Preposlať Peugeot 207 - Hyper recenzia

 

Zdieľanie článku na sociálnych a iných sieťach

Radi by ste sa podelili o tento článok s ostatnými? Kliknutím na ikonky nižšie ho môžete zdieľať na danej sieti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Peugeot 207 - Hyper recenzia

29.03.2007 | David Kudláček | Recenzia | Komentárov: 0 |

Francúzska automobilka Peugeot oslavuje od začiatku 80.rokov veľké úspechy so svojimi modelmi 205 a 206.Podarí sa jej na úspech naviazať aj modelom 207?

Nová "dvesto sedmička" nahrádza mega úspešnú radu Peugeot 206. Tá sa vyrábala od roku 1998 a zatiaľ to vyzerá, že s jej výrobou sa tak skoro neprestane. Novej rade 207 nekonkuruje, je menšia a lacnejšia. V rokoch 2001 až 2003 bola malá " dvesto šestka" najpredávanejším vozom v Európe. Rovnako na českom trhu si počas celej svojej "kariéry" viedla výborne.Peugeot 207 má teda pred sebou veľkú výzvu na prekonanie 206. Dizajn karosérie je veľmi elegantný a určite tak zapadá do nastoleného dizajnérskeho trendu všetkých nových vozidiel Peugeot.Predok vozu zdobí veliký vstupný otvor, ktorý pripomína otvorenú tlamu. Predné svetlá sú pretiahnuté hlboko do predných blatníkov a sú opäť o niečo väčšie.Rovnako mohutné logo výrobcu nie je možné prehliadnuť. Na krátku prednú kapotu plynulo nadväzuje podobne ako u všetkých nových vozov tejto značky, rozmerné čelné sklo. Pri pohľade z boku je novinka veľmi podobná svojej staršej sestre. Skoro sa zdá, že výrobca modernizoval len predok a zadok vozu.Ten sa svojím vzhľadom podobá väčšej"307".Je ale viac sklonený a má agresívnejšie tvarované zadné lampy. masívna plastová lišta účinne chráni zadný nárazník.

Peugeot 207 - Hyper recenzia

Starší model 206 priťahoval záujemcov elegantným exteriérom, ale vnútro vozu zaostávalo za pekným vonkajším ošatením. Pri novej generácii Peugeot 207 korešponduje príťažlivý dizajn karosérie s kvalitným prevedením interiéru. Nový model narástol v porovnaní so svojím predchodcom o plných 208 mm na diaľku a 38 mm na výšku. Rastový hormón sa kladne prejavil najmä pribudnutím priestoru v interiéry. Na všetkých sedadlách je tak dostatok miesta v priečnom i pozdĺžnom smere.Rovnako pribudlo výrazne miesta pre hlavy cestujúcich. Kto pozná nie príliš pohodlné sedadlá staršej "206ky", bude novými sedadlami v "207ke"nadšený. Sú veľmi dobre vytvarované, s dostatočne rozmernými sedákmi a operadlami.Tiež zadná nesúmerne delená lavica ponúka dostatok pohodlia štyrom, event. až piatim cestujúcim. Prístrojová doska dostala podľa vzoru dynamicky stvárnenej karosérie agresívnejšie línie.Pred dvojsmerným seřiditelným volantom je umiestnená prístrojová kaplička s trojicou klasických "budíkov". Na vrchole stredového panela je ďalšia kaplička, ktorá obsahuje informačný displej a výdychy ventilácie. Stredová konzola plynule nadväzuje na vrchnú časť prístrojovej dosky. obsahuje ovládanie audio systému a ventilácie. Obidva prvky boli s minimom úprav prevzaté s predchádzajúcej generácie. Stredová konzola pôsobí v porovnaní so zvyškom palubnej dosky lacným dojmom.Okrem základného modelu Urban používajú všetky verzie vozidla Peugeotu 207 zmäkčený plast na hornú časť prístrojovej dosky.

Peugeot 207 - Hyper recenzia

Celkové spracovanie interiéru je na vysokej úrovni. použité plasty sú kvalitné a dobre zletované.Nikde nič neškrípe a neruší. Pochváliť treba účinnú izoláciu proti hluku. A ako je na tom nový Peugeot s miestom v úložnom priestore? V rámci konkurencie priemerne. Do jeho útrob naložíte 270 l batožiny. Oproti modelu 206 došlo k presunu rezervnej pneumatiky spod vozidla na dno úložného priestoru. Rozdielom triedy prekonáva svojho predchodcu nový model 207 v jazdných vlastnostiach. Tieto sú teraz oveľa istejšie a umožňujú až športový štýl jazdy.Vďaka prednému pohonu je voz na limite nedotočivý. Táto situácia ale prichádza pomaly a dá sa korigovať ubraním plynu. Konštrukčné zmeny sa udiali najmä na zadnej náprave. Minulá generácia používala nápravu s torznou tyčou, ktorá bola síce konštrukčne jednoduchá a takmer nezničiteľná, ale nespĺňala už dnešnú požiadavku na kvalitné jazdné vlastnosti.Nový model používa obvyklé vlečné ramená spojené torzne poddajnou priečkou. Radenie je typické pre francúzske vozy: nie je príliš presné a pôsobí gumovo; brzdy sú dostatočne účinné a nemajú sklon k závadám. Riadenie už nevyužíva služby klasického hydraulického posilňovača, ale podľa vzoru ostatných konkurentov je podporované stále bežnejším elektrickým servoriadením. Riadenie je presné, posilňovač má degresívny účinok;pri vyšších rýchlostiach jeho účinok slabne. Základnou pohonnou jednotkou súčasnej generácie , už nie je zážehová "jedenáctistovka", ale objemnejší motor 1.4.I. Ten sa ponúka buď s ôsmimi ventilami/54kW) alebo so šestnástimi ventilmi(65kW). Ponuka pokračuje cez verziu 1.6/80kW.Novinku tvorí dvojica motorov 1.6I, ktorú vyvinul koncern PSA spoločne s BMW. Slabšia verzia (88kW) pracuje so systémom premenlivého časovania a zdvihu ventilov, silnejšia(110kW) je preplňovaná a využíva priameho vstrekovania benzínu. Kto chce využiť povestnej kvality francúzskych dieselov, má na výber z preplňovaných verzií 1.4 HDi/50 kW a 1.6 HDI(66 alebo 80kW).

Peugeot 207 - Hyper recenzia

Jak je uvedeno na začátku tohoto článku, Peugeot 207 má na co navazovat. Konstruktérům se podařilo postavit moderní malý vůz, který zaujme svěžím designem. Proti minulé generaci se zlepšila prostornost interiéru a celkový komfort cestování. Zejména velkoryse tvarované přední sedačky jsou výrazným posunem vpřed. Díky nárůstu celkové hmotnosti přišla nová generace o základní ekonomickou „jedenáctistovku“. Tak ako je uvedené na začiatku tohto článku, Peugeot 207 má načo nadväzovať.Konštruktérom sa podarilo postaviť moderný malý voz, ktorý zaujme sviežim dizajnom. Oproti minulej generácii sa zlepšila priestrannosť interiéru a celkový komfort cestovania.Najmä veľkorysé vytvarovanie prednej sedačky je výrazným posunom smerom dopredu. Jazdnými vlastnosťami sa "207"zaradila medzi elitu svojej triedy.rovnako riadenie a brzdy sú na úrovni, tradične nepresné je riadenie. Nový Peugeot ponúka niekoľko príjemných "vychytávok". Za príplatok si môžete dokúpiť vymeniteľnú patrónu s parfémom, ktorý sa prostredníctvom ventilačnej sústavy uvoľňuje do interiéru. Pre nočnú jazdu je určené prídavné osvetlenie zatáčky.Hlavný svetlomet je vybavený treťou žiarovkou, ktorá sa za jazdy rozsvieti. Prídavné osvetlenie je aktívne i pri zapnutom smerovom svetle a natočenému volantu. Kto chce zažiť pocit voľnosti, zvolí si sklenenú panoramatickú strechu.

Stručné technické údaje PEUGEOT 207 THP 1.6 16V

  • Délka: 4030 mm
  • Šířka: 1720 mm
  • Výška: 1472 mm
  • Rozvor náprav: 2540 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 270 l
  • Objem válců: 1598 ccm
  • Počet válců: 4, přeplňování turbodmychadlem Twin-Scroll
  • Přímé elektronické vstřikování paliva
  • 110 kW/150 k
  • nejvyšší točivý moment: 240 N.m/1400 ot. za min.
  • průměrná spotřeba paliva: 7,0 l/100 km
  • zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,1 s
  • nejvyšší rychlost 210 km/h
  • objem palivové nádrže 50 l

tlačiť

Diskusia k článku


Hodnotenie:

hlasov: 31

Pozn: čím väčšie číslo, tým lepšie hodnotenie

Diskusia

Diskusia k článku Peugeot 207 - Hyper recenzia


počet príspevkov: 0

 

viac

menej

menej značiek

Už raz ste hlasovali.

Odobrať možnosť

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrať aspoň dva produkty na porovnanie.