Preposlať Ford Mondeo 2.5 V6

 

Zdieľanie článku na sociálnych a iných sieťach

Radi by ste sa podelili o tento článok s ostatnými? Kliknutím na ikonky nižšie ho môžete zdieľať na danej sieti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Ford Mondeo 2.5 V6

07.11.2007 | Tomáš Trhoň | Recenzia | Komentárov: 0 |

Auto, ktoré vám chcem dnes predstaviť, je Ford Mondeo z roku 2001. Je vybavený motorom Duratec V6 s objemom 2.5 litra, ktorý sa v množstve modifikácií objavuje od roku 1993.

Auto, ktoré vám chcem dnes predstaviť, je Ford Mondeo z roku 2001. Je vybavený motorom Duratec V6 s objemom 2.5 litra, ktorý sa v množstve modifikácií objavuje od roku 1993. Možno neviete že prapôvod tohto motora sa dá nájsť v Porsche. Tí predali technológiu Fordu, ktorý ho dokončil a začal používať. Je to klasická 60° V6, ktorá má obsah 2544ccm (Duratec 25). I. a II. generácia Mondea, od roku 2001 sa po uvedení III. rady začali používať jednotky s obsahom 2495ccm (Duratec VE) a 3l (Duratec 30). „Naše“ predstavované Mondeo je teda jedno z prvých, a ako také má pár múch. Napríklad, má 5-stupňový manuál s označením MTX-75, pozdejšie sa začala montovať 6-stupňová MMT 6. Ale kde začať? Začneme zvonka. Okrem nenápadnej "V6"-ky v postranných smerovkách nedáva auto nijak najavo, čo skrýva pod kapotou. V roku 2001 to bola najsilnejšia dostupná verzia, než prišli trojlitre a ST220. Hmlovky sú ešte okrúhle a celé auto je ušetrené odporností, ktoré postihli poslednú V. generáciu - chrómu na zadných svetlách, na kľučkách a zadných lampách v štýle mercedesu.

Ford Mondeo 2.5 V6

Interiér je vyrobený v kombinácii celkom peknej čiernej, s jemnou mriežkovou textúrou, a odpornej šedej. Spodné časti dverí a prístrojová doska sú bohužiaľ z tohto odporného materiálu, takže vyzerajú skutočne lacne a nie je problém ich od čohokoľvek zašpiniť. Sedadlá sú taktiež šedé, takže po 5 rokoch prevádzky sa na nich objavujú podivné veci, hlavne na opierkach hlavy. Stredová konzola má drevený dekór a uprostred dominujú oválne analógové hodiny. Riadiaca páka má hlavicu z kože a hliníka, a je veľmi príjemná do ruky. Bohužiaľ, vnútorné rúčky dverí sú potiahnuté akousi gumou, ktorá sa veľmi ľahko zlúpava. Vo Forde o tom vedia, a je to vraj normálne. Budíky majú neutrálne zelené podsvietenie a chrómové obrúčky. Kontrolky sú veľmi dobre čitateľné, mimochodom rovnaké nájdete v Jaguári X-Type. Ford rádio disponuje RDS, odnímateľným panelom, CD, a má veľmi jednoduché a príjemné ovládanie pod volantom. Na okraj spomeniem dostatočne veľké odkladacie priestory, ale koho to zaujíma, však? Na zadných sedačkách nájdete dosť miesta pre nohy aj hlavy, a vzhľadom k tomu, že je auto všade vystlané čalúnením, dovnútra nepreniká skoro žiaden hluk zvonka a ani z motora. Kufor je veľký, 500 l musí stačiť aj tomu najnáruživejšiemu sťahovákovi. Ešte veci ako elektrické okná a vyhrievané predné sklo, airbagy, nastaviteľný volant a elektrická sedačka vodiča je tiež samozrejmosť.

Ford Mondeo 2.5 V6

K vyššej výbave patrí systém ESP, ktorý sa dá samozrejme vypínať. Auto pracuje v extrémnych podmienkach okamžite a veľmi precízne. Pokiaľ nejakú situáciu, kde je ESP potrebné sami vyvoláte, auto vám veľmi jemne naznačí, že sa blíži hranica. Potom sa zapne ESP. Auto ďalej drží stopu. A keď už sa rútite niekam, kam nechcete, stačí jemne ubrať plyn a auto sa akoby zázrakom vráti do ovládateľna. Čo sa týka podvozku, možno si pri prvej jazde poviete, že sa húpe. Áno, je veľmi komfortný a rozhodne vám nevypadnú plomby zo zubov na prvej rozbitej ceste. Dosť ma prekvapilo, že keď dupnete na podlahu, veľmi zreteľne cítite, ako sa celé auto zhúpne. Tiež v zákrutách sa auto najskôr hrozivo nakloní, ale aj keď si myslíte, že vám mozog vyletí okienkom von zo zákruty, tak drží. A čo na to pán motor? Ten disponuje 170 konskými silami, čo je na 1.5 tony ťažké auto na bežné jazdenie tak akurát, ale samozrejme to žiadny závodník nie je. Z 0 na 100 by sa mal Mondeo rozhýbať za zhruba 8.5 sekundy. Ale pokiaľ ho držíte tak medzi 4 a 7 tisícmi otáčkami, stačí to na dynamickú a rýchlu jazdu. A tým sa dostávame k najväčšej nevýhode. Spotreba. Aj s ľahkou nohou sa pohybuje medzi 10 a 11 litrami. Áno, je to 2.5 liter, ale výkony nie sú také, aby si tých 11litrov pri bežnej prevádzke zaslúžil. Okrem iného preto sa vraj začala montovať 6-stupňová prevodovka, aby nebolo potrebné toľko vytáčať motor pri vyšších rýchlostiach. Ešte jednu vec musím spomenúť - brzdy. Zastavíte na „pár metrov“, kdekoľvek. Sú proste výborné. Takže - čo tu máme? Pohodlné a tiché auto na dlhé cesty, ktoré má dosť sily a rozumu, aby vás vytiahlo z kadejakej šlamastiky.

Ford Mondeo 2.5 V6

tlačiť

Diskusia k článku


Hodnotenie:

hlasov: 8

Pozn: čím väčšie číslo, tým lepšie hodnotenie

Diskusia

Diskusia k článku Ford Mondeo 2.5 V6


počet príspevkov: 0

 

viac

menej

menej značiek

Už raz ste hlasovali.

Odobrať možnosť

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrať aspoň dva produkty na porovnanie.