Preposlať Exot od Rufa

 

Zdieľanie článku na sociálnych a iných sieťach

Radi by ste sa podelili o tento článok s ostatnými? Kliknutím na ikonky nižšie ho môžete zdieľať na danej sieti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Exot od Rufa

21.05.2007 | Aleš Klíma | Ostatné články | Komentárov: 0 |

Nemecká ladičská firma Ruf špecializujúca sa na úpravu automobilov Porsche objavila dieru na trhu. Alois Ruf, zakladateľ a šéf firmy využil to, že značka Porsche má medzi konkurenciou len jediného exotického zástupcu v podobe superšportu Carrera GT...

Nemecká ladičská firma Ruf špecializujúca sa na úpravu automobilov Porsche objavila dieru na trhu. Alois Ruf, zakladateľ a šéf firmy využil to, že značka Porsche má medzi konkurenciou len jediného exotického zástupcu v podobe superšportu Carrera GT, a postavil nový, poriadne exotický kúsok. ~i1 Ruf CTR 3 nie je na rozdiel od predcházajúcich variánt CTR (1987) a CTR 2 (1995) postavený na základe modelu 911, ani na podvozkovej platforme Caymanu, ako zneli niektoré skoré odhady. Z Caymanu má CTR3 vypožičané zadné svetlá, a celý tvar zadnej časti rovako nezaprie inšpiráciu v tomto modeli, ale aj s trochou Carrery GT. Predné partie nesú pre zmenu typické rysy rady 911 v podobe svetiel a usmievavej kapoty. ~i2 Rázvorom náprav s hodnotou 2625 mm a celkovou dĺžkou 4445 mm sa CTR3 radí medzi menšieho Caymana a väčšiu Carreru GT. Ale s šířkou 1944 mm bude najširším vozom Porsche na trhu, čo v kombinácii s výškou púhych 1200 mm robí z CTR3 veľmi peknú placku. Karoséria zhotovená z ocele, hliníka, a kevlaro-uhlíkového kompozitu váži len 1400 kg a má integrovanú ochranú klietku, zlepšujúcu celkovú tuhosť a ochranu pri náraze či prevrátení. ~i3 Motor skrývajúcí sa pred zadnou nápravou je šesťvalcový boxer s objemom 3746 cm3 dopovaný dvojicou turbodýchadiel značky KKK, každé s vlastným medzichladičom stlačeného vzduchu. Vďaka pomerne vysokému kompresnému pomeru (9,2:1) na prepĺňaný motor, sa výkon vyšplhal na úctyhodných 515 kW (700 koní) pri 7000 ot/min a hodnotou 890 Nm pri 4000 ot/min nezaostáva ani točivý moment. Ten je prenášaný pomocou šesťstupňovej sekvenčnej prevodovky cez diferenciál s obmedzenou svornosťou na zadné kolesá. Tieto poriadne zadné kolesá s rozmermi 12,5×20 palcov obuté do pneumatík 335/30 ZR20 sú zavesená na viacprvkovej zadnej náprave s priečnym stabilizátorom a horizontálne umiestenými tlmičmi perovania. Naproti tomu predné kolesá 8,5×19 palcov obuté skromnejšie do pneumatík 255/35 ZR19 drží na ceste predna náprava typu McPherson rovnako s priečnym stabilizátorom. ~i4 O zastavenie tohto exota, ktorého výkon stačí k akcelerácii z 0 na 100 km/h za 3,2 sekundy a dosiahnutí maximálnej rýchlosti 375 km/h, sa starajú šesťpiestikové brzdové strmene zahryzávajúce sa do vetraných keramicko-kompozitových kotúčov veľých 380 mm vpredu a vzadu. Proti zablokovaniu kolies pri brzdení je použité ABS verzia 8.0 od firmy Bosch. ~i5 Pokud by vás zaujímalo za koľko môžete mať tento exotický kúsok od Rufa, verte, že za individualitu sa platí poriadne. V prípade Rufa CTR3 je to 380 000 Euro, čo je v prepočte o necelé dva milióny korún viac, ako by ste dali za Carreru GT, teda niečo cez 13 miliónov korún. ~i6

tlačiť

Diskusia k článku


Hodnotenie:

hlasov: 12

Pozn: čím väčšie číslo, tým lepšie hodnotenie

Diskusia

Diskusia k článku Exot od Rufa


počet príspevkov: 0

 

viac

menej

menej značiek

Už raz ste hlasovali.

Odobrať možnosť

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrať aspoň dva produkty na porovnanie.