Preposlať Lancia Delta - prvé jazdné dojmy

 

Zdieľanie článku na sociálnych a iných sieťach

Radi by ste sa podelili o tento článok s ostatnými? Kliknutím na ikonky nižšie ho môžete zdieľať na danej sieti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Lancia Delta - prvé jazdné dojmy

18.07.2008 | Ondřej Koníček | Recenzia | Komentárov: 0 |

Automobilka Lancia sa rozhodla vrátiť sa do popredia záujmu, a to chce dokázať novým automobilom Delta. Jedná sa o nasledovníka legendárneho hatchbacku, ktorý sa účastnil svetovej súťaže rally a stal sa kultom.

Automobilka Lancia sa rozhodla vrátiť sa do popredia záujmu, a to chce dokázať novým automobilom Delta. Jedná sa o nasledovníka legendárneho hatchbacku, ktorý sa účastnil svetovej súťaže rally a stal sa kultom. Nová Delta sa na trh dostane v roku 2009, ale už prebehol prvý cestný test.

Lancia Delta - prvé jazdné dojmy

Nová Delta je štýlový päťdverový hatchback, ktorý sa kvalitou spracovania a ponúkaným luxusom blíži k ~1 a ~2. Interiér je priestornejší než vo väčšine hatchbackov dneška, a to hlavne vďaka tenkým C-stĺpikom. Čo sa týka materiálov, nájdete tu kvalitný plast a hliníkové a kožené doplnky. Všetko je naviac starostlivo zlícované a na prvý pohľad, a aj dotyk pôsobí interiér skutočne luxusne a akoby bol z automobilu minimálne o triedu väčšieho. V tomto smere sa talianska automobilka skutočne vyšvihla a interiér si zaslúži len slová chvály. Naviac je veľmi prehľadný, všetky ovládacie prvky sú na správnom mieste a volant, aj keď to tak pravdepodobne na prvý pohľad nevyzerá, skvele padne do ruky. Sedadlá majú dobré bočné vedenie, ale skôr než na športovú jazdu sú pekne mäkké a slúžia predovšetkým komfortu.

Lancia Delta - prvé jazdné dojmy

Lancia Delta - prvé jazdné dojmy

Čo bolo pod kapotou testovaného automobilu? Celkom nový dieselový motor 1.9 twin-turbo, ktorý dáva najvyšší výkon 190 koní pri 4000 ot/min a krútiaci moment 400 Nm pri 2000 ot/min. Podľa týchto čísel je jasné, že záťah bude drvivý. Tak tomu skutočne je a automobil zvládne zrýchlenie 0-100 km/h za 7.9 sekundy a najvyššia rýchlosť je 225 km/h. To všetko pri priemernej spotrebe zhruba 6 litrov a produkcii CO2 149 g/km. S motorom sme boli naozaj veľmi spokojní a naviac je účinne odhlučnený, takže ho skoro vôbec nepočujete. Poháňaná je samozrejme predná náprava a manuálna prevodovka má šesť prevodových stupňov.

Lancia Delta - prvé jazdné dojmy

Jazdné vlastnosti sú zamerané prevažne na komfort, ale automobil zvládne aj ostrejšiu jazdu vcelku bez problémov, aj keď na ňu nie je priamo stavaný. Brzdy sú veľmi výkonné a možno až príliš jedovaté, ale nävadnú. Ďalšie motory v ponuke budú benzínové 1.4 turbo a 1.8 turbo plus diesely 1.6 a 2.0 l. Všetky motory disponujú priamym vstrekovaním paliva. Oficiálny dátum uvedenia do predaja zatiaľ nie je známy, ale predbežne sa hovorí o lete 2009.

Lancia Delta - prvé jazdné dojmy

Lancia Delta - prvé jazdné dojmy

tlačiť

Diskusia k článku


Hodnotenie:

hlasov: 22

Pozn: čím väčšie číslo, tým lepšie hodnotenie

Diskusia

Diskusia k článku Lancia Delta - prvé jazdné dojmy


počet príspevkov: 0

 

viac

menej

menej značiek

Už raz ste hlasovali.

Odobrať možnosť

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrať aspoň dva produkty na porovnanie.