Preposlať Volvo XC70

 

Zdieľanie článku na sociálnych a iných sieťach

Radi by ste sa podelili o tento článok s ostatnými? Kliknutím na ikonky nižšie ho môžete zdieľať na danej sieti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Volvo XC70

22.11.2007 | David Valenta | Recenzia | Komentárov: 0 |

Už v poradí tretia generácia netradičného kombi kríženého s vozidlom typu SUV zo Škandinávie uzrela nedávno svetlo sveta. Stoja za tým predovšetkým úspechy predchádzajúcich modelov, ktoré si zaslúžili ovácie práve za svoju všestrannosť.

Už v poradí tretia generácia netradičného kombi kríženého s vozidlom typu SUV zo Škandinávie uzrela nedávno svetlo sveta. Stoja za tým predovšetkým úspechy predchádzajúcich modelov, ktoré si zaslúžili ovácie práve za svoju všestrannosť. Volvo XC70 samozrejme nie je žiadny off-road a ani sa ním nesnaží byť. Je to skôr ľahko zvýšené a plastovými lemami obložené kombi V70, naviac s pohonom všetkých kolies AWD prevzaté z vlajkovej lode značky – modelu S80. Z toho vyplývajú pomerne nízke výrobné náklady, predovšetkým v oblasti vývoja a nových konštrukčných riešení. Ale to v žiadnom prípade neznamená, že by išlo o auto, ktoré by bolo v nejakom smere ochudobnené. To by si Švédi, ktorí sa snažia vyrábať tie najspoľahlivejšie a najbezpečnejšie vozidlá vôbec, nemohli dovoliť. Jedná sa len o šikovný ťah automobilky, ktorý ale nemá na kvalitu XC70 žiadny vplyv. Naviac sa dá hovoriť o prakticky novom modeli, pretože to odlíšenie od V70 je veľmi markantné.

Volvo XC70

Na jazdu v rozbahnenom, náročnom teréne radšej vopred zabudnite, pokiaľ to myslíte s týmto autom aspoň trochu dobre. Ale na šotolinových cestách niekde v lese, či na naše rozbité okresky, má Volvo ideálne parametre. Svetlá výška je 210 mm a nájazdový uhol sa blíží vozidlám určeným pre jazdu do terénu. Podvozok je skôr komfortný než športový, ostatne na cestovanie na dlhšie trasy je primárne postavený. Dĺžka skoro 5 metrov a veľký rázvor ho predurčuje pre rodiny, ktoré často jazdia s deťmi na dovolenku autom, na hory s lyžami alebo na chatu.

Volvo XC70

Jazdné vlastnosti vypovedajú dosť o tom, že je Volvo XC70 určené skôr pre americký trh, kde si za predchádzajúce roky vydobylo medzi miestnymi vodičmi veľmi dobrú pozíciu. Auto má dobrý záťah, je pohodlné, ale v zákrutách dosť neisté, aj keď trend posledných rokov je skôr ten, aby vozidlo v zákrute vodiča podržalo. Je to dané mäkším podvozkom, ale aj sedačkami, ktoré prakticky nemajú bočné vedenie. Spotreba je zodpovedajúca veľkosti a určeniu vozidla, teda sa pohybuje výraznejšie nad priemerom. Samozrejme záleží na motorizácii, ale pod 10 litrov na 100 km sa dostanete len s najslabšími motormi. Aj turbodiesely pod kapotou o sebe dávajú pri akcelerácii náležite vedieť, ale akonáhle sa motor ustáli a nebude od neho vodič požadovať divoké kúsky, je hladina hluku v normále. Takže pokiaľ preferujete svižnejšiu jazdu, radšej siahnite po konkurencii, ktorá k nej má lepšie dispozície, napr. Audi Allroad alebo BMW X3. Luxusom Volvo XC70 hýri na všetky strany, v interiéri nájdeme prakticky na čo si spomenieme a tým si vozidlo hľadá svojich potencionálnych majiteľov predovšetkým medzi solventnejšími zákazníkmi. Najvyšší stupeň výbavy Summum ponúka drevené obloženie v interiéri, elektricky nastaviteľné sedadlo vodiča s pamäťou, navigácia schovaná v hornej časti palubnej dosky ovládaná joystickom umiestneným pod volantom, parkovací asistent. O ozvučenie vozidla sa stará špičkový audiosystém, ktorý je dokonca vybavený prípojkou pre iPod či jemu podobný prehrávač. Padla zmienka o sedačkách a o absencii bočného vedenia sedadiel. To je síce pravda, ale ich devízou je naopak príkladné pohodlie, o ktoré sa okrem iného stará kúrenie a ventilácia sedačiek, takže sa cestujúci budú cítiť dobre za akéhokoľvek počasia. Na zadných sedadlách nie je pravda toľko miesta, ako by bolo potrebné a je to najskôr daň za mimoriadne dlhý kufor, ktorý sa dá ešte zväčšiť sklopením sedačiek a tak vznikne celkom rovná ložná plocha.

Volvo XC70

Na záver sa patrí spomenúť aj ekonomické záležitosti spojené s týmto vozidlom. Cena takto vybaveného modelu je okolo 1,8 milióna korún. Iste, je to dosť, ale nie je to nijako prehnaná cena, keď si uvedomíme, že v konkurencii sa čiastky pohybujú aj vo vyšších poschodiach. Naviac v základe je XC70 slušne vybavená, rozhodne nedostanete „holý“ voz. Za onu čiastku dostanete rodinné, pohodlné, terénne, úžitkové, silné a luxusné auto a mohli by sme pridávať ďalšie prívlastky. Snáď len pokiaľ prahnete po športovej jazde, musíte sa poohliadnuť inde, pretože Volvo vás určite neuspokojí. Zato po všetkých ostatných stránkach áno!

Volvo XC70

tlačiť

Diskusia k článku


Hodnotenie:

hlasov: 7

Pozn: čím väčšie číslo, tým lepšie hodnotenie

Diskusia

Diskusia k článku Volvo XC70


počet príspevkov: 0

 

viac

menej

menej značiek

Už raz ste hlasovali.

Odobrať možnosť

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrať aspoň dva produkty na porovnanie.