Preposlať Renault 25

 

Zdieľanie článku na sociálnych a iných sieťach

Radi by ste sa podelili o tento článok s ostatnými? Kliknutím na ikonky nižšie ho môžete zdieľať na danej sieti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Renault 25

16.11.2007 | Tomáš Trhoň | Recenzia | Komentárov: 2 |

Produkty značky Renault ma nikdy neslovovali. Nie je to auto emoción a ich motory na svoju kubatúru nepodávajú žiadne závratné výkony. To platí aj pre Renault 25, model, ktorý si dnes predstavíme....

Produkty značky Renault ma nikdy neslovovali. Nie je to auto emoción a ich motory na svoju kubatúru nepodávajú žiadne závratné výkony. To platí aj pre Renault 25, model, ktorý si dnes predstavíme a ktorého produkcia bola v prvej polovici deväťdesiatych rokov nahradená modelom Safran. Vo svojej dobe však išlo o vlajkovú loď Renaultu. Takže R25 Baccara je vybavená zásadne benzínovým motorom V6, a to buď atmosférickým s kubatúrou 2849 ccm, alebo preplňovaným s kubatúrou 2500 ccm, všetky ďalšie zmienky v texte sa vzťahujú k tomu prvému. Tento motor podáva maximálny výkon 110 kW a to v 4500 otáčkach, nie je to teda žiadny závodník. O to lepšia je životnosť dotyčného motora. Sú známe prípady, kedy tento motor najazdill bez nejakých väčších opráv milión kilometrov. Prevodovka sa do uvedeného modelu dodávala automatická aj manuálna, pričom vozidiel s manuálnou prevodovkou je zanedbateľná menšina. Automatická prevodovka je 4-stupňová, s možnosťou voľby radenia vo vyšších otáčkach (čosi ako pokus o športové radenie) prepínačom "Exc" vpravo vedľa radiacej páky. Častou závadou je, že prevodovka pri určitých rýchlostiach nevie, ktorý rýchlostný stupeň má zaradiť (typicky ak idete okolo 80 km/h, prevodovka striedavo radí tretí a štvrtý rýchlostný stupeň, tento problém sa dá vyriešiť tým, že pre jazdu mimo diaľnicu sa na prevodovke nastaví pozícia označená číslicou 3 namiesto polohy označenej písmenom D a do tej sa to prepína až pri rýchlostiach nad 100 km/h).

Renault 25

Označením Baccara Renault označuje najvyššiu úroveň výbavy vozidla nielen v modeli 25, ale aj v ďalších (napr. už spomenutý Safrane). Plnou výbavou je pochopiteľne myslená koža a to nielen na volante a na sedačkách, ale kompletné vnútorné obloženie z pravej hovädziny. Obe predné sedačky sú elektricky nastaviteľné vo všetkých smeroch, obe predné sedačky tiež obsahujú päť vzduchových vankúšov, ktoré si môžete dofukovať či vyfukovať podľa potreby (pochopiteľne nie ústami, každý vzduchový vankúš má svoj ventil a kompresor). Samozrejmosťou je elektrické sťahovanie všetkých bočných okien, centrálne uzamykanie s diaľkovým ovládaním (tu Renault podobne ako v tej dobe aj BMW preferoval infračervený prenos informácie od kľúča do vozidla namiesto bežného rádiového), osvetlenie zrkadiel v slnečných clonách, elektricky ovládané strešné okno, tempomat s ovládaním na volante (zaujímavé je jeho prevedenie, namiesto toho, aby tempomat bol funkciou riadiacej jednotky, je to vlastne podtlakové ovládanie plynu, takže keď pridáte tempomatom, môžete cítiť, ako vám pod pravou nohou sám od seba klesá plynový pedál), autorádio silne neštandardných rozmerov s 5-pásmovým ekvalizérom a ovládaním pod volantom.

Renault 25

Z atypickej výbavy stojí za zmienku ešte elektrický zámok piatych dverí, s ktorými sa, na rozdiel od drvivej väčšiny ostatných áut nemláti, ale len sa zvoľna prikladajú a zámok si ich už sám pricucne. Hlasový výstup riadiacej jednotky (či skôr riadiacich jednotiek, pretože R25 ich má, pokiaľ si presne pamätám, štyri) je ďalšou takou funkciou. Ako to funguje - to proste naštartujete a rozbehnete sa s otvorenými dverami a vozidlo vám začne nadávať, že máte otvorené dvere. Je veľmi zábavné mať napríklad nemeckú verziu a nerozumieť nemecky ani slovo. Keď začne dochádzať palivo, nezačne blikať oranžové hladné oko, ale vozidlo stíši rádio a prehlási "Verkraftstoff geendet, bitte walt tanken." Hlášky z počítača sa dajú samorejme vypnúť. Ďalšia vec, ktorá stojí za zmienku, je absencia analógového palivomeru a počítadla kilometrov, oboje je možné si pochopiteľne pustiť na displej v prístrojovej doske (a tiež pochopiteľne všetky ďalšie běžné funkcie palubných počítačov, ako je priemerná spotreba, dojazd apod.), stav paliva je tam uvedený v litroch v nádrži prakticky trvale (s výnimkou vyvolania práve toho počítadla kilometrov, oboje by sa na displej akosi nevošlo). Osobitý charakter dotvárajú žlté predné hmlovky. V štandardnej výbave je aj malé krídlo. Skvelá vec je príručná schránka v oboch predných dverách, nachádza sa v odklopnej lakťovej opierke a nikto, kdo to auto nepozná, o nej nevie. Renault 25 má dĺžku mierne nad 4,7 metra, rázvor cez 2,7 metra. Na všetkých sedačkách je horizontálne dosť miesta, vertikálne je to o niečo horšie. Miesta pre nohy vzadu je viac, ako v Audi A8. V núdzovom prípade sa dá v aute aj celkom dobre prespať. Podvozok nie je nijak extrémne nízko, parkovanie pri vyššom chodníku alebo jazda po poľnej ceste nie je problém. Bez funkcie „kick down“ radí prevodovka zhruba oloko 3000 otáčok a auto je dosť lenivé. Zvuk motora je typický pre všetky motory V6. Voľnobeh je relatívne kultivovaný, ak pridáte výraznejšie plyn, dostaví sa známy rev, nie nepodobný trojvalcu z Fabie 1.2 HTP (tým zvukom však podobnosť končí). Manévrovanie s 25-kou je bezproblémové, má veľký záber a veľmi slušný výhľad dozadu pri cúvaní. Nádrž je na 72 litrov benzínu, čo stačí pri ekonomickom spôsobe jazdy na 800 - 900 km, pri neekonomickom na polovicu. Pri plynulej jazde po diaľnici rýchlosťou 130 - 150 km/h je spotreba okolo 12 l/100 km, po meste v zime aj niečo nad 20.

Renault 25

Obecne slabinou je všetko, čo súvisí s elektronikou, ani nie tak preto, že by odchádzala elektronika samotná, ale problémom sú kontakty. Ak sa jazdí 25-kou denne, viacmenej s ňou nie sú potiaže, ak sa nechá stáť, má tendenciu kondenzovať vodu v rozdeľovači. Teda žiadne závažné problémy, s ktorými by nebolo možné dôjsť, skôr detaily. Motor vydrží mnohé, vyložene mu nesvedčí len uvarenie a vytáčanie za studena. Renault 25 je jedno z vozidiel, ktoré sú relatívne spoľahlivé, s nadpriemernou životnosťou, lacnými náhradnými dielmi (keď viete kam pre ne) a za smiešnu cenu. Nie je nápadný, nebudí závisť, nepribúdajú na ňom škrabance, šanca, že ho ukradnú, je veľmi malá. V slušnom stave sa zoženie za cca 36 000 Sk. Je to jeden z posledných automobilov, na ktorom sa dá opraviť veľa vecí.

Renault 25

tlačiť

Diskusia k článku


Hodnotenie:

hlasov: 29

Pozn: čím väčšie číslo, tým lepšie hodnotenie

Diskusia

Diskusia k článku Renault 25


počet príspevkov: 2

Aladar

26.04.2011 v 23:54

Osobne by mi na tom aute vadila ta automaticka prevodovka, s vyuzitim velkeho objemu motora a vcasnym radenim na mechanickej prevodovke by sa dalo usetrit palivo. V tomto aute ide o kludnu a pohodlnu jazdu na statisice kilometrov, ziadne sportove sprinty. Proste pohodlne sa dostat do ciela. Dalej by som odtial urcite vyhodil tie kozene sedadla a kozeny interier, minimalne by som to precalunil nejakym normalnym velurom. Koza je jedna z mala veci, co v aute neznesiem. Radsej si priplatim za kvalitny velur, ale kozu nie (paradoxne koza byva drahsia).

Odpovedať

Matúš

30.03.2012 v 20:17

Text článku ukradnutý z D-FENS

Odpovedať

 

viac

menej

menej značiek

Už raz ste hlasovali.

Odobrať možnosť

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrať aspoň dva produkty na porovnanie.