Preposlať Lexus LS 600H L

 

Zdieľanie článku na sociálnych a iných sieťach

Radi by ste sa podelili o tento článok s ostatnými? Kliknutím na ikonky nižšie ho môžete zdieľať na danej sieti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Lexus LS 600H L

30.11.2007 | David Valenta | Recenzia | Komentárov: 0 |

Veľký, luxusný, nečakane ekologický a až po strechu naplnený špičkovou japonskou technikou. Taký je najväčší model a zároveň vlajková loď luxusnej odnože Toyoty – Lexusu. V modeli GS 450 jazdí aj český „zelený“ minister životného prostredia...

Veľký, luxusný, nečakane ekologický a až po strechu naplnený špičkovou japonskou technikou. Taký je najväčší model a zároveň vlajková loď luxusnej odnože Toyoty – Lexusu. V modeli GS 450 jazdí aj český „zelený“ minister životného prostredia, takže na tej ekológii v Lexuse asi vážne niečo bude. Možno pán minister čo nevidieť presedlá do najväčšieho Lexusu, keď zistí, že aj v ňom môže jazdiť ekologicky a zároveň vo väčšom prepychu. Nad týmto vozom totiž v pomyselnej hierarchii „milionárskych približovadiel“ už veľa ďalších nenájdeme. Nejaký ten ~1, Rolls-Royce, Maybach, ale ani v porovnaní s týmito skvostami si Lexus nestojí zasa tak zle. Aj keď hlavných konkurentov hľadá predovšetkým v Nemecku a to konkrétne v Mníchove (~2), v Stuttgarte (~3) a v Ingolstadte (~4). Smelo sa môže zmerať aj s britským ~5 alebo švédskym ~5.

Lexus LS 600H L

Design je ako ináč než konzervatívny, nič iné sa ani v takýchto vozoch nečaká, ale zároveň sa určite nedá označit za fádny či nudný. Je v tomto segmente osobitý, aj keď nie je prevratne originálny. Určite sa tvary Lexusu nedajú zameniť s iným autom rovnakých parametrov. Pôsobí veľmi robustne, navonok robí určite majestátny dojem, takže ani štátnik zvyknutý na tradičné Audi alebo BMW sa nemusí báť o svoj spoločenský status. Akoby presne na takýchto pasažierov Japonci mysleli v prvom rade, pretože na čestné miesto, to znamená vzadu za spolujazdcom, bol kladený najväčší dôraz.

Lexus LS 600H L

Na tomto mieste nájdete mobilnú kanceláriu, zábavné centrum a masážny salón, záleží, na čo máte práve chuť a náladu. Síce sa vďaka prítomnosti toho všetkého vzadu obmedzuje miesto a vojdú sa sem len dvaja pasažieri, ale všetko je vynahradené oným pocitom výnimočnosti a luxusu. Pokiaľ si priplatíte 180 000 Sk, čo by vzhľadom k cene samotného vozidla nemusel byť až taký problém, dostanete na pravé zadné sedadlo tzv. relaxačný paket. Ovláda sa zo stredovej konzoly medzi zadnými sedadlami a vďaka tomu je možné sedadlo sklopiť do tvaru akejsi pohovky, zatiahnuť okolo seba na okienkach roletky a dokonca zapnúť masážny systém. Ten má niekoľko režimov – masáž chrbta alebo ramien, rôzne frekvencie a intenzitu. Proste dokonalá elektronická masérka. V strope sa ukrýva výklopná LCD obrazovka a DVD systém nájdete v medzi operadlami. Z prostrednej konzoly sa dá tiež vysunúť pracovný stolček, napr. pre odloženie notebooku. Samozrejmosťou je ovládanie samočinnej klimatizácie pre každú stranu zvlášť.

Lexus LS 600H L

Ale ako sa vlastne Lexus 600H L šoféruje? Pracovisko vodiča je príkladné, ale na to sme v takýchto automobiloch zvyknutí. Z materiálov dominuje koža a drevo, doplnené veľmi kvalitnými plastami. Uprostred prístrojovej dosky tróni 8-palcový dotykový displej, ktorým vodič komunikuje s vozom, ale predovšetkým voz dáva správy vodičovi. Ovládanie je vcelku ľahké a intuitívne, určite nie je potrebné prečítať si stostránkový manuál. Zobrazujú sa na ňom údaje o hybridnom pohone a iné dôležité informácie. Uprostred, medzi vodičom a spolujazdcom je výborne ergonomicky umiestnený volič automatickej prevodovky. Zaradíme príslušný jazdný režim a môžeme vyraziť, pán premiér.

Lexus LS 600H L

Do rýchlosti 40 km/h nie je vo vozidle vôbec nič počuť. O pohon sa stará len elektromotor, samozrejme pokiaľ je nabitý. Od tejto rýchlosti sa pridáva aj motor spaľovací a na záťahu je to poznať. Kombinácia týchto dvoch pohonných jednotiek hravo vyhráva nad konkurenciou ako v dynamike, tak aj v spotrebe paliva. Prevodovka radí presne a vždy v ten pravý moment. V polohe „S“ je radenie dokonca ešte svižnejšie a takpovediac ho nevnímate, pokiaľ nesledujete otáčkomer. Na kvalitných cestách je Lexus ako doma, ale akonáhle prejdete nejakú nerovnosť, dá vám to podvozok riadne najavo. To je žiaľ na našich cestách veľký nedostatok. Nuž, v Japonsku asi také problémy nemajú. Čo povedať na záver? Snáď len to, že je nad slunko jasné, že Lexus 600H L je skvelý voz a podľa môho názoru ešte o kúsok lepší, než má konkurencia. Ale svoju úlohu tu hrajú aj iné faktory. U nás hlavne tradícia a akési zameranie na luxusné vozy od našich západných suusedov. Potom, vyššia cena, ktorá je daná použitým hybridním pohonom, aj keď má voz o poznanie nižšiu spotrebu. A v neposlednom rade je stále veľa ľudí, ktorí nevidia dôvod, prečo by mali začať jazdiť spôsobom viac ekologickým.

Lexus 600H L – technické údaje

Typ motorazážihový
Valce / ventily8 / 4
Zdvihový objem (ccm)4969
Najvyšší výkon (kW / ot/min)327 / 6400
Najvyšší toč. moment (Nm / ot/min)520 / 4000
Maximálna rýchlosť (km/h)250
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s)6.3
Spotreba-mesto/mimo/kombi (l/100 km)16.5 / 8.4 / 11.1
Batožinový priestor - sedadlá/sklopené (l)325 / -
Objem nádrže (l)84
Pohotovostná hm. / nosnosť (kg)2055 / 440
Rozmer pneu245/45 R19

Lexus LS 600H L

tlačiť

Diskusia k článku


Hodnotenie:

hlasov: 17

Pozn: čím väčšie číslo, tým lepšie hodnotenie

Diskusia

Diskusia k článku Lexus LS 600H L


počet príspevkov: 0

 

viac

menej

menej značiek

Už raz ste hlasovali.

Odobrať možnosť

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrať aspoň dva produkty na porovnanie.