Preposlať Nový Citroën C4 na našom trhu - prvé dojmy

 

Zdieľanie článku na sociálnych a iných sieťach

Radi by ste sa podelili o tento článok s ostatnými? Kliknutím na ikonky nižšie ho môžete zdieľať na danej sieti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Nový Citroën C4 na našom trhu - prvé dojmy

06.01.2011 | Dalibor Žák | Recenzia | Komentárov: 0 |

Veľmi dôležitý model prekonal veľkú modernizáciu. Dokáže atraktívne výbavou a cenou osloviť nových zákazníkov?

Nový Citroën C4 na našom trhu - prvé dojmy

Nový Citroën C4 na našom trhu - prvé dojmy

Nový Citroën C4 vznikal v čase, keď sa automobilky po celom svete potýkali s krízou. Nie snáď, že by to bolo na prvý pohľad na aute vidieť - musíte sa ale pozrieť pod pokrievku. Tak napríklad v cenníku Citroënu C4 nájdete iba toto päťdverové prevedenie. Žiadny trojdverový model, kupé, kombi alebo sedan nebude. Citroën ale tvrdia, že rovnako skoro 70% zákazníkov dáva prednosť práve klasickému hatchbacku.

Nový Citroën C4 na našom trhu - prvé dojmy

Nový Citroën C4 na našom trhu - prvé dojmy

Nový Citroën C4 na našom trhu - prvé dojmy

Preskočme teraz v tlačovej správe odseku o emisiách, ekológii, biopotravinách a multikulturalizmu a poďme sa pozrieť na to dôležité - koľko za Citroën C4 zaplatíte a čo za svoje peniaze dostanete. Nutné povedať, že dizajn sa vydaril. Auto vyzerá veľmi dospelo a či už sa na neho pozeráte zvonku, alebo sedíte vo vnútri, máte pocit, že vám spoločnosť robí väčšie a prémiovější auto.

Nový Citroën C4 na našom trhu - prvé dojmy

Nový Citroën C4 na našom trhu - prvé dojmy

Nový Citroën C4 na našom trhu - prvé dojmy

Vnútri je viac miesta (objem kufra tiež narástol na celých 380 litrov) a nové riešenie interiéru je oveľa príjemnejšie. Prístrojová doska upustila od centrálnych budíkov a vrátila sa k ergonomicky pohodlnejšiemu riešenia s klasickými prístrojmi pred vodičom. Tiež zmizol volant s pevným stredom. Nový volant je ľahší a lacnejší, ale ma pripadá aj príjemnejšie. Celý interiér pôsobí veľmi kvalitne a ergonomicky docela podarene. Oproti minulej generácii urobila automobilka naozaj veľký krok vpred.

Nový Citroën C4 na našom trhu - prvé dojmy

Nový Citroën C4 na našom trhu - prvé dojmy

Nový Citroën C4 na našom trhu - prvé dojmy

Trochu vás možno zarazí situácie pod kapotou. Nič zásadného sa tu nezmenilo a napríklad proti príbuznému Peugeotu 308, z ktorého si Citroën vypožičal platformu, nedostanete niektoré motory a prevodovky. Ale pekne poporiadku. Úplný základ tvorí atmosferická štrnásťstovkou s výkonom 95 koní a krútiacim momentom 135 Nm. Je spojená s päťstupňovým manuálom a dáte za ňu veľmi atraktívnych 10 996 €.

Nový Citroën C4 na našom trhu - prvé dojmy

Nový Citroën C4 na našom trhu - prvé dojmy

Nový Citroën C4 na našom trhu - prvé dojmy

Nový Citroën C4 na našom trhu - prvé dojmy

V základnej výbave Attraction dostanete manuálnu klimatizáciu, ABS, tempomat s obmedzovačom rýchlosti, centrálne zamykanie, elektrické okná a zrkadlá vpredu, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča a nastaviteľný volant. Stabilizačný systém je za príplatok 360 € a rádio s CD a podporou formátu MP3 za 396 €. Dostanete aj multifunkčný volant. Atraktívnejší je výbava tendance. Príplatok za ňou činí 1 600 € a dostanete prakticky všetko potrebné. Najvyššia výbava Exclusive je vyhradená len vrcholným motorom a príplatok činí ďalších 2 600 €. Najlacnejšie diesel 1.6 HDI s výkonom 90 koní zoženiete v základnej výbave za 13 196 €.

Nový Citroën C4 na našom trhu - prvé dojmy

Nový Citroën C4 na našom trhu - prvé dojmy

Nový Citroën C4 na našom trhu - prvé dojmy

Nový Citroën C4 na našom trhu - prvé dojmy

Nový Citroën C4 na našom trhu - prvé dojmy

Vo výbave je i niekoľko zaujímavostí - napríklad systém monitorovania situácie v mŕtvom uhle. Ale veľmi atraktívne sú masážne sedadlá, ktoré normálne nachádzame skôr v luxusných autách s cenou veľa cez milión korún. Tieto sedačky dostanete v najvyššej výbave Exclusive, takže za ne nemusíte priplácať horibilné sumy. Keď už sme u sedačiek - samotná pozícia za volantom a možnosť nastavenia sa posunuli k lepšiemu a konečne si v aute môžete nájsť ideálnu polohu.

Nový Citroën C4 na našom trhu - prvé dojmy

Nový Citroën C4 na našom trhu - prvé dojmy

Nový Citroën C4 na našom trhu - prvé dojmy

Ceny motorizáciou nádeje v priloženej tabuľke (pozri vyššie). My sme mali možnosť krátko vyskúšať najsilnejšie benzínovú tisícšesťstovka s turbom, ktorá na predné kolesá cez robotizovanú šesťstupňovú prevodovku posiela 156 koní výkonu a až 240 Nm krútiaceho momentu. Je škoda, že automobilka rozdiel od minulej generácie Citroënu C4 tento motor neponúka s manuálom. Prečo? No, robotizovaná prevodovka síce funguje na pomery robotizovaných prevodoviek dobre, ale v čase presných dvouspojkových skríň a vynikajúcich efektívnych automatov pôsobí trochu nepatrične a prekonané.

Nový Citroën C4 na našom trhu - prvé dojmy

Nový Citroën C4 na našom trhu - prvé dojmy

Nový Citroën C4 na našom trhu - prvé dojmy

K samotnému motoru výhrad nemám, ponúka dostatok výkonu, ktorý plynulo narastá a občas máte pocit, že ho je na predné kolesá až až. Radenie je však v automatickom režime trochu ospalé a aj keď môžete prevodovke pomôcť ergonomickými páčkami pod volantom, pre plynulosť radenie je lepšie pri každej zmene rýchlosti ľahko povoliť pedál plynu. Vyžaduje to zvyk.

Nový Citroën C4 na našom trhu - prvé dojmy

Nový Citroën C4 na našom trhu - prvé dojmy

Na ceste sa inak nový Citroën C4 prejavuje ako dobré auto. Od konania nečakajte nejako precízne vyváženie alebo spätnú väzbu, ale dôležité je, že v zákrutách auto odoláva aj na zimných pneumatikách a oslizlém povrchu nedotáčavosti docela dlho. Celkovo tak pôsobí auto proti minulej generácii vyzrálejším a dôslednejšieho dojmom, čo bude veľké väčšine nových i predchádzajúcich zákazníkov ku spokojnosti stačiť.

Nový Citroën C4 na našom trhu - prvé dojmy

Nový Citroën C4 na našom trhu - prvé dojmy

Na definitívny verdikt si počkajte do veľkého testu, ktorý už plánujeme. Zatiaľ môžem povedať, že sa Citroën C4 podaril a ak vezmete do úvahy jeho cenu, rozhodne sa jedná o zaujímavú ponuku.

Nový Citroën C4 na našom trhu - prvé dojmy

Technické dáta:

 

Rozmery

Dĺžka: 4329 mm
Šírka: 1789 mm
Výška: 1489 mm
Rázvor: 2608 mm

Váha

Prevádzková hmotnosť: 1275 - 1350 kg
Celková hmotnosť: 1805 kg
Hmotnosť nebrzdeného prívesu: 675 kg
Hmotnosť brzdeného prívesu: 1650 kg

Motor

Typ: radový štvorvalec
Palivo: benzín
Plnenie: preplňovanie turbodúchadlom
Uloženie: vpredu naprieč
Zdvihový objem: 1598 cm3
Ventilový rozvod: DOHC
Prevodovka: šesťstupňová robotizovaná
Vŕtanie x zdvih: 77,0 x 85,8
Kompresný pomer: 11,0: 1
Pohon kolies: predné
Výkon: 115 kW (156 koní) v 6000 ot / min
Krútiaci moment: 240 Nm od 1400 do 4700 ot / min
Výkon / hmotnosť: 122,3 k / t

Podvozok

Vpredu: Vzpery MacPherson
Vzadu: Vlečné ramená, Skrutná priečka
Brzdy vpredu: Kotúčové s vnútorným chladením (302 x 26 mm)
Brzdy vzadu: Kotúčové (268 x 12 mm)
Pneumatiky vpredu: 205/55 R16 - 225/40 R18
Pneumatiky vzadu: 205/55 R16 - 225/40 R18

Rýchlosť a spotreba

Zrýchlenie z 0 na 100 km / h: 8,7 - 9,6 s
Najvyššia rýchlosť: 214 km / h
Spotreba (litrov / 100 km): 8,4 - 8,6 / 5,0 - 5,1 / 6,3 - 6,4
Objem nádrže: 60 l

Ostatné údaje

Batožinový priestor: 380 1itrů
Cena v základnej verzii: 10 996 €
Základná cena testovacej verzie: 18 196 €
 

Autor: Dalibor Žák / Autoweb.cz

 

Související články na Autoweb.cz:

Citroën C4, DS4, DS3 Racing a Lacoste živě

Spekulace: Citroën DS4 Racing

tlačiť

Diskusia k článku


Hodnotenie:

hlasov: 0

Pozn: čím väčšie číslo, tým lepšie hodnotenie

Diskusia

Diskusia k článku Nový Citroën C4 na našom trhu - prvé dojmy


počet príspevkov: 0

 

viac

menej

menej značiek

Už raz ste hlasovali.

Odobrať možnosť

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrať aspoň dva produkty na porovnanie.