Preposlať Seat Altea Freetrack

 

Zdieľanie článku na sociálnych a iných sieťach

Radi by ste sa podelili o tento článok s ostatnými? Kliknutím na ikonky nižšie ho môžete zdieľať na danej sieti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Seat Altea Freetrack

05.05.2008 | Redakce | Recenzia | Komentárov: 0 |

Slnečný víkend a nový Seat Altea Freetrack , 2.0 TDI 125 kW/ 170 k DPF, 4 WD...nebezpečná kombinácia!

Takže je to tu. Mala som možnosť minulý týždeň otestovať práve túto novú štvorkolku … Seat Altea Freetrack. Prvý dojem si človek tak nejak utvorí na základe prezentácie zo stránok Seatu. Ako ženská sa samozrejme ihneď pozerám na farbu a design…Žltá ako kanárik + čierne plasty vo mne evokovali sršňa. A tak si hovorím a dúfam…snáď to bude čierna…a nie je, takže nezostáva nič iné, len sa zmieriť s určitou mierou exhibicionismu na ceste. Možná mne aj vlastného, ženy sú síce všeobecne trochu viac prispôsobivé, ale niektoré chcú napriek tomu provokovať a ja som sa medzi ne rada zaradila :-) .

Seat Altea Freetrack

To som ale netušila, ako rýchlo a hlavne RADA sa tomuto automobilu prispôsobím - pravdu povediac som nemusela vyvíjať vôbec žiadnu námahu. Ako som si sedla za volant, bol môj a ja som mu patrila. Dobré spojenie, ale chlapi, nežiarlite…možno aj vás partnerka pustí za volat takého fešáka. A pokojne ho potom oslovujte v ženskom rode,…my vám to odpustíme :-). Kým budete premýšľať o mene, akým svoj nový prírastok pokrstíte, mrknime sa naň.

Seat Altea Freetrack

Mne osobne sa jeho design celkom páči. Pôsobí športovo, až dravo, pritom elegantne a kľudne a to aj vrátane oplastovania, čo vnímam na druhej strane aj dost prakticky. Pokiaľ o niečo zavadíte, stále je praktickejšie škrabnutý plast, než lak na karosérii. Naviac je to auto aj do terénu, takže na lesnej ceste sa nevyhnete vetvičkám, kameňom, šiškám, hubám, srnkám, zajacom a ďalším nástrahám lesa. Tak fajn, ideme ďalej. Tak isto je fajn, že kľučky sú v rovnakej farbe, ako dvere. Dynamiku vozidla a to hlavne z bočného pohľadu dodáva línia vedúca od predných svetiel cez predné dvere a končiaca „do stratena„ na zadných dverách. Čo by som vytkla zadočku…asi nič…pokiaľ nemáte automaticky otvárajúci sa kufor, aj tak si zamažete ruky pri jeho otváraní, pokiaľ predtým idete v daždi a bahne. Ale tu je zaujímavo vymyslené otváranie – designovo – ľahké a bezproblémové.

Seat Altea Freetrack

Ďalšia vec: stierače, samozrejme s dažďovým senzorom a ktoré sú pekne schované po stranách a nie klasicky zložené na prednom skle. Tak isto neznášate odhadzovanie spadnutého lístia spoza stieračov? Tak isto si myslím, že to bude praktické, až vám v Alpách napadá sneh na okno, žiadne dvíhanie stieračov. Proste pohoda, len škoda, že práve tento víkend sneh nepadal. Ináč by som ešte upozornila na chrómovaný zaujímavy výfuk a 17-palcové kolesá so senzorom tlaku v pneumatikách, ktoré sa skutočne podarili a sadnú mu ako …… na hrniec.

Seat Altea Freetrack

1 Interiér….skôr, ako som sa stihla porozhliadnuť po interiéri, už som sedela v sedačke a ako pohodlne. Môj mladší brat taktiež zahlásil: „z tohto auta ti už nevyleziem!“ Sedačky sú športovejšieho rázu a pekne si vás obímu. U spolujazdca je to vždy trochu iné, než za volantom, takže kto tam sedel, mal nezvykle veľa priestoru a predsa len je to iný pocit, sedieť vyššie nad cestou a pred sebou nič. Ale trochu ma prekvapilo, že sú za cenu tohto vozidla stále manuálne polohovateľné. Ale čo už. Za jazdy si môžete pohodlne oprieť ruku o stredovú opierku. To je vždy plus k pohodlnosti. Trojramenný kožený volant je kapitolou sám pre seba, výborne padne do ruky. Vzadu som bola taktiež milo prekvapená priestorom. Do zadných dverí je zabudovaná slnečná roletka . Kde sú tie časy, kedy sme jazdili do Chorvátska Škodou 130 a do okna zavierali uteráky a „pricucnuté tienítka“ so Sweetim a Silvestrom…preč s nimi! V tomto aute je všetko dotiahnuté do konca a to veľmi prakticky. Čo sa týka priestoru kufra - ani malý, ani veľký, ale skôr väčší… 490 litrov a naviac po stranách ešte šikovné odkladacie priehradky. Pod podlahou kufra samozrejme rezerva. Škoda, že je tam len dojazdová, v pohode a bez násilia by sa tam vošlo klasické 17-palcové koleso. Pokiaľ sa potom sklopia zadné sedačky, máme priestor ešte raz tak veľký a to bez nerovnostného schodu. A keď nebudete chcieť dávať čokoľvek na strechu…. koleso, lyže, snowboard, všetko sa sem vojde. Samozrejme ale predné koleso na bicykli je potrebné odmontovať. A ideme na palubku... Ručičkové budíky sú umiestnené klasicky za volantom. Žiaden digitál, s ktorým je taký problém, že niekedy nevidíte vôbec nič, akonáhle naň zasvieti slnko. A vysvetľujte to potom strážcom zákona. Pri budíkoch je umiestnený aj palubný počítač, ktorý po prvom otočení kľúčika zobrazuje situáciu vozidla, otvorené dvere apod. Na páke pre prepínanie smeroviek môžeme ihneď zistiť: okamžitú spotrebu, priemernú spotrebu, dobu jazdy apod., na druhej páke tempomat. Na volante ovládanie pre rádio a handsfree. Na stredovom paneli zasa ovládanie a regulácia dvojzónovej klimatizácie, vyhrievanie sedačiek a rádio. Pokiaľ máte záujem, môžete si priplatiť za navigáciu GPS s dotykovým displejom. Designovo je palubovka pekná, len mne trochu „bije do očí“ odlišné podsvietenie budíkov ( biele príjemné ) a stredového panela (agresívna červená). Pripomínam ešte multimediálny systém so 7-palcovým LCD monitorom umiestneným na konci stropných priehradiek, čo uvítajú rodičia aj deti, pokiaľ sa vydajú na dlhú cestu. Potom bude kričať len oslík vo filme „ Už tam budeme?“ Aj keď sa Altea dodáva vo veľmi bohatej sériovej výbave, DVD mechaniku si už musíte prikúpiť. Dá sa ale pripojiť cez vstupy iPod, dvd, alebo hernú konzolu. A čo sa týka jazdy v tomto SUV, allroundu, MPV, crossover…stále sa ľudia hádajú, čože to vlastne Seat vyrobil?? Radi niečo škatuľkujeme a tak by som to neriešila…nie je to jedno? Odborne, neodborne, auto ti proste musí sadnúť do ruky, pasovať pod zadok a hlavne ťa musí chytiť za srdce.

Seat Altea Freetrack

0 Potom je to už len o parametroch, ktoré si, alebo nie si ochotný akceptovať, tolerovať. Ja som mala k dispozícii 6 ° TDíčko 2.0 s náhonom na všetky štyri kolesá (4WD), s výkonom 125 (kW) a maximálnym krútiacim momentom 350 Nm…je pekný ten sleng. Trochu zhrnieme technické parametre skôr, ako vyrazíme na výlet, aby bolo jasné: váha vozidla 2168 kg, rozmery - nie je to žiaden malý chrobáčik: dĺžka/výška/šírka 4493/1788/1622 mm, rázvor kolies 2576 mm. Svetlá výška 210 mm, čo je o 40 mm vyššie, ako pôvodná Altea. Zrýchlenie z 0 -100 km/h v tomto modeli je 8.7 sekundy . Maximálna rýchlosť uvedená podľa výrobcu je 204 km/h. A ako sme na tom so spotrebou? V pohode som sa s ním dostala na priemernú spotrebu uvádzanú Seatom, a to na 6.8 l/100 km. Ale to samozrejme s ľahkou nohou na plyne na okreske, alebo 130 km/hod s tempomatom na diaľnici. Pre jazdu v meste / mimo mesto Seat uvádza priemernú spotrebu 8,5 / 5,7 l/ 100 km. Kto jazdí rozumne a pohodlne, má vyhrané. Ale samozrejme som Altiatku dala trochu za uši. Keď testovanie, tak so všetkým všade, nie? Kto by si nedupol, ja som si tak isto dupla, a pekne! Najskôr ma s ním čakala cesta po diaľnici a to bola veľmi hladká a pohodlná jazda a nekontrolovať sa, predpísaná rýchlosť 130 km/hod by bola tá tam...

Seat Altea Freetrack

Druhý deň ho čakala jazda po meste. Povedala som si, toto nie je to tvoje malé auto, ako to bude s parkovaním? Bez problémov - veľmi dobre pomáha parkovací asistent. Rôzne nerovnosti na vozovke v meste zvládol na výbornú: dlažobné kocky, električkové koľaje, kanále..tomu sa proste nedá vyhnúť. Vyhnete sa jednému, a ste v inom. Čo sa vôbec týka jazdy po meste, musím pochváliť „pružnosť motora“ , kedy jednotlivé rýchlosti zvláda aj za pomerne dosť nízkych otáčok. Potom už len zostávalo vziať ho na jazdu do nerovností, na okresky s množstvom zákrut, lúku, pole, lesnú cestu. Aj keď je Altea Freetrack o 40 mm vyššia, v zákrutách sedí výborne. Nerovnosti na poľných a lesných cestách som takmer nevnímala. Športový podvozok sa skutočne vydaril. Chválim! Taktiež náhon na obe nápravy sa hodil vo chvíli, kedy prišlo na radu malé terénne stúpanie. Za normálnej jazdy je aktivovaný len náhon na predné kolesá. V prípade potreby sa však sila automaticky rozdeľuje, a to až na pomer 50: 50 predná /zadná náprava a to podľa momentálnych trakčných podmienok. To má na svedomí medzinápravová elektronicky riadená spojka Haldex. Ale samozrejme nesmieme čakať, že zvládne prácu ako offroad. Prekoná schod 233 mm, nájazdové uhly vpredu 17,6 °, vzadu 22.9°. A keď už jazdíme terénom, čo bezpečnosť? Môžeme sa spoľahnúť na ABS poslednú generáciu, EBA (asistent núdzového brzdenia), TCS (kontrola protisklzu), ESP (koriguje jazdu na základe vyhodnotenia dát z volantu, kolies, bŕzd a plynu) a AFS, čo je technológia súvisiaca s dvojitými svetlometmi ( za príplatok ), podotýkam ( že sa jedná o ) xenony. Natáčajú sa totiž vždy tam, kam zatáčate vy volant. Takže vy vidíte viac do zákruty a vodič v protiidúcom aute neoslepne. V základnej výbave máme aj 6 airbagov.

Seat Altea Freetrack

2 Trápila som sa, s čím toto pekné autíčko porovnať. Čo sa týka koncernu VW. Škoda Octavia combi Scout, ktorá sa aj cenovo blíži....ale nie s tak bohatou výbavou v štandarde. Okrem VW snáď Hyundai Tuscon, Audi Allroad. Ale samo osebe je Freetrack dosť špecifický…ťažko zaškatuľkovať, ako som už skonštatovala vyššie.

Seat Altea Freetrack

Tento model 2.0 TDI 125 kW/ 170 k DPF, 4 WD kúpite za cca 1 100 000,- vrátane DPH a ja ho môžem len doporučiť. Toto auto totiž stojí za ten hriech!

Seat Altea Freetrack

tlačiť

Diskusia k článku


Hodnotenie:

hlasov: 15

Pozn: čím väčšie číslo, tým lepšie hodnotenie

Diskusia

Diskusia k článku Seat Altea Freetrack


počet príspevkov: 0

 

viac

menej

menej značiek

Už raz ste hlasovali.

Odobrať možnosť

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrať aspoň dva produkty na porovnanie.