BMW


Preposlať BMW 123d coupé

 

Zdieľanie článku na sociálnych a iných sieťach

Radi by ste sa podelili o tento článok s ostatnými? Kliknutím na ikonky nižšie ho môžete zdieľať na danej sieti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

BMW 123d coupé

26.11.2007 | Ondřej Koníček | Recenzia | Komentárov: 0 |

Jazdili sme na aute s najlepším naftovým motorom na svete...

BMW 135i coupé sa vám určite páči, však? Ale viete, že najväčší podiel na predaji majú dieselové verzie?

Je to tak. A pokiaľ nepríde na trh na budúci rok model 125i, bude diesel aj naďalej v rade 1 dominantnou motorizáciu. Až doposiaľ bol najvýkonnejší diesel v tomto automobile 120d a to s výkonom 177 koní. Ale v BMW rozhodli, že ich najmenší model potrebuje mierny doping a preto prišli s novou verziou 123d. Tento motor prebral technológiu z naftového 6-valca 3.0 twin turbo. Takže disponuje dvojitým preplňovaním a z objemu 2 litre dáva neuveriteľných 204 koní. Správne, vyše sto koní na liter objemu. S prehľadom je to najsilnejší naftový dvojliter, ktorý sa dá v dnešnej dobe zohnať. Vďaka tomuto motoru skoro stráca kúpa benzínového agregátu do tejto rady zmysel.

BMW 123d coupé

Úžasný motor...

Počet koní nie je všetko. Motor ponúka aj skutočne masívny krútiaci moment 400 NM pri 2000 ot/min. To je rovnaká hodnota, ako v benzinovom twin tubre 135i. Ale na rozdiel od neho, nafťák si v kombinovanej prevádzke zapýta len asi 6.5 l paliva na 100 km. Správne, auto s výkonom 204 koní jazdí za 6.5 litra a keď sa budete snažiť a pôjedete vyložene výletným tempom, spotreba sa dá zraziť až na úroveň 5 litrov. Však ani pri skutočne športovej a agresívnej jazde sa nedostanete nad 10 litrov. Zrýchlenie z 0-100 km/h zvláda toto kupé za 7 s a maximálne môžete uháňať 237 km/h.

BMW 123d coupé

Ostrý diesel som už šoféroval, ale porovnanie s benzínovým turbom proste neznesie. Pre športovú jazdu sa veľmi nehodí, pretože sa nedá poriadne točiť.

To je na technológii twin-turbo to najkrásnejšie. O preplňovanie sa starajú 2 turbodýchadlá, jedno malé a jedno veľké. Pri prevádzke v nízkych otáčkach sa o dopovanie stará mešie turbo, ktoré sa pri prekročení určitých otáčok vypne a miesto neho nastúpi druhé, väčšie turbo. To znamená, že tento diesel sa dá točit skoro ako benzín a úbytok výkonu vo vyšších otáčkach vôbec nehrozí. Záťah je veľmi lineárny a žiadnu opozdenie pred zabraním turba nezaregistrujete. Ďalší problém dieselov býva ospalá reakcia na zošliapnutie plynu. Tak na to tiež zabudnite. Odozva na plyn je blesková, aj keď nie až tak výbušná, ako v modeli 135i. Bez ohľadu na to, v akej časti otáčkomera sa nachádzate, môžete si užívať skutočne masívny záťah.

BMW 123d coupé

Je tento super-diesel vhodný pre každodenné používanie?

Vzhľadom k tomu, že sú na motore použité tie najmodernejšie technológie, ide o jeden z najtichších dieselov vôbec. Žiadny klapot ani prenášanie vibrácií do volantu. To, že máte pod kapotou diesel poznáte, len keď model 123d postavíte vedľa modelu 130i. Aj keď je táto nafta tichá, na zamatový benzínový 6-valec proste nemá. Ani pri vyšších otáčkach motor v interiéri neruší, čo je na to, že sa tento motor dá točit až za hranicu 5000 ot/min, skutočne skvelý výkon. Ako sme už uviedli, krútiaci moment vrcholí v 2000 ot/min. Celé stádo 204 koní je k dispozícii pri 3000 ot/min. Karoséria je veľmi tuhá, riadenie je veľmi presné a funguje tak, ako ho vie naladiť len BMW.

BMW 123d coupé

Nebude mať ťažký dieselový motor negatívny vplyv na jazdné vlastnosti??

Nebude. Tento diesel je totiž ľahší, než 3-litrové twinturbo a v celkovom súčte je model 123d o 65 kg ľahší než 135i (1495 kg vs. 1560 kg). Automobil vyniká stabilitou v priamom smere jazdy. Náš model bol vybavený M paketom a odozva a rýchlosť riadenia bola takpovediac identická ako v modeli 135i. Automobil má vďaka pohonu zadných kolies vrodenú nedotáčavosť, tá sa ale prejaví skutočne až na limite vozidla. Ináč sa BMW chová veľmi neutrálne. Pokiaľ ale vypnete kontrolu trakcie, zadné 18 palcové kolesá s rozmermi pneumatík 245/35 sa s prívalom točivého momentu proste nemajú šancu vyrovnať. Možno by sa hodilo, keby v BMW pridali do auta samosvorný diferenciál, ktorý by zadným poháňaným kolesám výrazne odľahčil. Ale pokiaľ máte kontrolu trakcie zapnutú, žiadne väčšie problémy s prenosom sily na ceste nezaznamenáte.

BMW 123d coupé

Stále se mi nejak nepáči ten vzhľad...

V tomto modeli je to veľmi individuálne. Môžete ho buď bezmedzne nenávidieť alebo milovať. Nič medzi tým nie je. Nám sa veľmi páči, aj keď pripustíme, že nemusí sadnúť každému. Na zadných sedadlách je priestor samozrejme vďaka karosérii kupé sčasti obmedzený. Priestor pre batožinu sa proti hatchbacku zväčšil o 30 litrov. Interiér je na pohľad veľmi príjemný a funkčný, posed za volantom je dobrý a svoju polohu si tu nájde skutočne každý. Ale niektoré plasty nám na tak drahé auto pripadali trochu lacné a nekvalitné, tu by sa mohlo BMW trochu zlepšiť.

BMW 123d coupé

Verdikt

BMW 123d je skutočne veľmi presvedčivé auto. Keď prekonáte menší batožinový priestor, vysokú cenu, vzhľad, ktorý sa vám nemusí úplne páčiť, zistíte, že lepšiu kombináciu rýchlosti, dynamiky a nízkej spotreby proste iná automobilka neponúka. Ten motor je jednoducho úžasný! Na lepšom dieseli som ešte nejazdil a trúfam si povedať, že ani dlho nebudem...

základné technické informácie

základná cenaasi 1 200 000 Sk
motor1995cc 4-valec, 204 koní, 400 Nm pri 2000 ot/min
prevodovka6-stupňová manuálna, pohon zadných kolies
zrýchlenie 0-100 km/h7.0s
max. rýchlosť237 km/h
hmotnosť1495kg
rozmery (mm)4360/1748/1408
alebo vyskúšajte...~1,~2,~3

BMW 123d coupé

tlačiť

Diskusia k článku


Hodnotenie:

hlasov: 13

Pozn: čím väčšie číslo, tým lepšie hodnotenie

Diskusia

Diskusia k článku BMW 123d coupé


počet príspevkov: 0

 

viac

menej

menej značiek

Už raz ste hlasovali.

Odobrať možnosť

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrať aspoň dva produkty na porovnanie.