Preposlať Renault Laguna

 

Zdieľanie článku na sociálnych a iných sieťach

Radi by ste sa podelili o tento článok s ostatnými? Kliknutím na ikonky nižšie ho môžete zdieľať na danej sieti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Renault Laguna

13.09.2007 | David Kudláček | Recenzia | Komentárov: 0 |

Blížiaci sa frankfurtský autosalón IAA 2007 bude dejiskom niekoľkých významných svetových premiér. Jednou z nich bude tretia generácia Renaultu Laguna.

Modelový rad Laguna prevzal v roku 1994 štafetu od Renaultu 25 a stal sa pomerne úspešným veľvyslancom francúzskej automobilky v strednej triede. Produkcia prvej generácie (1994 – 2000) dosiahla 1,5 milióna vozidiel. Technicky veľmi vyspelá Laguna II lákala v roku 2000 zákazníkov titulom najbezpečnejšie vozidlo svojej kategórie. Ale napriek tomu nedokázala v počte vyrobených kusov prekonať svoju predchodkyňu. Za výrazným poklesom predaja v priebehu života druhej generácie stojí jej nespoľahlivosť: život majiteľom otravovala problémová elektronika, nespoľahlivé turbodýchadlá a nekvalitné podvozkové diely. Po milióne vyrobených Lagun II prichádza k slovu tretia generácia (kódové označenie X91), ktorá má za úlohu osloviť nových aj starých zákazníkov a dramaticky zvýšiť predajné štatistiky.

Renault Laguna

Čo sa designu týka, Renault opäť potvrdil, že sa snaží byť výrobcom, ktorý sa nebojí uviesť na trh odvážne (niekedy až priekopnícky – viď modely Mégane II, Vel Satis a Avantime) tvarované modely. Klasickú masku nesúcu mriežku chladiča u Laguny nehľadajte. Kapota je rafinovane pretiahnutá až k hornej hrane predného nárazníka. Neprehliadnuteľné sú rozmerné predné svetlomety v tvare obráteného písmena L; robustný nárazník s celkom plochými bokmi pôsobí odvážne. Bočný profil pripomína Lagunu II (platí najmä pre liftback). Novinka pridáva robustnejší štýl a netradične zvlnený prelis. Veľmi dobre pôsobí aj zadná časť. Ostro tvarované zadné svetlomety sú umiestnené na hrane dverí kufra. Naň naväzuje masívne, ale elegantne tvarované dvere kufra a nárazník. Neprehliadnuteľný je „renaultský“ kosodĺžnik a nápis „Laguna“.

Renault Laguna

V prípade kombi (Grandtour) zvolili tvorcovia klasickejší prístup. Za druhým párom bočných dverí je miniatúrne bočné okno, na ktoré plynule naväzuje masívny D-stĺpik. Praktickosť varianty kombi zvyšuje samostatne výklopné sklo piatych dverí. S originálne tvarovanou karosériou sa môže pochváliť aj interiér. Jednoduché, ale originálne línie sa nesú v typicky francúzskom štýle. Najvýraznejším prvkom prístrojovej dosky je elegantne zvlnená horná časť. Prístrojový štít vyniká prehľadnosťou a dobrou čitateľnosťou všetkých kontrolných prístrojov. Proti minulej generácii zmizla príliš mohutná stredová konzola; do prístrojovej dosky včlenený stredový panel navodzuje vzdušnosť a kompaktnosť. Pozornosť si zaslúži rozmerný displej palubného počítača, resp. navigačného systému. Milovníci moderných technológií ocenia u všetkých prevedení bezkľúčové otváranie dverí a tlačítkový systém start-stop pre spúšťanie motoru; vozy s vyššou výbavou majú tzv. bezdotykovú kartu, ktorú nie je pre spustenie motora nutné zasúvať do prístrojovej dosky.

Renault Laguna

Podľa prvých informácií je v interiéri novej Laguny dostatok miesta pre všetkých pasažierov. V limuzíne strednej triedy prekvapia neobyčajne vysoko umiestnené predné sedačky, vzadu sediaci cestujúci budú šomrať na príliš nízke sedáky, ktoré neposkytnú dostatočnú oporu ich nohám. Batožinový priestor liftbacku nevybočuje z priemeru strednej triedy – 450 litrov je solídna hodnota, ktorá by mala priemernému užívateľovi plne postačovať. Záujemcovia budú mať na výber z neobyčajne širokej palety zážihových a vznetových pohonných jednotiek, ktoré boli prevzaté z minulej generácie. V prvej fáze výroby ponúka výrobca dva zážihové 16-ventilové dvojlitre (2.0 16V/103 kW a 2.0 turbo/125 kW). Neskôr bude základ cenníka predstavovať benzínový motor s objemom 1.6 16V/81 kW. Ponuka dieselov je od začiatku výroby sympaticky rozsiahla: hospodárnu a životné prostredie šetriacu pohonnú jednotku predstavuje nová 1.5 dCi s veľmi dobrým výkonom 81 kW; poteší nízkymi emisnými hodnotami CO2 – 136 g/km. Záujemcovia prahnúci po dynamickejšej jazde môžu zvoliť jeden z troch 4-valcových dvojlitrov dCi s odlišnou výkonovou charakteristikou (96, 110 a 127 kW). V priebehu budúceho roka sa pod kapotu nasťahujú aj 6-valce; zážihový 3.5 V6 a vznetový 3.0 V6 dCi. Počíta sa aj s uvedením pohonných jednotiek spaľujúcich bioetanol a bionaftu.

Renault Laguna

Všetky motorizácie sú kombinované so 6-stupňovými priamo radenými prevodovkami. Zážihové „turbo“ spolupracuje so 6-stupňovou samočinnou prevodovkou Proactive s možnosťou sekvenčného radenia. Prvé testy vyzdvihujú oproti minulosti výrazne lepšie jazdné vlastnosti; podvozok pôsobí istejším dojmom, komfort jazdy zostáva napriek výraznejšiemu „pritvrdeniu“ stále nadpriemerný. Zlepšilo sa aj riadenie, ktoré je príjemne tuhé a presné. Kvalitu si zaslúžia francúzski vývojári za to, že „pretlačili“ do novej Laguny hydraulický posilovač riadenia s premenným účinkom. Za gumovo idúce radenie naopak ovácie očakávať nemôžu. Zdá sa, že s novou Lagunou urobil Renault krok správnym smerom. Pokiaľ zákazníci prekonajú nedôveru nastolenú druhou generáciou, môže Laguna III výrazne zasiahnuť do predajov v strednej triede.

Renault Laguna

Stručné technické údaje Renault LAGUNA III 2.0 turbo (podľa údajov výrobcu)

Dĺžka 4803 mm
Šírka 1811 mm
Výška 1445 mm
Ráozvor náprav 2756 mm
Objem batožinového priestoru 450 l (liftback), 508 l (kombi)
Objem valcov 1998 ccm
Počet valcov 4, preplňovanie turbodýchadlom
Výkon/kone125 kW/170 k
Najvyšší točivý moment 270 N.m/3250 ot. za min.
Priemerná spotreba paliva 8,9 l/100 km
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h 9,2 s
Najvyššia rýchlosť220 km/h

tlačiť

Diskusia k článku


Hodnotenie:

hlasov: 18

Pozn: čím väčšie číslo, tým lepšie hodnotenie

Diskusia

Diskusia k článku Renault Laguna


počet príspevkov: 0

 

viac

menej

menej značiek

Už raz ste hlasovali.

Odobrať možnosť

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrať aspoň dva produkty na porovnanie.