Preposlať Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI

 

Zdieľanie článku na sociálnych a iných sieťach

Radi by ste sa podelili o tento článok s ostatnými? Kliknutím na ikonky nižšie ho môžete zdieľať na danej sieti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI

24.09.2007 | David Kudláček | Recenzia | Komentárov: 0 |

Šiesta generácia populárneho Golfu by sa teoreticky mala predstaviť už budúci rok. Až teraz, tri a pol roka po zahájení predaja Golfu V, vstupuje na trh z nej odvodené prevedenie kombi.

Aj keď sa rada Golf vyrába už od roku 1974 a dosiaľ uvidelo svetlo sveta päť generácií, kombi (predávané pod názvom Variant) tak bohatú históriu nemá. Golf I a II sa v úžitkovom prevedení nikdy neponúkal. Revolúcia prišla až s treťou generáciou. V roku 1994 VW uviedol na trh prvý Golf Variant. Prevedenie kombi sa dočkala aj štvrtá generácia. V prípade aktuálne predávaného Golfu V sa pôvodne s kombíkom vôbec nepočítalo – namiesto neho VW ponúkol zákazníkom zvýšený Golf Plus a MPV Touran. Lenže tlak záujemcov, požadujúcich klasické kombi bol tak silný, že sa vo Wolfsburgu rozhodli vyslyšať ich želanie a zaradili do výrobného programu aj kombi vychádzajúce z piatej generácie. Prvej a druhej generácie Variantov sa dohromady vyrobilo vyše 1,2 milióna kusov. Oproti minulosti sa za zákazníkmi už nerozbehne kombi odvodené od sedanu Jetta (skôr Bora, resp. Bora Variant).

Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI

Golf Variant sa rovnako, ako sedan Jetta vyrába v mexickom závode koncernu VW v Pueble. Tu se už nejaký čas produkujú modely New Beetle/Beetle Cabrio. Z modelu Jetta preberá nový Variant nielen karosériu a interiér (od prednej časti až k B-stĺpiku), ale aj podvozkovú platformu. Oproti základnému hatchbacku narástlo kombi o 352 mm na dĺžku a proti predchodcovi dokonca o plných 16 cm! S celkovou dĺžkou karosérie 4 556 mm sa jedná o najdlhší VW Golf všetkých čias. Najzásadnejšie zmeny na poli designu sa udiali v zadnej časti karosérie. Z bočného pohľadu pôsobí Variant pomerne robustným dojmom, ktorý podporuje masívny D-stĺpik; mohutnosť rozbíja malé tretie bočné okno. Jednoznačne najoriginálnejším prvkom ináč nudne tvarovanej zadnej časti sú zadné svetlomety: konštruktéri ich celkom integrovali do blatníkov, vďaka tomu vyyzerá voz širší a kratší. Po otvorení víka piatych dverí sa k slovu dostáva hlavný tromf Variantu – batožinový priestor. V základe ponúka 505 litrov (sedan Jetta 527 l; Golf Plus 395 l a Octavia Combi 580 l). Postupným sklápaním zadných sedadiel sa ložná plocha zväčší na priaznivých 1495 litrov (Octavia Combi 1620 a Golf Plus 1450 l). Body k dobru si Variant pripíše za celkom rovnú podlahu kufra, nízku nákladovú hranu (púhych 57 cm od zeme), rozmerný vstupný otvor a vysoko výklopnú zadnú stenu. Užitočný doplnok predstavuje zvýšená výklopná podlaha batožinového priestoru.

Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI

V interiéri sa žiadne zmeny oproti ostatným golfom neudiali. Konzervatívne tvarovaná prístrojová doska poteší výbornou ergonómiou, jedinečným spracovaním a vysokou kvalitou použitých materiálov. V rovnakom duchu sa nesie zvyšok priestoru pre cestujúcich. Sedadlá sú pohodlné, miesta vpredu aj vzadu je dostatok. Úsmev na tvári vykúzli precízne idúce radenie, ostré brzdy a presné riadenie s ideálne nastaveným posilovačom. Jazdné vlastnosti? Takmer rovnaké – teda veľmi dobré - ako v hatchbacku. Prírastok v podobe dlhšej karosérie a vyššej celkovej hmotnosti sa prejaví len pri ostrejšej jazde, kedy sa dá poznať istá ťažkopádnosť.

Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI

Pod kapotou Variantu pracuje známe portfólio pohonných jednotiek zo stajne koncernu VW. Úlohu základného stavebného kameňa plní zážihový 4-valec s objemom 1,4 l/59 kW. Nad ním figuruje osvedčená zážihová 1600-vka so 75 kW (alternatívne spojená so 6-stupňovou samočinnou prevodovkou Tiptronic). Progresívne preplňované benzínové motory TSI s priamym vstrekom paliva zastupujú dve jedna-štvorky: 1,4 TSI/103 kW a 125 kW; neskôr ich doplní slabšia 90 kW varianta. V prípade silnejších „té-es-íčiek“ zaisťuje potrebný výkon výfukové turbodúchadlo spoločne s mechanickým plus chladič stlačovaného vzduchu; najslabší TSI (90 kW) si musí vystačiť len s výfukovým dúchadlom. Kult s menom TDI-PDE tvorí „nerozlučná dvojica“: 1900-vka s výkonom 77 kW a 2.0 TDI/103 kW. Čo nevidieť zmizne systém čerpadlo-tryska v prepadlisku dejín a pod kapotami vozov koncernu VW budú pracovať moderné vysokotlaké Common-raily.

Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI

Štandardne sa dodáva 5-stupňová priamo radená prevodovka; obe silnejšie verzie TSI a 2.0 TDI majú 6 stupňov. Za príplatok je možné získať automatickú 6-stupňovú mechanickú prevodovku DSG s dvoma elektrohydraulicky ovládanými lamelovými spojkami (v ponuke pre TDI a TSI). Volkswagen Golf Variant sa predáva aj na americkom trhu, tu však ako Jetta Sport-Wagen. K dispozícii sú dve pohonné jednotky: 2.5 V5/125 kW a 2.0 TFSI/147 kW. V budúcnosti ich doplní turbodiesel 2.0 s technológiou Bluetec. Pre Golf Variant sa rozhodnú najmä tí, ktorým je základný hatchback príliš malý a naopak MPV Touran by plne nevyužili.

Stručné technické údaje Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI (podľa údajov výrobcu)

Dĺžka 4556 mm
Šírka 1781 mm
Výška 1504 mm
Rázvor náprav 2578 mm
Objem batožinového priestoru 505/1495 l
Objem valcov 1390 ccm
Počet valcov 4
Výkon125 kW/170 k
najvyšší točivý moment 240 N.m/1500 - 4750 ot. za min.
priemerná spotreba paliva 7,3 l/100 km
zrýchlenie z 0 na 100 km/h 8,5 s
najvyššia rýchlosť 220 km/h
objem palivovej nádrže 55 l

tlačiť

Diskusia k článku


Hodnotenie:

hlasov: 19

Pozn: čím väčšie číslo, tým lepšie hodnotenie

Diskusia

Diskusia k článku Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI


počet príspevkov: 0

 

viac

menej

menej značiek

Už raz ste hlasovali.

Odobrať možnosť

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrať aspoň dva produkty na porovnanie.