Preposlať Fiat Linea 1.3 Multijet

 

Zdieľanie článku na sociálnych a iných sieťach

Radi by ste sa podelili o tento článok s ostatnými? Kliknutím na ikonky nižšie ho môžete zdieľať na danej sieti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Fiat Linea 1.3 Multijet

10.12.2007 | David Valenta | Recenzia | Komentárov: 0 |

Fakt, že taliani vedia robiť krásne vozy, ktoré zaujmú oko nejedného okoloidúceho alebo vodičov ostatných áut, je všeobecne známy. Ale je tiež pravda, že zďaleka nie všetko je na vozoch z Apeninského poloostrova tak skvelé, ako design...

Fakt, že taliani vedia robiť krásne vozy, ktoré zaujmú oko nejedného okoloidúceho alebo vodičov ostatných áut, je všeobecne známy. Ale je tiež pravda, že zďaleka nie všetko je na vozoch z Apeninského poloostrova tak skvelé, ako design. O ich spoľahlivosti kolujú mnohá tvrdenia a väčšinou nie príliš lichotivé. Fiat Linea postavený na podvozku ~1 nijak v tomto ohľade, teda čo sa designu týka, nevybočuje z radu. Na svoju veľkosť pôsobí veľmi vyspelo a zároveň originálne. Jeho tvary sú skutočne vydarené, všetko je perfektne vyvážené a celkovú siluetu vozidla nenarušuje nič, čo by tu nemalo byť. Svojím profilom trochu pripomína tvary dnes veľmi populárnych tzv. štvordverových kupé, ale nie je to iste zámer Fiatu, pretože Linea má svoju cieľovú skupinu medzi úplne inými zákazníkmi.

Fiat Linea 1.3 Multijet

Predná časť vozidla je kratšia a pomerne strmo sa zvažuje smerom od čelného skla k mriežke chladiča. Tá môže byť v najvyššom stupni výbavy bohato chromovaná, čo nie je od veci. Na druhej strane je tu chrómu, na danú cenovú kategóriu, možno až príliš. Ale proti gustu žiadny dišputát, ako sa hovorí. Zvyšok karosérie pôsobí popri mohutnej prednej časti trochu subtilnejšie, ale rázvor 2,6 m svedčí o tom, že je to je len zdanie. Zadná časť sa veľmi vydarila, patrí k tomu najkrajšiemu, čo na vozidle nájdete. Jej previs je síce dlhý (1026 mm), ale celkový vzhľad to nijak nenarušuje. Pirátajte si k tomu široké, viaclúčové kolesá s nízkoprofilovými pneumatikami, ktoré sa dajú dokúpiť za príplatok, a dostanete, trúfam si povedať, reprezentatívne vozidlo.

Fiat Linea 1.3 Multijet

Poniekiaľ užšia karoséria, daná tým, že podvozok pochádza od menšieho Punta, má za následok menej miesta v interiéri. Vpredu to tak ani necítiť, ale na sedadlách vzadu sa traja cestujúci usadia len tak tak. Vyššie postavy (nad 180 cm) budú mať zasa problém, kam dať hlavu, pretože vyššie umiestnená poloha sedačky má za následok menej priestoru vo vertikálnom smere. Toto je však mínus aj na mieste vodiča, aj keď nie tak markantný. Sedačky zato majú dobré bočné vedenie a sú pokryté príjemnými materiálmi. Na palubovej doske boli síce použité mäkčené plasty, ale aj tak pôsobia materiály celkom lacným dojmom. To ešte umocňujú najrôznejšie pazvuky, ktoré sú spôsobené drhnutí poťahu sedačky o stredový panel. Ale aby som len nekritizoval, tak musím spomenúť dobrý výhľad z vozidla, príjemný posed za volantom a bohatú výbavu, ktorá nie je v tejto cenovej relácii až toľko obvyklá. Veľkou devízou Fiatu je objemný kufor s objemom 500 l a možnosť jeho zväčšenia sklopením zadných sedačiek tiež poteší.

Fiat Linea 1.3 Multijet

S cenovou politikou tohto modelu súvisí aj použitý motor, vznetový 4-valec s objemom 1248 ccm. Ako je na prvý pohľad jasné, nie je to žiadny trhač asfaltu, ani závodník, ba ani svižnú jazdu si s ním veľmi neužijete. Je skrátka zameraný na ekonomickú stránku veci, spotreba paliva sa totiž v priemere pohybuje okolo 5 l nafty na 100 km. Podstatnú úlohu tu hrá číslo 2000 ot./min. Do tejto hodnoty tu existuje riziko zhasnutia motora pri skoro pustenej spojke, od hranice 2000 ot. je zasa motor značne hlasitý a vibrácie sa od nej šíria do celej kabíny. Prevodové ústrojenstvo má čo robiť, aby udržalo spotrebu paliva v rozumnej miere. Na diaľničné jazdenie tento voz určený nie je, a to sa pozná. Vo vyšších rýchlostiach motor hučí a spotreba šplhá nad 6 l/100 km. V meste sa prejavia špatné vlastnosti motora pri nižších otáčkach, neúmerne stúpa spotreba a spojka má čo robiť, aby situáciu zvládala so cťou. Naopak mimo mesto, na okresných cestách, je spotreba nafty rozumná a jazdné vlastnosti dobré. Podvozok je nastavený na prijateľný kompromis, ani nie príliš tvrdý, takže nerovnosti zvláda slušne, ani nie veľmi mäkký, teda sa nehojdáte ako na lodi.

Fiat Linea 1.3 Multijet

Takže ako to vlastne vyzerá s Lineou celkovo? Hlavnou motiváciou pre jej zakúpenie najskôr bude cena. 430 tisíc za naftový sedan je skutočne lákavá ponuka, na ktorú veľa ľudí určite zareaguje. Ak k tomu pripočítame aj nízke prevádzkové náklady, jedná sa, s trochou nasadenia, o „luxus“ pre najširšie vrstvy. Linea zaujme iste aj designom, ale je otázkou, či netradičné krivky rýchlo nezovšednejú. Predsa len konzervatívne tvary, aké preferuje napr. Volkswagen, zostávajú v kurze o niečo dlhšie, čo dokazujú okrem iného aj ceny vozidiel v bazároch. Ale na takéto úvahy je predsa len skoro, radšej sa nechajme prekvapiť.

Fiat Linea 1.3 Multijet - technické údaje:

Typ motorapr. vznet
Valce / ventily4 / 4
Zdvihový objem (ccm)1248
Najvyšší výkon (kW / ot/min)66 / 4000
Najvyšší toč. moment (Nm / ot/min)200 / 1750
Maximálna rýchlosť (km/h)170
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s)13.8
Spotreba-mesto/mimo/kombi (l/100 km)6.5 / 4 / 4.9
Batožinový priestor - sedadlá/sklopené (l)500 / 870
Objem nádrže (l)45
Pohotovostná hm. / nosnosť (kg)1185 / 515
Rozmer pneumatík205/45 R17

Fiat Linea 1.3 Multijet

tlačiť

Diskusia k článku


Hodnotenie:

hlasov: 63

Pozn: čím väčšie číslo, tým lepšie hodnotenie

Diskusia

Diskusia k článku Fiat Linea 1.3 Multijet


počet príspevkov: 0

 

viac

menej

menej značiek

Už raz ste hlasovali.

Odobrať možnosť

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrať aspoň dva produkty na porovnanie.