Preposlať Volvo 850 T5

 

Zdieľanie článku na sociálnych a iných sieťach

Radi by ste sa podelili o tento článok s ostatnými? Kliknutím na ikonky nižšie ho môžete zdieľať na danej sieti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Volvo 850 T5

14.11.2007 | Tomáš Trhoň | Recenzia | Komentárov: 1 |

Dnes tu máme auto čo sa nápadne podobá tvaru chladničky, ale jeho jazdné vlastnosti sú na veľmi vysokej úrovni, no poďme sa na to pozrieť.

Dnes tu máme auto čo sa nápadne podobá tvaru chladničky, ale jeho jazdné vlastnosti sú na veľmi vysokej úrovni, no poďme sa na to pozrieť. Volvo 850 sa začalo vyrábať od r.1991 do r.1997 jeho dnešným nástupcom je Volvo S60. V dobe svojho vzniku malo štyri svetové prvenstvá: 5-valcový motor umiestnený naprieč, bočné airbagy SIPS, zadnú viacprvkovú nápravu Delta-link a v neposlednom rade samonastaviteľné bezpečnostné pásy. Vozidlo tiež úspešne absolvovalo netradičné crashtesty možno by nebolo od veci vidieť, ako by v podobnom teste uspeli dnešné vozidlá. Dostupné motorizácie mali motory výkonovej škály od 93kW (atmosférický zážihový dvojlitrový 5-valec) až po vrcholnú variantu označovanú T5-R so 184kW ( preplňovaný zážihový 5-valec s objemom 2.3l ), pre fanúšikov nafty bol k dispozícii osvedčený 2.5TDi z VW s výkonom 103kW. Design vozidla sa poväčšinou páči len fanúšikom Volva. Pre zvyšok populácie je to len o trochu škaredšia chladnička na kolesách. Ako som už povedal, mne sa exteriér, ľahko evokujúci americké káry, celkom páči. Výhodou jeho krabicovosti je aj to, že viete kde auto končí, kde začína a koľko cm ešte zostáva, než to do niekoho pred supermarketom priťuknete. Jedinou zradou pri cúvaní je prečnievajúci nárazník, aspoň na prvýkrát to pre mňa zrada bola .

Volvo 850 T5

Vozidlo je vybavené interiérom v dreve a polokožou. Až na drobné nedostatky a šrámy úmerné veku všetko pôsobí solídnym a (pokiaľ máte radi pravé uhly) esteticky príjemným dojmom. Nikde nič nevŕzga a okrem stromčeka ani nesmrdí. Tiež je potrebné spomenúť netradičnú páčku namiesto kľučiek dverí. Pôsobia dosť lacno, krehko a vôbec nepekne, je to snáď jediná vec, čo mi oproti predchádzajúcej S40-ke chýba (okrem plnohodnotnej kože). Čo sa týka priestrannosti -oproti S40 je tu evidentný rozdiel. Pre 4 dospelé osoby je na každú stranu dostatok miesta, piata sa tiež samozrejme vojde. Pretože sa vozidlo designovo blíži krabici, nemusí zadný spolujazdec zaujímať polohu "bezhlavého rytiera" toľko známu z iných vozidiel. Za zaujímavý detail považujem integrovanú detskú sedačku na zadných sedadlách, v sklopenom stave to funguje ako opierka ale po odklopení sa z toho stáva plnohodnotná detská sedačka pre dieťa od 3-10 rokov. K ďalším zaujímavostiam patrí pípák a blikátko na stropnom svetle pri nezapnutom bezpečnostnom páse vodiča a osvetlené zrkadlo na protislnečnej clone. Podobné serepetičky, ako otvor pre lyže, dvojzónová klíma, elektronické doplnky a stierače svetiel nie je snáď pri Volve potrebné pripomínať. Ešte jediná vec ma ale neskutočne hnevá, ale za to auto nemôže.

Volvo 850 T5

Zhrnuté a podčiarknuté, vo Volve 850 sa nemusíte krčiť, ani báť rôznych pazvukov. Sedadlá sú pohodlné, nevypadávate z nich, ani vás z nich nebolí za krkom, alebo inde. Hluk je veľmi dobre utlmený (čo je vo verziách T5 a vyššie, škoda) a nastupovnie do vozidla je vďaka jeho svetlej výške a kolmým stenám pohodlné aj pre invalidnú starkú. Subjektívne je kufor dostatočne priestorný, s nízkou nákladovou hranou. Oproti predchádzajúcej S40-ke je tak o cca 10 cm dlhší a o 5 cm širší. Chod motora je krásne plynulý, zaberá od cca 2000 otáčok ale skôr než otáčkomer, je potrebné sledovať ukazovateľ tlaku turba. Pokiaľ je v pravom (bielom) poli, zaberá turbo najviac. Nástup turba sa ale nedeje skokovo, ale pozvoľna - teda podľa toho, ako šliapete na plynový pedál. Zrýchlenie a chovanie vozidla je absolútne skvelé. Podvozok je niekde na polke cesty medzi "športovým" a "komfortým" v zákrutách pri vyšších rýchlostiach je poznať generačný rozdiel oproti S40 (má modernejšiu zadnú nápravu multi-link). Ale napriek tomu je na naše tankodromy možno až príliš tvrdý, ale niekomu to vyhovuje. Skôr, ako na vystrájanie po serpentínach, je vozidlo robené na dlhé a svižné cestovanie po diaľnici. Tam sa cíti ako doma. Jeho maximálna rýchlosť je 240 km/h.

Volvo 850 T5

A ako je na tom toto Volvo so spotrebou? Ani po diaľnici sa mi nepodarilo dostať (dlhodobo) pod 9 l. Ale je mi jasné, že tento motor je o niečom inom, ako o spotrebe. Pomaly prichádzam na to, že motor má radšej rozbehnúť sa na takých 130-140 km/h a potom ho nechať "sadnúť" na 110 km/h cestovných. Á propos aktuálna spotreba 50 l pri rozjazde a 30 l pri svižnejšom predchádzaní vás nesmie odradiť ! Volvo 850 T5 vám dnes za lacný peniaz (cena v r. 1995 bola okolo 1.600.000 korún) poskytne dostatočný priestor, bezpečnosť, spoľahlivosť a výkon. Vzhľadom k veku modelov sa nemusíte báť ani návštevy (a opravy) v autorizovanom servise. Podľa môjho názoru a za predpokladu, že nenarazíte na vyloženú pascu, sú staršie vozidlá renomovaných značiek oveľa lepšou variantou nákupu, než napr. Felicie, alebo Escorta za rovnaké peniaze. Pri vozidlách Volvo to myslím platí dvojnásobne, pretože vďaka tomu, že nie sú medzi ľuďmi toľko populárne, nie je ani taký dopyt. A porovnateľní konkurenti (~1, ~2, ~3) sú vďaka dopytu s cenami oveľa vyššie.

Volvo 850 T5

tlačiť

Diskusia k článku


Hodnotenie:

hlasov: 10

Pozn: čím väčšie číslo, tým lepšie hodnotenie

Diskusia

Diskusia k článku Volvo 850 T5


počet príspevkov: 1

matjj

30.09.2011 v 15:16

v podstate suhlasím ale nástupcom 850-ky je V70 a S70 z čoho sa vyrába uz iba V70, 850 bola závodním autom v BTCC preto ten tvrdší podvozok a ešte s tím 2.5 TDI nieje to VW ale AUDI

Odpovedať

 

viac

menej

menej značiek

Už raz ste hlasovali.

Odobrať možnosť

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrať aspoň dva produkty na porovnanie.