Preposlať Buick Park Avenue 3,8 V6

 

Zdieľanie článku na sociálnych a iných sieťach

Radi by ste sa podelili o tento článok s ostatnými? Kliknutím na ikonky nižšie ho môžete zdieľať na danej sieti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Buick Park Avenue 3,8 V6

06.11.2007 | Tomáš Trhoň | Recenzia | Komentárov: 0 |

Dnes tu máme tak trocha netradičné auto. Buick Park Avenue 3,8 V6, ročník 1996, európska verzia.

Dnes tu máme tak trocha netradičné auto. Buick Park Avenue 3,8 V6, ročník 1996, európska verzia. (Líši sa od americkej v detailoch, napohľad sa dá rozoznať podľa zadnej partie). Jedná sa o limuzínu vyššej strednej triedy koncernovej produkcie GM. Čiže je podobná iným koncernovým produktom, konkrétne Oldsmobile Ninety-Eight a Pontiacu Bonevile. Navonok je to klasická amerika, dostatočne pochrómovaná a veľká, takže jej koncepcia je (pre neznalého) poniekiaľ prekvapivá. 6-valec GM spolu so 4-stupňovou automatickou prevodovkou sú uložené vpredu naprieč a veľká limuzína (so svojimi 523 cm je dlhšia než BMW radu 7) je klasická predokolka, ktorej pretáčavosť je celkom porovnateľná s populárnym trojhrnkom. Čosi ako zadná tuhá náprava s diferákom, ktorú som poznal z nákladných áut, a na ktorú som sa "tešil" v Camare, sa tu teda nevyskytuje. Radiaca páka, alebo volič automatickej prevodovky je pekne chromovaná a pekne pod volantom, jazdné režimy má Buick nasledovné: P, N, (čo sú ale nejazdné režimy), R (spiatočka), OD, D, 1,2. Ktorý jazdný režim je zvolený, ukazuje taká pekná ručička tesne pod tachometrom. Brzový pedál je o čosi väčší, než v európskych autách a pre niekoho môže byť nezvyklé, že auto nemá stredný tunel a nejde si o čo oprieť nohu. Páčka pod volantom pripomína knipel stíhačky a ovládajú sa ňou blinkre, stierače, diaľkové svetlá.

Buick Park Avenue 3,8 V6

Rovnako užívateľsky príjemné je aj nastavenie kúrenia, ktoré vzhľadovo poniekiaľ pripomína kalkulačku a v kombinácii s rádioprehrávačom Delco vytvára v noci Star Trekovský efekt. Naopak skvelé sú dva kožené gauče, jeden miesto predných, druhý miesto zadných sedadiel. Celkom chýba čokoľvek, ako bočné vedenie, ale sú mäkkučké, kožené a vpredu elektricky nastaviteľné. Auto teda nie je nič pre Schumacherov, ktorí potrebujú do svojho závodiaka na každodennú jazdu škrupiny. Zaujímavé je, že v aute je šesť bezpečnostných pásov, takže by predná lavica so spúšťacou lakťovou opierkou mala byť trojmiestna. OK, ale uprostred by som prepravoval len atraktívne dievčatá. Ani ten vzadu v prostriedku si neužije práve machovú mäkkosť. Proste ideálne auto pre štyroch. Počet odkladacích poličiek v interiéri je celkom nedostatočný, ale to je detail. Palubná priehradka, stredná lakľová opierka s držiakom na kávu a dve vrecká vzadu na operadlách prednej lavice. Kdeže 14 prekvapivých priehradiek. Jedna prekvapivá priehradka by sa ale našla, je na dverách spolujazdca vedľa ovládania sedadla a vojde sa do nej tak tyčinka. K čomu slúži, to netuším. V aute je také ticho, že sa občas musím mrknúť okom na otáčkomer, či náhodou nezdochlo. Akceleráciu má priemernú, ono 125 kW na 1700 kg robí svoje, rozhodne to nie je žiadna závodník.. Plyn sa musí pridávať pomaly a rovnomerne a Buick obstojne zrýchľuje. Maximálku výrobca uvádza na 164 km/h.

Buick Park Avenue 3,8 V6

Elektricky sú ovládané všetky okná, vonkajšie zrkadlá (vnútorné zrkadlo má podsvetlené prepínanie) a predná lavica. Tlačítkom sa otvára aj kufor a nádrž. Samozrejmosťou je klimatizácia, naopak chýba tempomat a tretie brzdové svetlo. Veľmi prekvapí neprítomnosť výstražných blinkrov, teda populárneho trojuholníka. Zaujímavou vychytávkou je naopak centrál, ktorý automaticky zamkne, keď beží motor a zaradí sa P, aby zasa odomkol, keď sa zvnútra stlačí kľučka. Vozidlo je vybavené systémom Consert Sound II. od firmy Delco, čo je rádioprehrávač, 4 reproduktory vpredu a veľké ovály vzadu. Súčasťou zosilovača je manuálny equalizér, s ktorým zatiaľ márne laborujem. Pôvodná predstava výrobcu o opravách je asi taká, že ho bude robiť autorizovaný servis. Jediné, čo si môže majiteť vozidla urobiť sám, je dolievať a v prípade potreby nasadiť núdzové koleso pokiaľ nie je vyložene fanúšik a nemá potrebné zázemie. V skutočnosti je Buick len auto a množstvo vecí sa na ňom podľa mňa urobiť dá. Motor je taká zložitejšia Felicia, výraznejší rozdiel je len v absencii rozdeľovača, ktorý nahrádza nejaká divná bedňa z ktorej vedie šesť káblov.

Buick Park Avenue 3,8 V6

Samotnú továreň Buick založil v roku 1903 pán David Dunbar Buick, pre ktorého pracoval ako testovací jazdec istý Luis Chevrolet. Behom svojej viac než 100 ročnej histórie sa továreň nedopustila žiadnej mezaliancie s hrncom na ryžu a ani sama osebe dosiaľ nevyrobila žiadnu podivnú vec, ktorá znesväcuje pamiatku slávnych krížnikov ciest. Aj to je mi na nej veľmi sympatické. Toto je skrátka auto ktoré dokáže aj napriek svojmu veku urobiť kopec parády a kdekto sa za ním na ulici otočí.

Buick Park Avenue 3,8 V6

tlačiť

Diskusia k článku


Hodnotenie:

hlasov: 4

Pozn: čím väčšie číslo, tým lepšie hodnotenie

Diskusia

Diskusia k článku Buick Park Avenue 3,8 V6


počet príspevkov: 0

 

viac

menej

menej značiek

Už raz ste hlasovali.

Odobrať možnosť

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrať aspoň dva produkty na porovnanie.