Preposlať Ford Focus facelift

 

Zdieľanie článku na sociálnych a iných sieťach

Radi by ste sa podelili o tento článok s ostatnými? Kliknutím na ikonky nižšie ho môžete zdieľať na danej sieti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Ford Focus facelift

05.12.2007 | Ondřej Koníček | Recenzia | Komentárov: 0 |

Jeden z najobľúbenejších hatchbackov na trhu sa konečne dočkal faceliftu, ktorý mu vyložene pristane...

Faceliftovaný Ford Focus s dieselom..je s ním stále zábava??

Vzhľadom k tomu, že nastavenie podvozku sa veľmi nezmenilo, je. Tento automobil je bestseller hlavne v Anglicku a teraz je vďaka novému designu ešte príťažlivejší. Hlavné zmeny sa udiali na prednej strane automobilu. Predné svetlá sa pretiahli do strán, dostali nový tvar a nový je aj prívod vzduchu k motoru. Dynamika vozidla je rovnaká ako predtým, pár zmien sa dotklo aj interiéru. Dostal trochu kvalitnejšie materiály a je lepšie utlmený. Všetky modely sú teraz vybavené systémom ESP.

Ford Focus facelift

Šoféruje sa lepšie ako predtým?

Áno, aj nie. Focus míňa množstvá kilometrov ešte s väčším elánom, ako to bolo doposiaľ, ale k radosti zatáčania prvej generácie mu stále ešte niečo chýba. Focusu tak trochu chýba hmatateľnosť svojho predchodcu alebo ~1. To ale nie je kritika, v porovnaní s ostatnými automobilmi v tejto triede je na tom nový Focus veľmi dobre. Vlastne patrí na samú špičku jazdných vlastností, spolu s ~2 a ~3, s ktorou zdieľa podstatnú časť podvozku. Ale nie je prehnane tvrdý, naopak je aj celkom pohodlný a hlavne veľmi stabilný a kľudný.

Ford Focus facelift

Takže je to pohodlný míňač kilometrov?

Presne tak, dalo by sa dodať zábavný mínač kilometrov. To je aj vďaka zameraniu Forda na detaily. Focus neponúka len predné a zadné sedadlá. Kabína je tichá a precízne vypracovaná. Vďaka pohodlným sedadlám sa ani po 1000 kilometroch na jeden záťah nebudete cítiť rozlámane. Vo vyšších verziách je súčasťou výbavy aj tempomat. Sedadlá majú dobré bočné vedenie, aj keď sú trochu užšie v oblasti ľadvín. Jediné zastávky som robil kvôli dotankovaniu paliva, nie kvôli odpočinku. Focus sa na diaľnici cíti ako doma, ale na okreske je mu ešte lepšie.

Ford Focus facelift

A ako je na tom diesel?

Čo sa týka emisií, spotreby, alebo kultivovanosti, nie je síce najlepší v triede, ale stále je to veľmi dobrý motor. Má označenie 2.0 TDCi, disponuje technológiou common rail a dáva výkon 134 koní a krútiaci moment 320 Nm spolu s emisiami 148 g/km. Motor a prevodovka pracujú v skvelej symbióze a na žiadnej rýchlostnej ceste nebudete musieť podraďovať pod piaty prevodový stupeň kvôli stúpaniu. Šiesty stupeň je vyložene ekonomický. Naša rýchla cesta naprieč kontinetami stála po prejdení 1000 kilometrov zhruba 5.4 l/100 km.

Ford Focus facelift

A čo interiér?

Tu odviedol Ford skutočne dobrú prácu a Golfu V generácie určite pribudnú na čele nejaké tie vrásky. Ale aj napriek mäkčeným plastom je poznať, že Focus druhej generácie je na trhu už nejaký ten piatok. Oproti novému ~4 je interiér predsa len viac stiesnený a zastaralý. V oblasti kolien sú nepríjemne tvrdé plasty a audiosystém Sony vyzerá, ako by tam nepatril a bol do interiéru napchatý násilím. Všetky ovládacie prvky sú ale na svojom mieste a dobre sa ovládajú.

Ford Focus facelift

Je kabína vážne tak zlá?

Nechceli sme povedať, že je zlá, to ani náhodou. Určite sa vo svojej triede radí medzi nadštandard. Kvalitou určite. Je na nej ale vidieť vek a nepôsobí veľmi moderne. Tento pocit trochu zlepšila tmavá koža a strieborné rámovanie budíkov. Takže určitá elegancia tu nechýba. Interiér je určite na úrovni Golfa, ale s tým rozdielom, že tu si môžete byť istí, že šoférujete oveľa lepšie auto, než je až príliš konzervativny Golf. Súčasťou interiéru sú sloty pre pripojenie iPodu a Mp3 prehrávača.

Ford Focus facelift

Verdikt

Už Focus prvej generácie bol považovaný za etalón triedy a po príchode druhej generácie sa nadvláda Fordu v oblasti naladenia podvozku len potvrdila. Facelift trochu upravil nie veľmi peknú prednú časť súčasného modelu a zmeny sa dotkli aj interiéru. Celkovo je Focus užívateľsky ešte príjemnejší, než to bolo predtým a do príchodu novej generácie Golfa a Meganu je to pravdepodbne najlepší hatchback na trhu.

Základné technické informácie

Motor1997cc, 4-valec 16v, turbo diesel, 134 koní/4000rpm, 320 Nm/2000rpm
Prevodovka6-stupňová manuálna, pohon predných kolies
Výkony0-100 km/h: 9.3sec, max. rýchlosť 204 km/h
Hmotnosť1421kg
Rozmery4342/1840/1497 cm

Ford Focus facelift

tlačiť

Diskusia k článku


Hodnotenie:

hlasov: 14

Pozn: čím väčšie číslo, tým lepšie hodnotenie

Diskusia

Diskusia k článku Ford Focus facelift


počet príspevkov: 0

 

viac

menej

menej značiek

Už raz ste hlasovali.

Odobrať možnosť

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrať aspoň dva produkty na porovnanie.