Preposlať Mazda CX7 - skutočne rýchle SUV

 

Zdieľanie článku na sociálnych a iných sieťach

Radi by ste sa podelili o tento článok s ostatnými? Kliknutím na ikonky nižšie ho môžete zdieľať na danej sieti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Mazda CX7 - skutočne rýchle SUV

30.10.2007 | David Kudláček | Recenzia | Komentárov: 0 |

Japonská automobilka Mazda vstúpila modelom CX-7 do stále obľúbenejšej kategórie vozidiel SUV. Aký je historicky prvý crossover značky?

Model ~5 prichádza k európskym zákazníkom zo zámoria, kde sa úspešne predáva už od jari 2006. Treba podotknúť, že európska verzia CX-sedmičky prešla dôkladnou úpravou, aby vyhovela vkusu a potrebám náročných európskych zákazníkov. Vývojové oddelenie Mazdy si vzalo model CX-7 do prádla a siahlo k modifikácii nárazníkov, predných a zadných hmloviek a pridalo dôkladnejšie zakrytovanie podvozkových častí. Konštrukčné zmeny sa udiali aj vo vnútri vozidla. Karoséria si odskočila na vystužovaciu kúru a zmenami prešlo aj riadenie a nastavenie podvozka. Prvé, čo vás po uzretí nového „es-ú-véčka“ upúta, je mimoriadne svalnatý design karosérie. Za vzor si vzala štúdiu MX-Crossport, ktorá sa predstavila na detroitskom autosalóne 2005. Veľmi príťažlivo pôsobí kombinácia zamračenej prednej časti vozidla s nízkymi hlavnými svetlometmi, silne skloneného čelného skla (pod uhlom 66˚) a vysokého pontónu s malou zasklenou plochou. Dojem najšportovejšieho z SUV dokresľuje stúpajúca spodná línia bočných okien. Celkovo sa do tvarov karosérie premietajú štýly novej Mazdy6 a unikátneho 4-dverového kupé ~3. Pomyselnú bodku predstavuje dvojica výfukov s nemalým priemerom 80 mm.

Mazda CX7 - skutočne rýchle SUV

Obdobne dynamické línie vyznáva CX-sedmička aj v interiéri. Pri pohľade na prístrojovú dosku vás napadne, či si ju inžinieri nepožičali z nejakého športového kupé? Pred vodičom umiestnená kompaktná schránka ukrýva prehľadne usporiadané tubusovité prístroje. Pôsobivým prvkom ergonomicky čistého stredového panela je trojica okrúhlych výdychov ventilácie. Športový dojem dokresľuje sýtočervené podsvietenie všetkých prístrojov. Vzhľadom k tomu, že tvorcovia smerovali novú CX-7 bližšie k prémiovej časti segmentu SUV, neprekvapí precízne spracovanie a prémiová kvalita použitých materiálov. Všetky použité plasty sú príjemné na omak a znesú porovnanie s lídrami segmentu. Celý interiér je bez rôznych pazvukov. Čerešničkou na torte je perfektný trojramenný volant z roadstera ~4. Veľká karoséria by mala ponúknuť zodpovedajúci vnútorný priestor. V prípade Mazdy CX-7 to platí na sto percent. Predné a zadné sedadlá sú dostatočne dimenzované a poskytnú veľkú mieru pohodlia. V priečnom a pozdĺžnom smere je všade miesta dostatok; predné sedadlá by si zaslúžili anatomickejší tvar. Vzhľadom k charakteru vozidla by nebolo od veci, keby sa zadné sedadlá dali posúvať, či regulovať sklon operadiel. Keď už sme u zadných sedadiel, nedá sa nespomenúť originálny systém ich sklápania. V Mazde ho nazvali Karakuri a funguje takto: Zatiahnutím páčky na kryte blatníka v kufri poklesne sedák a sklopí naň operadlo. Aké jednoduché, však?

Mazda CX7 - skutočne rýchle SUV

Základný objem batožinového priestoru je priemerných 445 litrov. Postupným sklápaním zadných sedadiel sa dá jeho objem rozšíriť na 1348 l. Pokiaľ vás nová CX-sedmička nadchla a pri listovaní cenníkom nie a nie naraziť na prevedenie so silným turbodieselom pod kapotou, neľakajte sa. Nejde totiž o tlačovú chybu. Mazda CX-7 skutočne moderný vznetový motor (zatiaľ) neponúka. To ale nie je dôvod zatracovať ju, práve naopak! Pod kapotou totiž pracuje famózny preplňovaný 4-valec s objemom 2,3 litra, ktorý pochádza z ~1 a ~2. Pekne odspodu tiahnúci motor vyludzuje potrebný športový sound. Masívny záťah krotí v 6500 ot./min. obmedzovač. V skvelom svetle sa motor ukáže aj pri stíhacej jazde na diaľnici, kde sa dokáže rozbehnúť mohutné SUV až na 210 km/h. Kto by čakal prehnane vysokú spotrebu, bude milo prekvapený. V priemere si „dva-trojka“ povie o pekných desať a pol litra benzínu na každých sto kilometrov. Aj keď je nová Mazda čistokrvné SUV s trvalým pohonom všetkých kolies, jej doménou sú predovšetkým cesty. Ako si na nich počína? Hneď na začiatok je treba povedať, že výborne. Jazdnými vlastnosťami je CX-7 len o kúsok horšia ako premiant segmentu – ~6! Konštruktéri posadili CX-sedmičku na novú platformu, ktorá využíva prednú časť z Mazdy 6 a zadnú z Mazdy 5. Skutočným bonbónikom je použitie zadnej viacprvkovej nápravy (control blade) v danom segmente. Vďaka starostlivému odladeniu podvozku a použitiu spomenutej nápravy sú jazdné vlastnosti výborné. Mazda sa s radosťou vrhá do zákrut a srdnato drží zvolenú stopu.

Mazda CX7 - skutočne rýchle SUV

Systém pohonu všetkých kolies nazvala Mazda vznosne Active Torque Split AWD. V skutočnosti sa jedná o známe elektronicky riadené pripájanie zadných hnacích kolies k tým predným. V ideálnom stave ide na prednú nápravu 100 % točivého momentu, pri jazde v ľahkom teréne (pri preklze kolies) sa pomer zmení na hodnotu 50 : 50. Európska verzia Mazdy CX-7 používa výhradne priamo radenú 6-stupňovú prevodovku. Výborné jazdné vlastnosti dokresľuje skvele idúce riadenie, ktoré je presné a poskytuje dokonalú spätnú väzbu; 2,9 otáčok volantu medzi dorazmi. Nové SUV od Mazdy iste zamieša predajnými číslami. Má totiž všetky predpoklady, aby sa stalo jednotkou svojho segmentu. Až dostane pod kapotu silný a úsporný turbodiesel a automatickú prevodovku, bude to auto takmer bez chýb. Na našom trhu štartuje model CX-7 veľmi konkurencieschopnou cenou cca 940 000 korún. V základnej výbave je zahrnutých oi. 6 airbagov, stabilizačný systém, 18“ hliníkové kolesá a automatická klimatizácia.

Mazda CX7 - skutočne rýchle SUV

Stručné technické údaje Mazda CX-7 MZR 2.3 DISI Turbo (podľa údajov výrobcu)
Dĺžka:4680 mm
Šírka:1870 mm
Výška:1645 mm
Rázvor náprav:2750 mm
Objem batožinového priestoru:455/774/1348 l
Objem valcov:2261 ccm
Počet valcov: 4; preplňovanie turbodýchadlom
výkon:191 kW/260 k
najvyšší točivý moment:380 N.m/3000 ot. za min.
priemerná spotreba paliva:10,2 l/100 km
zrýchlenie z 0 na 100 km/h:8,0 s
najvyššia rýchlosť:210 km/h
objem palivovej nádrže:69 l

Mazda CX7 - skutočne rýchle SUV

tlačiť

Diskusia k článku


Hodnotenie:

hlasov: 51

Pozn: čím väčšie číslo, tým lepšie hodnotenie

Diskusia

Diskusia k článku Mazda CX7 - skutočne rýchle SUV


počet príspevkov: 0

 

viac

menej

menej značiek

Už raz ste hlasovali.

Odobrať možnosť

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrať aspoň dva produkty na porovnanie.