Preposlať Toyota Yaris TS

 

Zdieľanie článku na sociálnych a iných sieťach

Radi by ste sa podelili o tento článok s ostatnými? Kliknutím na ikonky nižšie ho môžete zdieľať na danej sieti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Toyota Yaris TS

02.08.2007 | David Valenta | Recenzia | Komentárov: 0 |

Toyota sa rozhodla oživiť svoju pozíciu na trhu malých vozov a prišla s ostrou verziou úspešného Yarisu. Jazda v ňom je síce o poznanie zábavnejšia, ako v pomalšom bračekovi, ale na druhej strane je to voz plný kompromisov.

Medzi poprednými svetovými automobilkami by ste dnes asi len ťažko hľadali nejakú, ktorá doposiaľ nemá v ponuke nejaký ten športový hatchback. Yaris TS tak má silnú konkurenciu predovšetkým na európskom trhu, kde sú tieto autá pomerne populárne. Renault Clio Sport, Ford Fiesta ST, Seat ibiza FR, alebo česká Škoda Fabia RS, to sú už pomerne zabehnuté mená, avšak marketingovým zámerom Toyoty nebolo útočiť na ich pozície, ale ponúknuť akýsi kompromis medzi každodenným jazdením na nákupy a športovou jazdou.týmto chceli japonci osloviť čo možno najširšie spektrum potencionálnych zákazníkov, od žien v domácnosti, cez mladých vodičov, až po mužov, čo si chcú zadovážiť auto pre zábavu. Lenže toto môže byť práce jeho najväčším problémom.

Toyota Yaris TS

Ale vezměme to postupně. Z vnějšku se liší Yaris TS od „obyčejné“ verze mírně sníženým podvozkem posazeným na 17palcových kolech z lehkých slitin, dále pak prostřednictvím drobnějších detailů, jako jsou decentně přepracované nárazníky a malá odtrhová hrana na zádi. Takřka neviditelnou proměnou prošly světlomety, které jsou nově sestaveny z malých diod. Chybět samozřejmě nemůže ani sportovní koncovka výfuku. Celkovým pohledem na vůz zjistíme, že sice vypadá agresivněji a snad i sportovně, ale oproti základní verzi se až tolik neliší, jak jsme zvyklí u konkurence. Ale vezmime to postupne

Toyota Yaris TS

Motor je však to najdôležitejšie, čo nás na takom voze zaujíma a práve tu sa onen kompromis prejavuje najviac. Pod kapotou Yarisu nájdeme benzínovú 1800-ku novej genrácie, ktorá disponuje rozvodom Dual VVT-i, čo znamená, že premenlivé časovanie majú nielen sacie, ale aj výfukové ventily a tak výsledok pokrivkáva za očakávaním, ktoré má vodič vozu, ktorý sa honosí priezviskom "športový". Ako som sa už zmienil vyššie, bol tu dosiahnutý kompromis medzi výkonom, spotrebou a ochranou životného prostredia. Ako emisie, tak spotreba paliva majú dobré, teda nízke hodnoty, ale toto by nemalo byť na úkor pôžitku z jazdy, ktorý by tu mal byť na prvom mieste. Ide predsa o ostrý hatchback.

Toyota Yaris TS

Spotreba sa pohybuje okolo 8 l na 100 km, čo je solídna hodnota, na druhú stranu zamrzí malý objem palivovej nádrže, na 1800-ku slabých 42 l. Dynamika motora dosiahne ideál niekde pri 4000 ot/min, do tej doby je skôr lenivší, ale ani potom sa žiadne trhanie asfaltu konať nebude. na druhú stranu to na bezpečné predbiehanie bohatp stačí. Zvuk motora zaujme okolo 3000 ot/min,do tej doby nevybočuje z priemeru na našich cestách. Podvozok sa dočkal mierneho pritvrdenia, ktoré vozu dodalo potrebnú stabilitu v zákrutách a prakticky zmizlo nadmerné nakláňanie v zákrutách, dané vyššou stavbou karosérie. Ako daň za vyššiu stabilitu si povdozok vzal menej účinné tlmenie nerovností, čo by vodič ocenil zvlášť na slovenských cestách, ktoré sú ich plné. Brzdy je poddimezované, pri vyšších rýchlostiach im trvá pomerne dlho voz zastaviť. Medzi kladné stránky Yarisu môžeme zaradiť riadenie, ktoré nie je príliš preposilované a vodič cíti predné kolesa skoro pod rukami a tiež prevodovku, ktorá radí rýchlo, presne a jaj páka je dobre umiestnená.

Toyota Yaris TS

Yaris TS nijako nezľavil z ponuky priestoru pre cestujúcich a tak ani väčšie postavy nebudú mať problém a to ani na zadných sedadlách. Tie sú naviac výraznejšie tvarované a poskytujú lepšiu opotu tela v zákrutách. Ako darček naviac sú pre vás oproti nižším verziám prirpavené analógové prístroje namiesto digirálnych, iné zmeny v interiére asi nenájdete. Materiály pôsobia kvalitne, väčšina povrchov je príjemne mäkká, dokonca vrátane dvoch priehradiek pred spolujazdcom. Vo výbave nájdete rádio s CD a MP3 prehrávačom, manuálne riadenú klimatizáciu, kompletnú sadu systémov aktívne bezpečnosti (vrátane stabilizačného systému a protipreklzového systému), predné, bočné, hlavové airbagy a kolenný airbag pre vodiča, volant a hlavicu riadiacej páky potiahnuté kožou atď. Za príplatok bude možné získať bezkľúčový vstup di dnes populárny systém štartovania motora stlačením tlačítka. Za toto všetko si však nechá Toyota poriadne zaplatiť, základná cena 5-dverového modelu je stanovená na 618.000 Sk, čo nie je na malý automobil práve málo. Otázka, ktorá sa ponúka teda znie: Kúpiť, či sa poohliadnuť inde? Odpoveď nie je jednoduchá, záleží,čo od automobilu požadujete. Pokiaľ chcete športové auto, odpove%d znie nie. Pokiaľ chcete vozidlo na nákupy pre manželku, odpoveď bude tiež nie. Pokiaľ chcete vozidlo na dlhšie cesty, odpoveďou bude do tretice nie. Ale pokiaľ chcetez každého trochu a nie ste ani v jedom smere vyhranený typ vodiča, potom bude odpoveď znišť áno. Je to prostre vozidlo plné kompromisov.

Toyota Yaris TS

Stručné technické údaje Toyota Yaris TS

(podľa údajov výrobcu)
  • Dĺžka: 3800 mm
  • Šírka: 1695 mm
  • Výška: 1530 mm
  • Rázvor: 2460 mm
  • Hmotnosť: 1120 kg
  • Motor: řadový čtyřválec 1798 cm3
  • Najvyššia rýchlosť: 194 km/h
  • Zrýchlenie 0-100 km/h: 9,3 s
  • Emise CO2: 170 g/km
  • Výkon: 133 koní v 6000 ot./min.
  • Toč. moment: 170 Nm při 4400 ot.
  • Spotreba: 7,2 l/100 km

tlačiť

Diskusia k článku


Hodnotenie:

hlasov: 2

Pozn: čím väčšie číslo, tým lepšie hodnotenie

Diskusia

Diskusia k článku Toyota Yaris TS


počet príspevkov: 0

 

viac

menej

menej značiek

Už raz ste hlasovali.

Odobrať možnosť

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrať aspoň dva produkty na porovnanie.