Preposlať Mimoňské boje 12

 

Zdieľanie článku na sociálnych a iných sieťach

Radi by ste sa podelili o tento článok s ostatnými? Kliknutím na ikonky nižšie ho môžete zdieľať na danej sieti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Mimoňské boje 12

31.08.2007 | Tomáš Trhoň | Ostatné články | Komentárov: 0 |

Cez víkend 24.-26.8.2007 sa už tradične na letisku v Hradčanoch neďaleko Mimoně konal zraz vizuálne a motorovo upravených vozidiel. Na chvíľu som sa na tento zraz hlavne kvôli ďalšej sérii pokračovania Czech Drift king šiel pozrieť tiež, tak tu máte....

Cez víkend 24.-26.8.2007 sa už tradične na letisku v Hradčanoch neďaleko Mimoně konal zraz vizuálne a motorovo upravených vozidiel. Na chvíľu som sa na tento zraz hlavne kvôli ďalšej sérii pokračovania Czech Drift king šiel pozrieť tiež, tak tu máte zopár mojich postrehov. ~i1 Mimoňské boje sú minulosťou a vôbec ma to naatrápi, našťastie som prežil v zdraví... Teraz možno niekoho napadne, že je to trochu divný úvod reportu zo zrazu, na ktorý by mal človek ísť pozivítne naladený a späť sa vracať v rovnakom rozpoložení. Lenže kto tam bol, tak zrejme vie, na čo narážam. Áno, aj tentoraz sa tam zišla hromada ľudí, ktorí namali mozok a nevedia, že alkohol za volant napetrí, bohužiaľ na stupiditu jedného z nich zaplatil jeden návštevník daňou najvyššou, a to životom. Nie je sa však čomu čudovať, raz som tento zraz absolvoval aj cez noc, a musím povedať, že niektorí ľudia sú skutočne vzláštni, neviem, čo je tak zaujímavého na tom, o 4 hodine ráno naštartovať motor Felície a "túrovať" ho za studena do omezovača. Jazdy s vysokou rýchlosťou v noci medzi automobilmi tiež neboli žiadnou výnimkou, osobne sa ani veľmi nedivím, že sa stalo to, čo sa stalo, bola to len otázka času. Lenže nielen v noci sa podobné indivíduá prejavovali, bohužiaľ bolo ich počuť a vidieť aj cez deň. Skutočne nechápem, čo niekomu dáva pocit gumovať v kolóne pomaly idúcich áut, alebo už zmieňované "túrovanie" do omezovača, pri každom rozjazde auto odhrabnúť a podobne. Gumovanie by som ešte pochopil pred štartom z dôvodov lepšej priľnavosti k vozovke vďaka zahriatej gume, ale keď tam gumuje Oktávka plne naložená ľuďmi, tak to celkom skutočne postráda zmysel. Medzi týmito ľuďmi aby sa človek skutočne bál o auto aj o seba. Táto akcia už dávno nie je o tých "skalných" priaznivcoch skutočného tuningu, prípadne kvalitného stylingu, stala sa z nej úplne komerčná záležitosť. Chápem, že iným spôsobom asi nie je možné túto akciu organizovať tak, aby bola zisková, takže sa to snažím neodsudzovať, len už pre mňa tieto "tuniakové zrazy" prestávajú byť zaujímavé. Ale aby som len nekritizoval, bude od veci asi napísať, čo stálo na letisku za videnie. V prvom rade to boli klasické šprinty na 1/4 míle, ktoré sú hlavným bodom programu Bojov. Veľmi ma zaujímal výkon MarAta s jeho Hondou CRX VTEC Turbo 4x4, bohužiaľ svoj osobný rekord nevylepšil, ale aj tak bol čas na české pomery veľmi slušný a myslím si, že konečná rýchlosť v cieli 235 km/h je viac, ako slušná Najrýchlejšie 400 m zvládol Davy so svojou žltou Ultimo GTR a to v čase 11,115 a konečnou rýchlosťou 212 km/h. Veľkým prekvapením pre mňa bol aj výsledok nenápadného čierneho Wl Lupo s Tdi motorom a časom 12,076 a konečnou rýchlosťou 181 km/h, tento malý a ľahký a výkonný dravec dokáže údajne dosiahnuť zrýchlenie z 0-100 za 2,9 s, čomu sa mu veľmi nechce veriť. ~i2 Ako ďalšia vec bol TUning cup (síce neviem, prečo sa to volá TUning cup, keď vozidlá sú upravené hlavne vzhľadovo, ale to sem nepatrí). Samozrejme opäť prebiehal slalom, rýchlostná skúška, DB Drag a EMMA SPL a Dyno Cup a gumovanie. Pri gumovaní by som sa chvíľu zastavil, možno by mali usporiadatelia nejakým spôsobom zvýšiť bezpečnosť okolo "gumpľacu" pretože to, čo som zakaždým, keď som išiel okolo videl, mi veľakrát ubralo na dychu, keď sa auto, ktoré skôr vodilo vodiča, ako naopak, rútilo nedotáčavým šmykom len pár centimetrov od ľahkých zábran vo veľkej rýchlosti, následky si tu nechcem radšej domýšľať. To isté platí aj o lemovaní šprintovej dráhy týmito slabými bariérami. V tomto závode sa už stalo, že jednému autu v nie príliš dobrom technickom stave odletelo koleso a rútilo sa vysokou rýchlosťou len kúsok od divákov, alebo sa pri závode dokonca aj roztočila vo vysokej rýchlosti formula a opäť sa neovládateľne točila kúsok do divákov, následky, keby sa dostalo priamo medzi ľudí, by boli asi tragické. Možnože by vážne chelo na budúci zraz priviezť na lemovanie okolo trate betónové múriky, ako to funguje na zahraničných zrazoch. Predsa len sa kvalita áut jazdiacich šprinty zvyšuje a tým stúpa aj rýchlosť áut a dnes nie je výnimkou, že sa autá na šprintoch preháňajú okolo ľudí v rýchlosti nad 150 km/h a v momente, kedy praskne guma v tejto rýchlosti, vodič toho asi veľa nenarobí a auto sa stane takme neovládateľným, betónové bariéry by rozhodne znížili riziko nejakej tragickej udalosti. ~i3 Čo sa tu ale odohrávalo vôbec po prvýkrát, bol už spomínaný závod seriálu Czech Drift Series 2007. Prilákalo to pomerne dosť divákov, a na to, že bolo len 12 súťažiacich, bolo na čo pozerať. Na štartový rošt sa postavili autá od BMW E30 320i cez viac zastúpené BMW E30 so swapom motora 2,5 až po Mazdy RX-7 FC alebo Mitsubishi Colt EVO. A ako pikoška - jeden samodomo projekt s názvom Tatrabant. Ako základný zdroj bola použitá kastle z Trabanta a 8-valcový 3,5 l motor z Tatry 613, na to, že auto bolo postavené takpovediac na kolene a v domácich podmienkach, tak funguje pomerne dobre, ale nemôžem sa zbaviť dojmu, že to nie je veľmi vhodné auto na drifty a odvedená práca a námaha tak prišla takmer navnivoč, ale majiteľ má u mňa veľké uznanie, že sa do niečoho takého odhodlal a dotiahol to takmer do konca. Výkon Tatrabantu nakoniec stačil na celkové 10. miesto. Najväčšiu zastúpenie mala takmer ako vždy značka BMW a v tomto závode hlavne s už spomínaným motorom 3,5 l. Tento swap sa ukázal na drifty ako veľmi vhodná voľba, niet sa čomu čudovať, cca 210 koní a nad 300 Nm robí s pomerno ľahkou konšturkciou E30 a šikovnými rukami a nohami divy. Zaujímavé bolo sledovať dianie Mitsubishi Coltu EVO s pohonom všetkých štyroch kolies, technika jazdy bola skutočne iná, a na drift proste 4-kolka nie je najvhodnejšia, ale aj tak to stačilo na celkové 6. miesto. Najviac ma svojou jazdou dostal Matyas s jeho BMW E30 335i, síce skončil vďaka niekoľkým pretočeniam až na celkovom 5: mieste, ale technika a štýl jazdy boli podľa mňa najlepšie. Závod nakoniec vyhral vlaňajší Drift King RUdolf Neisser so svojím bielym BMW M3, na druhom mieste sa umiestnil Ivan Trnka s BMW E30 335i a ako tretí Michal Pour opäť s BMW E30 335i. Osobne zraz hodnotím ako priemerný a bohužiaľ už ma nemá na zrazoch tohto typo čo nadchnúť, a keď si pomyslím, čo sa na tejto akcii deje v noci, kedy sa po letisku pohybujú autá, ktoré šoférujú vodiči v podnapilom stave, veľmi zvážim, či sa na jar 2008 pri 13. pokračovaní Mimoňských bojov na toto miesto zájdem opäť pozrieť.

tlačiť

Diskusia k článku


Hodnotenie:

hlasov: 11

Pozn: čím väčšie číslo, tým lepšie hodnotenie

Diskusia

Diskusia k článku Mimoňské boje 12


počet príspevkov: 0

 

viac

menej

menej značiek

Už raz ste hlasovali.

Odobrať možnosť

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrať aspoň dva produkty na porovnanie.