Preposlať 34. Rally Bohemia 2007 (15.-17.června 2007)

 

Zdieľanie článku na sociálnych a iných sieťach

Radi by ste sa podelili o tento článok s ostatnými? Kliknutím na ikonky nižšie ho môžete zdieľať na danej sieti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

34. Rally Bohemia 2007 (15.-17.června 2007)

20.06.2007 | Tomáš Trhoň | Auto, moto šport | Komentárov: 1 |

Síce mám radšej preteky na okruhoch než Rally, ale čas od času urobím výnimku a idem sa pozrieť na nejaký ten závod vo voľnej prírode. Tento piatok som sa išiel pozrieť na už 34. ročník tradičnej Rally Bohemia.

Síce mám radšej preteky na okruhoch než Rally, ale čas od času urobím výnimku a idem sa pozrieť na nejaký ten závod vo voľnej prírode. Tento piatok som sa išiel pozrieť na už 34. ročník tradičnej Rally Bohemia.

34. Rally Bohemia 2007 (15.-17.června 2007)

Súťaž začínala už v piatok tradičnou ,,superšpeciálkou“ na autodróme v Sosnovej u Českej Lipy, kam som sa najviac tešil, a vlastne i z toho dôvodu som sa tam išiel pozrieť na historikov. Táto RZ je vlastne len taká exhibícia pre divákov a väčšina jazdcov ju tak berie, takže o atraktívnu jazdu ,,dverami napred“ tu nie je núdza. Neviem ako to vyzeralo z hlavných tribún, ale na šotolinovom úseku, kde sme fotili a natáčali, sa na to pozeralo veľmi dobre. Veľmi udivene som pozeral na jazdu Martina Prokopa (Citroen C2 S1600), ktorý tam išiel s predkolom snáď najdravejšej jazdy RZty medzi predkolami. Teraz ale pôjdeme trošku ďalej a pozrieme sa na súťaž trošku podrobnejšie.

34. Rally Bohemia 2007 (15.-17.června 2007)

Kvôli trochu ,,nešťastnému“ termínu sa tento tok nestretla veľmi početná zahraničná konkurencia, pretože doba konania súťaže sa kryla so súťažami niektorých zahraničných šampionátov. Z toho vyplývalo to, že zo zahraničných jazdcov dorazil len Švéd Patrik Flodin (Subaru Impreza WRX N12), ktorý sa tu vloni prezentoval veľmi pekným výkonom a i na tratiach MS v kategórii PWRC preháńa špičku. Ďalším a zároveň posledným zahraničním účastníkom (ak nepočítam historiky, ku ktorým sa dostanem za chvíľu ) bol nórský talent Eyvind Brynildsen, ktorý sa postaral o premiéru vozu kategórie Super2000 na českom území (konkrétne Fiat Punto S2000), zároveň sa bohužiaľ postaral o prerušenie 6. RZ, kde havaroval a zablokoval trať. Táto vložka mu asi moc nesadla, pretože už pri jej prvom prejazdu mierne ,,ťukol“ svoje Punto o mostík. Čo sa týka vozov WRC, tak tie bolo možné vidieť len v Sosnovej a to v počte necelých dvoch kusov-Honza Kopecký robill nádhernú show s Fabii WRC tímu CRT-Škoda-Kopecký a baviť divákov sa snažil i mladý Cvrček s Octavií WRC a musím uznať, že na to, že má s vozom naazdených tak málo kilometrov, sa mu to i celkom darilo. Vložený závod SuperRace tento tok bohužiaľ vypísaný nebol, a to z dôvodu nízkeho počtu prihlásených (ďalší dôkaz zle zvoleného termínu)…

34. Rally Bohemia 2007 (15.-17.června 2007)

V rámci Historic Rally Show sa ale v kontraste k vozom WRC zišla dosť početná skupina historikov, vrátane niekoĺkých vozov zakázanej skupiny B. Sledovať vozy ako Lancia Stratos, Lancia 037, Lancia Delta Integrale EVO, Renault 5 Turbo, Audi Quattro, Porsche 911 atď., bol zážitok ako pre oči, tak hlavne pre uši. Vôbec celá tá kategória B je úplne dokonalá, vidieť niekedy viac ako 500koňové monštrá, ktorá sú naviac veľmi ľahké v akcii, alebo ako diváci z bezprostrednej blízkosti lemujú okraje trate, niektorí odvážlivci sekundu, dvw uskakujú pred autom, len preto, aby si urobili fotku, musel byť veľmi srdcervúci zážitok. Škoda, že už sa mi najskôr tú atmosféru vtedajších závodov, alebo niečoho podobného, nepošťastí vidieť na vlastné oči. Dodnes mi behá mráz po chrbte, keď si pustím nejaké dobové video, napr. kde Ari Vatanen ide „kládu“ vo svojom Peugeote 405 T16, jednou rukou si zakrýva oči proti slniečku a druhou rukou koriguje vozidlo, ktoré lemuje okraj zákruty, kde stačí chybička a spadne z niekoľkometrovej priepasti dole. To sme odbočili na závody, ktoré sa jazdili v USA a nazývali sa Pikes Peak. Alebo Henri Toivonen na svoje Lancii Delta S4, ktorá sa mu bohužiaľ roku 1986 stala osudnou, keď vyletel vo vysokej rýchlosti z trate a pri následnom páde do rokle a nárazu do stromu jeho voz zahltil výbuch, následky netreba hovoriť. A to bol vlastne dôvod, že sa ukončila skupina B, ktorej autá boli moc premotorované, a keďže sa v nej zabilo mnoho jazdcov. Ale to sme máličko odbočili niekam inam.

34. Rally Bohemia 2007 (15.-17.června 2007)

V sobotu súťaž pokračovala siedmimi RZ a celý deň sa niesol vo veľmi vyhrotenom súboji R.Kresta vs. V.Pech (obidva Mitsubishi Lancer EVO IX), ktoré na konci etapy delilo necelých 3,7 sekundy. Martin Prokop sa snažil minimalizovať stratu, ktorú nabral ráno a na konci etapy z toho bol posunutý zo 6. na 3. miesto. Sobotná etapa si ale vybrala i odpadlíkov zo špičky - odstúpiť museli Brynildsen, Semerád, Arazim a Triner. Pretekalo sa samozrejme i v nižších triedach. Priebeh nedele vezmem len v skratke, pretože to už sú len informácie z cudzích zdrojov - my sme sa boli pozerať len v piatok a v sobotu, konkrétne na RZ1 (Sosnová) a RZ3/6 (obidva prejazdy Sychrov-Malá Skála).

34. Rally Bohemia 2007 (15.-17.června 2007)

V nedelu boli v pláne mimo iných dva prejazdy RZ Navarov dlhé cez 40km. Dalo sa predpokladať, že táto RZ poriadnw zamieša poradím. Na čelných třoch miestach sa nakoniec nič nezmenilo a Roman Kresta si došiel pre zaslúžené víťazstvo s náskokom necelých 20 sekúnd na druhého Václava Pecha. Tretí absolútne (prvý v skupine A) dokončil Martin Prokop. Keď to tak všetko zhrniem, tak súťaž to bola pekná, hlavne vďaka tým „béčkam“ :) .Štartovné pole síce relatívne chudé, ale i tak sa na to dalo pozrieť. Krásne prejazdy predvádzali hlavne Kresta, Pech, Semerád, Trojan, z Predohrab hlavne Prokop,Tarabus, Peták a Minařík. Samozrejme i niektorí jazdci s malými eNkami sa toho skutočne nebáli. A historici? To je kapitola sama pre seba - jednoducho paráda a paráda. Fotky ze Sosnovej som fotil ja, ze soboty sú fotky od Jana Šnábla.

34. Rally Bohemia 2007 (15.-17.června 2007)

Absolútne poradie:

  • 1.R Kresta - P.Gross (Mitsubishi Lancer EVO IX)
  • 2.V.Pech - P.Uhel (Mitsubishi Lancer EVO IX)
  • 3.M.Prokop – J.Tománek (Citroen C2 S1600)

Skupina A (zároveň pořadí třídy A6)

  • 1.M.Prokop – J.Tománek (Citroen C2 S1600)
  • 2.J.Tarabus – D.Trunkát (Suzuki Ignis S1600)
  • 3.J.Peták – A.Benešová (Renault Clio S1600)

Skupina N (zároveň pořadí třídy N4)

  • 1.R.Kresta – P.Gross (Mitsubishi Lancer EVO IX)
  • 2.V.Pech-P.Uhel (Mistubishi Lancer EVO IX)
  • 3.V.Štajf – J.Černoch (Subaru Impreza Sti N12)

Třída A5

  • 1.P.Brynda – V.Vorel (Škoda Fabia)
  • 2.Mr.Cimbu - I.Hrubý (Škoda Felicia KitCar)
  • 3.L.Kopelent – H.Kopelentová (Škoda Felicia KitCar)

Třída N3

  • 1.J.Vaňáč – M.Televáňa (Peugeto 206RC)
  • 2.M.Rada – R. Petr (Alfa Romeo 147)
  • 3.M.Vágner – M.Cop (Honda Civic Type-R)

Třída N2

  • 1.J.Šlehofer – Z.Soběhart (Honda Civic VTi)
  • 2.V.Dunovský – J.Stross (Honda Civic VTi)
  • 3.J.Čermák – P.Vejvoda (Honda Civic VTi)

Třída N1

  • Len jeden súťažiacií – V.Stejskal – J.Pech (Dacia Logan)

34. Rally Bohemia 2007 (15.-17.června 2007)

34. Rally Bohemia 2007 (15.-17.června 2007)

34. Rally Bohemia 2007 (15.-17.června 2007)

34. Rally Bohemia 2007 (15.-17.června 2007)

0

34. Rally Bohemia 2007 (15.-17.června 2007)

1

34. Rally Bohemia 2007 (15.-17.června 2007)

2

34. Rally Bohemia 2007 (15.-17.června 2007)

3

34. Rally Bohemia 2007 (15.-17.června 2007)

4

34. Rally Bohemia 2007 (15.-17.června 2007)

5

tlačiť

Diskusia k článku


Hodnotenie:

hlasov: 5

Pozn: čím väčšie číslo, tým lepšie hodnotenie

Diskusia

Diskusia k článku 34. Rally Bohemia 2007 (15.-17.června 2007)


počet príspevkov: 1

mirec birec

29.08.2012 v 11:09

racing oleje motul 300V si pozrite na http://www.olejlacno.sk

Odpovedať

 

viac

menej

menej značiek

Už raz ste hlasovali.

Odobrať možnosť

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrať aspoň dva produkty na porovnanie.