Preposlať Mitsubishi Lancer 1.8 16V

 

Zdieľanie článku na sociálnych a iných sieťach

Radi by ste sa podelili o tento článok s ostatnými? Kliknutím na ikonky nižšie ho môžete zdieľať na danej sieti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Mitsubishi Lancer 1.8 16V

20.02.2008 | David Kudláček | Recenzia | Komentárov: 0 |

Značka Lancer je vo výrobnom programe japonskej automobilky Mitsubishi zastúpená viac ako tri desaťročia. Na český trh prichádza jeho deviata generácia.

Prvý Mitsubishi Lancer uzrel svetlo sveta už v roku 1973 (verzia sedan a kombi). O rok pozdejšie sa práve tento model stal prvým typom značky, ktorý sa predstavil európskym zákazníkom. Piatu generáciu si už mohli začiatkom 90-tych rokov kúpiť aj zákazníci vo vtedajšom Československu. Aj keď je Lancer primárne koncipovaný ako „rodinný sedan“, každá nová generácia prináša aj športovú variantu nazvanú Evo. Práve tá rozdeľuje priaznivcov nadupaných malých sedanov na dva nezmieriteľné tábory. Jedni preferujú Evo, druhí Subaru Impreza.

Mitsubishi Lancer 1.8 16V

Poďme sa teraz vrátiť späť k novinke. Prvé prototypy sa predstavili v roku 2005 (Concept-Sportback/Frankfurt a Concept-X/Tokio) a naznačili vzhľad novej generácie. Svetovú premiéru si novinka s troma diamantami odbyla na Auto Show 2007 v Detrit. Tohtoročný ženevský autosalón odhalí, ako bude vyzerať 5-dverové prevedení Sportback. Hodnorenie tvarov karosérie je vecou čiste subjektívnou, napriek tomu sa nedá novému Lanceru uprieť poriadna porcia dynamiky. Agresívne tvarovaná predná časť (výrobca ju nazýva Jet Fighter Grille) s negatívnym sklonom veľmi pripomína Mitsubishi Galant poslednej generácie. Úzke predné svetlomety, výrazný otvor pre vstup vzduchu v prednom nárazníku a decentný predný spoiler – tvorcovia vozidla si dali skutočne záležať a na ceste len tak nové Mitsubishi neprehliadnete.

Mitsubishi Lancer 1.8 16V

Bočný pohľad dá vyniknúť klinovitému profilu karosérie; pomerne malá zasklená bočná plocha kontrastuje s masívnymi dverami, ktoré sú bez výrazných prelisov. Krátku stupňovitú zadnú časť zdobia koncové svetlá pripomínajúce svojím tvarom Alfu Romeo. Tretie brzdové svetlo našlo svoje miesto na vrchu víka batožinového priestoru. Prístrojová doska svojimi tvarmi naväzuje na skôr predstavený SUV Outlander. Prístrojovej doske dominuje dvojica tubusovitých budíkov s chromovanými okrajmi. LCD displej palubného počítača, umiestnený uprostred prístrojovej dosky, poteší svojím veľkorysým rozmerom. Trošku od ruky je trojica okrúhlych ovládačov ventilácie. Na rozdiel od niektorých konkurentov nie je prístrojovka nového Lanceru posiata zbytočne veľkým množstvom ovládačov, vďaka čomu je veľmi prehľadná. Trojramenný volant vkusného designu padne výborne do ruky; je však nastaviteľný len výškovo. Predné sedáky s dobrým bočným vedením poskytujú dnes obvyklý komfort sedenia; vodiči urastenejších postáv by uvítali o niekoľko centimetrov dlhšie operadlá. Ani vzadu si cestujúci vďaka štedrému rázvoru (2635 mm) nemôžu sťažovať na nedostatok miesta.

Mitsubishi Lancer 1.8 16V

Či už v interiéri hľadáte sebedôkladnejšie, žiadne plasty honosiace sa mäkčeným povrchom nenájdete. Kvalita spracovania a použité materiály ale plne zodpovedajú dnešným merítkam. Malú výčitku si zaslúžia celoplastové výplne dverí. Aspoň v miestach, kde sa ruka dotýka dverovej výplne mohol výrobca použiť textíliu. Po odklopení víka batožinového priestoru ponúkne Lancer k službám 400 litrov. Táto hodnota radí novinku medzi kompaktnými sedanmi k podpriemeru, konkurenti dokážu viac (Mégane sedan – 520 l/ Linea – 500 l/Astra sedan – 490 l). Našťastie je možné zväčšiť objem sklápaním zadných delených sedadiel (60:40). Pochvalu si Sport Sedan zaslúži za dobrý prístup do kufra a použitie paralelogramových závesov, ktoré nezasahujú do priestoru pre batožinu. Nový Lancer je tretím japonským automobilom postaveným na novej globálnej platforme, pôvodne vyvinutej s Chryslerom. Vpredu sú použité obligátne vzpery McPherson a vinuté pružiny s plochou lisovanou nápravnicou. Zadná náprava je viacprvková s vlečenými ramenami. Kvalitou jazdných vlastností a ponúkanou radosťou z jazdy patrí Lancer k tým lepším v rámci svojej triedy. Pokiaľ siahnete po alternatívnom športovom podvozku (18“ kolesá, tuhšie stabilizátory a znížená svetlá výška o 15 mm), stane sa Lancer šťukou ciest. Hrebeňové riadenie s hydraulickým posilovačom korešponduje s tuhším nastavením podvozku. Je dostatočne presné citlivé a výborne sprostredkováva vodičovi spätnú väzbu. Základné prevedenie s 1500-vkou pod kapotou používa namiesto hydrauliky úspornejší elektrický posilovač riadenia. Kotúčové brzdy odvádzajú dobrú prácu a nemajú problém opakovane zastaviť automobil z vyšších rýchlostí.

Mitsubishi Lancer 1.8 16V

Ponuka pohonných jednotiek, s ktorými Mitsubishi Lancer prichádza na európske trhy, je na dnešné pomery dosť skromná. Pod kapotou tepú dve benzínové a jedna vznetová jednotka. Základ tvorí zážihová 1.5 MIVEC (80 kW/143 N.m.), ktorá je k dispozícii buď s priamo radenou 5-stupňovou prevodovkou alebo 4-stupňovým automatom. O tri deci objemnejší 1.8 MIVEC produkuje veľmi dobrých 105 kW a 178 N.m. točivého momentu. Jedná sa o najmenší motor z rodiny World Engine (spolupráca Mitsubishi/Hyundai/Chrysler). Štandardom je šesť priamo radených rýchlostných stupňov. Za príplatok sa dodáva samočinná plynulá 6-stupňová prevodovka Invecs-III s možnosťou sekvenčného radenia. Oba zážihové 4-valce disponujú 16-ventilovým rozvodom a variabilným časovaním ventilov. Posledný z trojice motorov je dvojlitrový turbodiesel 2.0 DI-D. Aj keď to z typového označenia nie je na prvý pohľad zrejmé, jedná sa o notoricky známe 2.0 TDI-PD z dielní koncernu VW. V prípade Lanceru je populárne „té-dé-íčko“ naladené na 103 kW; na želanie sa dodáva filter pevných častíc DPF. Dosť hlučný licenčný turbodiesel vystrieda v roku 2009 vznetový motor vlastnej konštrukcie (1.8 l/ 100 kW; technológia Common-rail).

Mitsubishi Lancer 1.8 16V

Top športové verzie Ralliart a Evo X budú mať pod kapotou preplňované dvojlitre MIVEC (176, resp. 217 kW). Mitsubishi Lancer sa ponúka nielen v Európe, ale aj v USA a Japonsku. Tu alternatívne s pohonom všetkých kolies. Výrobca si veľa sľubuje od ruského trhu, kde bola minulá generácia veľmi úspešná. Pre náš trh stanovil dovozca cenu základného prevedenia 1.5 Inform na veľmi priaznivých 584 000 Sk. Sériová výbava je mimoriadne bohatá, zahŕňa o.i. 7 airbagov, ABS/EBD, elektricky ovládané okná a klimatizáciu. Verzie s turbodieselom pod kapotou by pomerom ceny/výbavy mohli predstavovať konkurenciu pre domácu Škoda Octaviu.

Mitsubishi Lancer 1.8 16V

Stručné technické údaje MITSUBISHI Lancer Sport Sedan 1.8 MIVEC (podľa údajov výrobcu)

Dĺžka4570 mm
Šírka1760 mm
Výška1490 alebo 1505 mm podľa odpruženia
Rázvor náprav2635 mm
Objem batožinového priestoru400 litrov
Objem palivovej nádrže59 litrov
Objem valcov1798 ccm
Počet valcov4/DOHC
Maximálny výkon105 kW/143 k/6000 ot/min
Najväčší točivý moment178 N.m/4250 ot/min
Zrýchlenie 0 – 100 km/h9,6 s
Maximálna rýchlosť204 km/h
Prirmerná spotreba paliva7,7 l/100 km

tlačiť

Diskusia k článku


Hodnotenie:

hlasov: 30

Pozn: čím väčšie číslo, tým lepšie hodnotenie

Diskusia

Diskusia k článku Mitsubishi Lancer 1.8 16V


počet príspevkov: 0

 

viac

menej

menej značiek

Už raz ste hlasovali.

Odobrať možnosť

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrať aspoň dva produkty na porovnanie.