Preposlať Peugeot 4007

 

Zdieľanie článku na sociálnych a iných sieťach

Radi by ste sa podelili o tento článok s ostatnými? Kliknutím na ikonky nižšie ho môžete zdieľať na danej sieti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Peugeot 4007

28.09.2007 | Ondřej Koníček | Recenzia | Komentárov: 0 |

Peugeot predstavil svoje prvnéSUV v spolupráci s Citroenom a Mitsubishi.

Ďalšia ,,štvorkolka“, ako keby to bolo ešte potrebné.

Prečo európania v poslednej dobe tak radi podliehajú móde a čím ďalej, tým viac si kupujú moderné 4x4 SUV? Nikto nevie prečo je tento segment tak obľúbený, ale je isté, že Ford, Opel a francúzske automobilky nechcú zostať pozadu, pretože je to veľmi lukratívny trh. Z tohto dôvodu urobili za posledné roky tieto autá veľký skok dopredu. Francúzske duo Peugeot a Citroen preto požiadali o spoluprácu japonskú Mitsubishi, aby si skrátili dobu vývoja svojho prvého SUV, dvojčiat 4007 a C-Crosser. Sú postavené na základe Mitsubishi Outlander, ale samozrejme majú celkom odlišný interiér aj exteriér. Vítajte teda do nového SUV od Peugeotu. Je navrnutý pre zákazníky, ktorí dosiaľ prechádzali pre ,,štvorkolky“ k iným výrobcom.

Peugeot 4007

Veľmi sa podobá na Outlander...

To je pravda. Aj keď predná časť má svoj vlastný štýl, zadná časť s ostro šikmým oknom a zadné svetlá prezrádzajú inšpiráciu japonským vozidlom. Ale ako celok pôsobí voz veľmi elegantne a v testovanej čierne farbe bol vzhľad veľmi uhladený. Skvelá je hlavne predná maska chladiča, ktorá pripomína otvorenú žraločiu tlamu.

Riadi sa tiež tak, ako Outlander??

Nie je to zasa tak iné, ako by ste očakávali. Ako ostatné autá v tejto kategórii sa skvele šoférujú. Je to určite aj zásluhou výborného motora. Diesel 2.2 z dielní PSA sľubuje v každom spektre otáčok skvelý záťah, nič v ňom neklope a je skutočne kultivovaný. Dnes už vlastne nikto nechce benzínové SUV, v tejto kategórii je diesel skutočne preborník. Silne zaťahuje a na 100 km/h sa pocitovo dostane oveľa skôr ako za udávaných 9.9s. Vrchol točivého momentu 380Nm prichádza v 2000 otáčkach. Už počujem, ako hovoríte: ,,ale na ceste sa bude určite chovať ako nejaká rozhúpaná loď“. Ale boli sme príjeme prekvapení. Previsy karosérie nie sú nijak extréme veľké a to je jeden z dôvodov kvalitných jazdných vlastností na ceste. Na 1825 kg a na to že, je to ,,štvorkolka“, je riadenie veľmi agilné. A keď narazíte na nejaký výmoľ alebo dieru, 4007 sa cez ňu prenesie ako v bavlnke a do kabíny neprenikne skoro žiadny zvuk. Ohromné!

Peugeot 4007

Peugeot 4007

Spočiatku budú k dispozícii len 2 modely: 2.2 HDI vo výbave SE (odhadovaná cena okolo 1 100 000 Sk) a 2.2 HDI vo výbave GT (odhadovaná cena 1 300 000 Sk). Áno, nie je to práve najnižšia cena, ale nezabúdajte, že napríklad rovnako vybavený Freelander s rovnakým motorom je zhruba o 300 000 Sk drahší. Môžete skúsiť počkať, možno Peugeot vydá verziu so slabším motorom, ktorá by bola tým pádom lacnejšia, ale žiadne zaručené správy o slabšom dieseli zatiaľ nie sú. A ani Citroen C-Crosser nebude lacnejší – obaja francúzi budú začínať na zhodnej cene (pokiaľ samozrejme niečo nevyjednáte). Áno, Peugeot 4007 je jeden z najväčších šokov tohto roka. Nič veľké sme od neho neočakávali, a preto nás veľmi príjemne prekvapil.

Technické informácie:

motor:

2178cm3 4-valec s rozvodom DOHC

výkon:

156 koní v 4000 ot./min.

toč. moment:

380 Nm pri 2000 ot./min

prevodovka:

6st. manuálna

zrýchlenie 0 – 100km/h:

9.9 s

najvyššia rýchlosť:

200km/h

spotreba:

7.3 l/100km

emisie CO2 :

194g/km

Peugeot 4007

Peugeot 4007

tlačiť

Diskusia k článku


Hodnotenie:

hlasov: 16

Pozn: čím väčšie číslo, tým lepšie hodnotenie

Diskusia

Diskusia k článku Peugeot 4007


počet príspevkov: 0

 

viac

menej

menej značiek

Už raz ste hlasovali.

Odobrať možnosť

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrať aspoň dva produkty na porovnanie.