Preposlať VW Passat R36

 

Zdieľanie článku na sociálnych a iných sieťach

Radi by ste sa podelili o tento článok s ostatnými? Kliknutím na ikonky nižšie ho môžete zdieľať na danej sieti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

VW Passat R36

05.06.2008 | Ondřej Koníček | Recenzia | Komentárov: 0 |

Dnes sa pozrieme na zatiaľ najvýkonnejší sériový VW Passat. Nesie označenie R36 a ako název napovedá, pod kapotou mu zbučí šesťvalec 3.6. Okrem výkonného motora sa od obyčajných Passatov odlišuje taktiež športovým paketom karosérie.

Dnes sa pozrieme na zatiaľ najvýkonnejší sériový VW Passat. Nesie označenie R36 a ako název napovedá, pod kapotou mu zbučí šesťvalec 3.6. Okrem výkonného motora sa od obyčajných Passatov odlišuje taktiež športovým paketom karosérie.

VW Passat R36

VW Passat R36

Už v sériovej výbave vyráža na cestu R36 na 18-palcových zliatinových kolesách a za trochu väčší príplatok môžete mať aj ,,devätnástky". Automobily s označením R majú v automobilke Volkswagen celkom značnú reputáciu a Passat R36 sa zaradí popri svojich súrodencoch, a síce Golfe R32 a Touaregu R50. V základnej výbave ďalej nájdete paket karosérie, ktorý zahŕňa zdvojenú koncovku výfuku, malý difúzor, decentné spojlery vpredu a vzadu a bi-xenónové svetlomety. Oproti štandardnej verzii je automobil nižší o 20 mm a je potrebné povedať, že mu to naozaj pristane. Miernu agresivitu dodávajú aj modro lakované strmene kotúčových bŕzd. V interiéri sa udiali zmeny trochu dramatickejšie. Kombinácia prešívanej kože a hliníkových doplnkov funguje skvele a len ťažko budete hľadať štýlovejší a kvalitnejší interiér. Vo vnútri nájdete taktiež množstvo odkladacích schránok a celková ergonómia palubnej dosky je skvelá. Veľmi sa nám páčili športové sedadlá s výrazným bočným vedením a vyšitým logom R36. V interiéri je dostatok miesta aj pre dlháňov a batožinový priestor má slušných 461 litrov.

VW Passat R36

VW Passat R36

Poďme sa pozrieť na motor. Ako už bolo povedané, jedná sa o atmosféricky plnený šesťvalec so zdvihovým objemom 3.6 litra. Dáva najvyšší výkon 295 koní pri 6600 ot/min a krútiaci moment je 350 Nm v rozmedzí 2400 - 5300 ot/min. Záťah je plynulý od nízkych otáčok a zhruba za hranicou 3500 ot/min sa v motore prebudí diabol a začne poriadne prikurovať. Okrem drvivej akcelerácie sme si užívali taktiež skvelú zvukovú kulisu motora. V nízkych otáčkach pradie ako mačka, ale čím vyššie idete, tým je jeho zvuk výraznejší. V poslednej tretine otáčkomera reve ako závodiak.

VW Passat R36

VW Passat R36

O prenos výkonu na ceste sa stará pohon všetkých štyroch kolies a automatická dvojspojková prevodovka so šiestimi stupňami. Hlavne vďaka skvelej trakcii zvládne VW Passat R36 zrýchlenie z 0-100 km/h za 5.6 sekundy a najvyššia rýchlosť je 250 km/h (obmedzená elektronickým obmedzovačom). V takom motore sa nedá očakávať umiernená spotreba, takže nečakajte 8 litrov. Vlastne sa nedostanete ani pod 10 litrov, a to hlavne vďaka motoru, ktorý si vyložene o drsnú jazdu hovorí. Priemer je zhruba 11 - 13 litrov, čo zodpovedá výkonu a potenciálu automobilu.

VW Passat R36

VW Passat R36

Volkswagen Passat R36 je veľmi dobré auto, ktoré sa hodí ako pre každodenné dochádzanie do práce, tak aj k blbnutiu niekde na okruhu. Vďaka pohonu všetkých štyroch kolies vás jeho ,,odpich" vždy prekvapí a len tak si naň nezvyknete. Jazdné vlastnosti sú skvelé, rovnako, ako kvalitný interiér a úžitková hodnota. Jediná záporná vec je vysoká spotreba, ale za tento zbesilý Passat je to prijateľná daň. V ponuke je aj karosárska verzia kombi.

VW Passat R36

tlačiť

Diskusia k článku


Hodnotenie:

hlasov: 9

Pozn: čím väčšie číslo, tým lepšie hodnotenie

Diskusia

Diskusia k článku VW Passat R36


počet príspevkov: 0

 

viac

menej

menej značiek

Už raz ste hlasovali.

Odobrať možnosť

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrať aspoň dva produkty na porovnanie.