieť pripraviť približne 164 000 €, čo je cena prepočítaná z Nemecka. 

 

Porsche Panamera Turbo S

tlačiť

Diskusia k článku


Hodnotenie:

hlasov: 1

Pozn: čím väčšie číslo, tým lepšie hodnotenie

Diskusia

Diskusia k článku Porsche Panamera Turbo S


počet príspevkov: 0

 

viac

menej

menej značiek

Už raz ste hlasovali.

Odobrať možnosť

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrať aspoň dva produkty na porovnanie.