Preposlať Aston Martin DBS

 

Zdieľanie článku na sociálnych a iných sieťach

Radi by ste sa podelili o tento článok s ostatnými? Kliknutím na ikonky nižšie ho môžete zdieľať na danej sieti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Aston Martin DBS

02.11.2007 | Ondřej Koníček | Recenzia | Komentárov: 0 |

Jazdili sme na novom Bondovom služobnom aute.

Ja viem, že James Bond jazdil na tomto modeli už pred rokom. Čo je teda nové? To je DB9 s nejakým bodykitom však?

Skoro. DBS je síce založená na modeli DB9, ale na špeciálnej závodnej verzii, ktorá pred rokom vyhrala Le Mans v kategórii GT1. Aston tvrdí, že tento model je výrazne odlišný od klasickej DB9 alebo od staršieho Vanquish.

Ale je tu viac, než len bojové zafarbenie, však?

To určite áno. Dvere a ešte niektoré časti na automobile sú vyrobené z karbónových vlákien a vďaka tomu sa podarilo ušetriť 30 kg. Karbónové brzdy, po prvýkrát použité na civilnom Astone, sú samozrejme ľahšie, a to o 12.5 kg. V celkovom súčte je tento model ľahší o 65 kg.

Aston Martin DBS

Motor V12 zostal?

To áno, ale bol mierne prepracovaný. Dostal zväčšený prívod a vyššiu kompresiu 10.9:1. Výkon vzrástol z pôvodných 450 koní na 510. 6-stupňová manuálna prevodovka zostala rovnaká a prenáša výkon na zadnú nápravu. Za zmienku ešte stojí absolútne úžasný zvuk a to hlavne za hranicou 3500 ot/min, kedy sa ventily otvoria naplno.

S tým zvýšeným výkonom a nižšou hmotnosťou to vyzerá na rýdzi superšport.

Skoro áno. Maximálna rýchlosť je 305 km/h a oproti modelu DB9 sa zrýchlenie z 0-100 km/h zlepšilo o pekných 0.4 s na 4.3 sekundy. To je síce veľmi dobrá hodnota, ale konkurenčné Ferrari 599 (má podobnú cenu) zvládne túto srandu za 3.7 sekundy a má výkon 600 koní. DBS pôsobí veľmi rýchlo, ale nie zbesilo.

Aston Martin DBS

Takže ako sa šoféruje?

Ako každý Aston. Je uhladený, presný a vďaka zníženej hmotnosti veľmi obratný a agilný. Naviac s ním môžete kľudne na normálnu okresku, pretože perovanie z vás nevytrasie dušu. Samozrejme komfortu tiež veľmi nepobralo, ale oproti napríklad Lambu ~3 je na obyčajnej ceste oveľa lepšie vyvážené. Adaptívne tlmiče sa dajú nastaviť na dve polohy. Pokiaľ výjdete na okruh s dokonalým povrchom, môžete si Astona kľudne nastaviť na šport. Ináč by som odporúčal skôr štandardné nastavenie. Len sa nám zdalo, že pri vysokých rýchlostiach začínalo auto na ceste trochu plávať. Aston o tom vie, a tak sa údajne začína pracovať na vylepšení. Bzdy sú skvelé, zastavia auto takmer okamžite a slovo vädnutie je im cudzie.

Aston Martin DBS

Budem sa v aute cítiť ako James Bond?

To nievem posúdiť. Ale každopádne okamžite zistíte, že nesedíte v klasickej verzii. Nám sa páčila hlavne čierna farba Piano na stredovej konzole. Anatomické sedadlá majú dobré bočné vedenie a sú tak isto z karbónu.

Verdikt

Tí, ktorí budú očakávať novú Scuderiu/RS/Superleggeru, budú možno trochu sklamaní. Ale určite sa nájde dosť zákazníkov, ktorí budú ochotní za tento kúsok obetovať 160 tisíc libier (asi 7 680 000 našich korún). Budú vedieť, že si kupujú služobný automobil agenta s povolením zabíjať a ten najexluzívnejší model, aký britská automobilka ponúka. Medzi najväčšie plus patrí jednoznačne vyvážené chovanie a dobrá dynamika. Naopak, by sa malo zapracovať na stabilite pri vysokých rýchlostiach.

Aston Martin DBS

Niektoré technické informácie
cena160 000 libier (asi 7,7 mil. Sk)
motor5935cc V12, 48V
výkon510 koní
prevodovka6-stupňový manuál
max. rýchlosť305km/h
zrýchlenie 0-100 km/h4.3 s
hmotnosť1695 kg
rozmery4721/1905/1280
konkurenti~1,~2

Aston Martin DBS

Aston Martin DBS

tlačiť

Diskusia k článku


Hodnotenie:

hlasov: 13

Pozn: čím väčšie číslo, tým lepšie hodnotenie

Diskusia

Diskusia k článku Aston Martin DBS


počet príspevkov: 0

 

viac

menej

menej značiek

Už raz ste hlasovali.

Odobrať možnosť

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrať aspoň dva produkty na porovnanie.