Preposlať Alfa Romeo 147 Q2

 

Zdieľanie článku na sociálnych a iných sieťach

Radi by ste sa podelili o tento článok s ostatnými? Kliknutím na ikonky nižšie ho môžete zdieľať na danej sieti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Alfa Romeo 147 Q2

03.12.2007 | David Valenta | Recenzia | Komentárov: 0 |

Najskôr preto, že si talianska Alfa zakladá na športovom image, uviedla nedávno novú verziu starej dobrej 147-ky. Tá sa už predáva sedem rokov a pomaly prichádza čas na generačnú obmenu...

Najskôr preto, že si talianska Alfa zakladá na športovom image, uviedla nedávno novú verziu starej dobrej 147-ky. Tá sa už predáva sedem rokov a pomaly prichádza čas na generačnú obmenu. Bude teda model Q2 len smutným dôkazom veku vozidla a jeho labuťou piesňou, alebo naopak skvelou rozlúčkou? Áno, už je to rovných sedem rokov, čo uzrela svetlo sveta Alfa Romeo 147. V tej dobe to bol doslova hit, nádherné tvary ju predurčovali k tomu, aby sa za ňou ľudia otáčali a šťastným majiteľom Alfy len ticho závideli. Na prvý pohľad zaujala skoro každého. Aj keď sa rozmery radia skôr k menším vozidlám, mať ju doma znamenalo akúsi prestíž a pocit jedinečnosti. Aj dnes je to stále auto, ktoré vám neurobí hanbu. Len bolo potrebné nejaké to vylepšenie.

Alfa Romeo 147 Q2

Verzia Q2 sa vyrába v troj- a päťdverovom prevedení a od iných verzií ju rozoznáte podľa niekoľkých detailov, ako je napríklad ozdobná lišta v prednom nárazníku, maska chladiča vylepšená chromovaním, znak Q2 na zadných dverách, jedinečné sedemnásťpalcové kolesá, ktoré v ďalších verziách v ponuke nie sú a podobne. Podvozok bol o trochu znížený, najskôr z dôvodu lepšieho prúdenia vzduchu a ako ďalšie odlíšenie od „bežných“ bračekov.

Alfa Romeo 147 Q2

V interiéri došlo tiež k niekoľkým kozmetickým úpravám, ale ináč je všetko pri starom. Prečo aj meniť niečo, čo dobre funguje sedem rokov a stále to vyzerá veľmi pekne. Aj keď je vo vnútri vozidla trochu tesno a miesta určite nie je nazvyš, nie je to určite nedostatok, pretože tento voz nechce byť rodinným dopravným prostriedkom. Skôr je určený pre mladých ľudí, staršie páry, alebo ako druhé auto v domácnosti. Prístrojová doska vyzerá stále atraktívne. Obzvlášť je vydarený trojramenný šprotvý volant, výdychy klimatizácie alebo prehľadná prístrojovka s dominujúcimi ukazateľmi rýchlosti a otáčok motora. Výborné sú športové sedadlá, ktoré vedú telo v zákrutách, ako by v nich bolo prilepené, naviac s vyšitým logom a červenými švami. Podobné prvky nájdeme aj na iných miestach. Napríklad hliníková hlavica radiacej páky, ozdobné prahové lišty, veniec volantu v koži či dokonca palubný počítač v červenej farbe. Tradične efektné sú biele oodsvietené budíky a športové hliníkové pedále. Vo výbave je automatická klimatizácia, pre obe strany zvlášť nastaviteľná a audio s CD.

Alfa Romeo 147 Q2

Však tá najpodstatnejšia zmena je pod kapotou, respektíve v podvozku. Spočíva v prítomnosti samosvorného mechanického diferenciálu Torsen, ktorý podľa toho, aké sú jazdné podmienky určí, či pôjde viac točivého momentu na ľavé alebo pravé koleso. Poznať je to predovšetkým pri športovej jazde, kedy behom výjazdu zo zákruty vo vysokej rýchlosti dôjde k nerovnomernému zaťaženiu tak, že vnútorné koleso takpovediac visí vo vzduchu a nemá patričný záber. Dôjde k horšej ovládateľnosti vozidla prejavujúce sa v nedotáčavosti. Diferenciál Torsen preto viac zaťaží vonkajšie koleso, voz drží stopu a zo zákruty výjde po rovnomernej trajektórii. Podmienkou je však dostatočne silný motor. Dodávaný diesel 1.9 JTD toto spĺňa bohate, má totiž výkonu na rozdávanie. Jeho 150 koní by spoľahlivo rozohnilo aj väčší voz, ako je Alfa Romeo 147.

Alfa Romeo 147 Q2

Je teda jasné, že umiestnenie Torsenu do tohto auta bol veľmi dobrý počin. Alfa zvádza ku svižnejšej jazde už svojím názvom a vzhľadom, takže jeho prítomnosť zvyšujúca pôžitok z jazdy a mieru bezpečia je výborná vec. Cena síce nie je najnižšia, v základe niečo vyše 840 000 korún, ale za tie peniaze Alfa stále stojí. Alebo si môžete počkať na jej nástupkyňu, plánovaný model 149. Len či to čakanie vydržíte.

Alfa Romeo 147 Q2 – technické údaje

Typ motorapr. vznetový
Valce / ventily4 / 4
Zdvihový objem (ccm)1910
Najvyšší výkon (kW / ot/min)110 / 4000
Najvyšší toč. moment (Nm / ot/min)305 / 2000
Maximálna rýchlosť (km/h)208
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s)8.8
Spotreba-mesto/mimo/kombi (l/100 km)8 / 4.7 / 5.9
Batožinový priestor - sedadlá/sklopené (l)280 / 1030
Objem nádrže (l)60
Pohotovostná hm. / nosnosť (kg)1310 / 520
Rozmer pneu225/45 R17

Alfa Romeo 147 Q2

tlačiť

Diskusia k článku


Hodnotenie:

hlasov: 5

Pozn: čím väčšie číslo, tým lepšie hodnotenie

Diskusia

Diskusia k článku Alfa Romeo 147 Q2


počet príspevkov: 0

 

viac

menej

menej značiek

Už raz ste hlasovali.

Odobrať možnosť

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrať aspoň dva produkty na porovnanie.