Preposlať Mitsubishi Lancer

 

Zdieľanie článku na sociálnych a iných sieťach

Radi by ste sa podelili o tento článok s ostatnými? Kliknutím na ikonky nižšie ho môžete zdieľať na danej sieti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Mitsubishi Lancer

14.12.2007 | David Valenta | Recenzia | Komentárov: 0 |

Každý, kto niekedy niečo počul o rallye, určite tiež zaregistroval aj názov značky Mitsubishi a jej asi najslávnejší model Lancer. Ten si svoju povesť budoval práve na závodoch v rallye po celom svete v športovej úprave Evolution...

Každý, kto niekedy niečo počul o rallye, určite tiež zaregistroval aj názov značky Mitsubishi a jej asi najslávnejší model Lancer. Ten si svoju povesť budoval práve na závodoch v rallye po celom svete v športovej úprave Evolution. Teraz sa na trh dostáva nový model a aj ako rodinný voz má čo ponúknuť. Lancer si svojich zákazníkov vždy získaval predovšetkým skvelými jazdnými vlastnosťami, ktoré by ste u iných vozidiel ťažko hľadali. Prejavovali se uňho skúsenosti zo závodov a tak každý, kto civilného Lancera kedy šoféroval, si tak trochu pripadal ako v kokpite závodného špeciálu. Kombinácia skvelých motorov a precíznej japonskej techniky asi ťažko mohla dopadnúť ináč. Skrátka a dobre, Lancer vždy znamenal istú odlišnosť od šedivo nudných sedanov strednej triedy a ponúkal síce aj komfort a pohodlie, ale hlavne nevšedné jazdné zážitky.

Mitsubishi Lancer

Nová generácia Lancera vychádza zo štúdie nazvanej Concept-X, ktorá bola verejnosti predstavená v roku 2005. Z nej celkovo vychádza predovšetkým ostrá verzia Evolution, ale aj civilný model, nazvaný jednoducho Sports Sedan, čerpá hlavné znaky práve z tejto štúdie. Po stránke designu sa Japoncom nový Lancer vynikajúco vydaril. Jeho tvary sú kompaktné a veľmi dynamické. Zvlášť rpedná časť vozidla svojím výrazom vzbudzuje dojem dravého automobilu, ktorý má za cieľ konkurovať zavedeným športovým sedanom. zadná časť automobilu trochu pripomína Seat Cordobu, hlavne zásluhou tvaru svetiel, ale v Mitsubishi vyzerá oveľa lepšie. Predsa len sa nešetrilo ostrými hranami a výraznými detailami umocňujúcimi pocit športovca.

Mitsubishi Lancer

Celá karoséria vozidla spočíva na podvozkovom základe menom Project Global, ktorý bol vyvinutý v spolupráci s koncernom Chrysler. V značke Mitsubishi ho využívajú napríklad ešte modely Outlander či crossover Delica D:5. Dĺžka celého vozidla je 4570 mm, či nie je práve veľa, ale Lancer všetko doháňa predovšetkým rázvorom náprav, ktorý meria 2635 mm. Táto snaha je chvályhodná, najmä, ak zvážime súčasný trend zväčšovania rozmerov po všetkých stránkach, ktorý vedie k priestornému dojmu pri pohľade na vozidlo zvonku, ale nie vo vnútri. To ale nie je prípad Lancera, ktorý je priestorný dosť a to aj na zadných sedadlách aj pri obsadení posádkou „väčších rozmerov“.

Mitsubishi Lancer

To podstatné, vďaka čomu sa Mitsubishi stalo takpovediac legendou je ale ukryté pod kapotou. Prekvapivo v základnej verzii nenájdete žiedneho obra medzi motormi. Naopak, o pohon sa stará zážihová 1500-vka s výkonom 80 kW, ktorá je ale veľmi agilná a aj s ňou si môžete užiť nejakú-tú motoristickú zábavu. Spojená bude s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou, alebo 4-stupňovým automatom. Ďalším benzínovým motorom bude agregát s objemom 1,8 litra s výkonom 105 kW. V ňom je možnosť voľby medzi 5-stupňovým manuálom a samočinnou prevodovkou CVT, ktorá je schopná celkom plynule meniť prevody, takže o nej prakticky neviete. Konečne, aby sme mali celé trio kompletné, musím spomenúť aj diesel z produkcie Volkswagenu, ktorý má výkon 103 kW a uňho bude k dispozícii 6-stupňový manuál.

Mitsubishi Lancer

Všetky motory poskytujú dostatok výkonu, ale samozrejme že od najslabšieho z celej trojice sa nedajú čakať zázraky. Zato jeho objemnejší kolegovia si s Lancerom dokážu pohráť akoby nič. Karoséria a podvozok sú skôr tuhé, ale prepracovaný systém odpruženia, zavesenie kolies McPherson vpredu a viaceprvková náprava vzadu poskytujú dostatok komfortu. Riadenie je tradične strmé a radenie veľmi presné, ako býva v Lanceri dobrým zvykom. Kabína je veľmi dobre odhlučnená, takže aj hlučný diesel z proveniencie VW nie je skoro vôbec počuť.

Mitsubishi Lancer

Interiér vozidla je veľmi dobrý, aj keď v ňom bolo použité dosť veľké množstvo plastov. Tie však znesú aj prísnejšie merítka, takže celkový dojem je jednoznačne kladný. Ako už bolo povedané, priestoru je všade viac než dosť aj na zadných sedadlách. Za volantom sa vodič cíti iste, pretože sedadlá majú výborné bočné vedenie aj tuhosť. Nesmierne zaujímavá je základná výbava. Zahŕňa sedem airbagov, stabilizačný systém ESP, 16-palcové kolesá, kompletnú elektrickú výbavu, alebo klimatizáciu. K dispozícii sú ale ešte ďalšie tri stupne výbavy. No a na záver ešte cena. Tá je v základe asi 540 tisíc, čo je na tak veľký a vybavený automobil veľmi veľkorysá ponúka. Uvidíme, koľko ľudí sa nechá zlákať.

Mitsubishi Lancer – technické údaje

Motor

1.5 MIVEC 5M1.5 MIVEC 4A1.8 MIVEC 5M1.8 MIVEC CVT2,0 DI-D 6M

Zdvihový objem [cm3]

14991499179917991968

Valce/ventily

4/44/44/44/44/4

Najvyšší výkon [kW/ot/min]

80/600080/6000105/6000105/6000103/4000

Najvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]

143/4000143/4000177/4250177/4250310/1750-2500

Max. rýchlosť [km/h]

191178209194207

Zrýchlenie 0-100 km/h [s]

11,614,310,212,39,6

Komb. spotreba [l/100 km]

6,477,77,96,4

Cena Inform [Sk]

538.900,-§563.900,-§635.900,-

Cena Invite [Sk]

611.900,-659.900,-635.900,-§707.900,-

Cena Intense [Sk]

§§683.900,-731.900,-755.900,-

Cena Instyle [Sk]

§§839.900,-887.900,-911.900,-

tlačiť

Diskusia k článku


Hodnotenie:

hlasov: 17

Pozn: čím väčšie číslo, tým lepšie hodnotenie

Diskusia

Diskusia k článku Mitsubishi Lancer


počet príspevkov: 0

 

viac

menej

menej značiek

Už raz ste hlasovali.

Odobrať možnosť

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrať aspoň dva produkty na porovnanie.