Preposlať Nissan Tiida

 

Zdieľanie článku na sociálnych a iných sieťach

Radi by ste sa podelili o tento článok s ostatnými? Kliknutím na ikonky nižšie ho môžete zdieľať na danej sieti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Nissan Tiida

26.07.2007 | David Kudláček | Recenzia | Komentárov: 0 |

Na začiatku deväťdesiatych rokov v Európe úspešná japonská automobilka Nissan začína znovu naberať vietor do plachiet. Po niekoľkoročnej stagnácii uvidela na trh niekoľko nových modelov, ktoré majú zvýšiť predajné čísla. Jedným z nich je aj Tiida

Nissan Tilda spadá rozmerovo aj cenovo medzi úspešné modely Note a Qashqai. Zatiaľ čo oba spomenuté modeli privádzajú k predajom nissanu nových zákazníkov, Tilda má za úlohu osloviť ostávajúcich majiteľov Almer a Primer. Na výber majú zo štvordverového sedanu so stupňovitou zadnou časťou a klasického päťdverového hatche. Na rozdiel od malého MPV Note a crossoveru Qashqai nie je Tilda úplne novým modelom. Japonskí zákazníci ho poznajú už od roku 2004 a v roku 2005 bola druhým najpredávanejším modelom značky na domácom trhu. Úspechy si Tilda získala aj v Číne, Austrálii, na blízkom Východe. v Severnej a Južnej Amerike. Pre severoamerický trh sa Tildo premenovalo na Nissan Versa. Produkciu pre Európu má na starosti mexická továreň Nissan Mexicana.

Nissan Tiida

Pre potreby európskych zákazníkov bol model náležite upravený v technických centrách v Anglicku, Nemecku a Španielsku. Zmeny sa dotkli ako designu karosérie, tak nastavení podvozku, charakteristiky bŕzd, riadenia a tlmičov. Prvé, čo vás pri zbadaní nového Tilda upúta, je jeho mohutnosť a výška karosérie, ktorou prevyšuje ostatných konkurentov. Stvárnenie masky chladiča a nezvyčajne tvarované predné svetlá nadväzuje Tildo na štýl menšieho Notu. Zadná časť päťdverového hatchbacku pripomína hlavne tvarom zadného okna a svetiel francúzsky Peugeot 307. Sedan pôsobí troška komplikovanejším dojmom, veko kufru vyvoláva pocit, že bolo k zvyšku vozu násilne dorobené. Celkovo pôsobí karoséria Tilda nie príliš vydarene, hlavne na sedane vynikajú disproporcie medzi tvarom zadnej časti a zvyšku vozu.

Nissan Tiida

Ponúka sa otázka prečo Nissan nesiahol k atraktívnejšiemu tvaru karosérie? Odpovedí je hneď niekoľko: vzhľadom k tomu, že Tildo je hlavne globálnym vozom a dosahuje dobré predajné výsledky hlavne v Japonsku, dostal prednosť štýl karosérie zaručujúci úspech v Japonku a Amerike, výrobca si však nesľubuje dosiahnutie výraznejších predajných úspechov na európskom trhu - plánovaný ročný predaj na starom kontinente sa má pohybovať okolo tridsať tisíc vozov ročne....

Nissan Tiida

Prístupu do interiéru uľahčujú veľké dvere s dostatočným uhlom otvorenia. Prvé, čo vám po usadení do rozmerných kresiel príde na rozum je už spomínaná priestrannosť. Nadšený budete z veľkorysej ponuky miesta na zadných (aj predných) sedadlách, vzadu nie je problém voľne prehodiť nohu cez nohu či zasunúť chodidlá po predné sedačky. Ponuka priestoru nad hlavami cestujúcich je príkladná. Jediné mínus predstavuje relatívne úzka karosérie, čo má za následok nie príliš presvedčivú ponuku miesta v priečnom smere. Kto túži po variabilite zadných sedadiel, zvolí päťdverové prevedenie. Interiér hatchbacku disponuje posuvnými sedadlami v rozsahu 240 mm. Vítaná je aj možnosť nastavenia sklonu operadiel. Sedačky Nissanu pripomínajú skôr domáce kresla, sú dostatočne široké a veľkorysými rozmermi uspokoja aj urasteného vodiča. Pri športovej jazde ale nezaistia dostatočnú bočnú oporu tela. Z vozu je výborný výhľad vďaka jeho nezvyčajne vysokému umiestneniu. Veľmi príjemne pôsobia mäkko čalúnené dverné výplne. Rovnako ako karoséria, ani prístrojová doska nepatrí medzi módne výstrelky. Ich tvar je vysoko funkčný a vyniká hlavne dobrou ergonómiou ovládacích prvkov. Zvláštne pôsobí trojica športovo sa tváriacich oddelených budíkov v prístrojovom štíte, ktoré neladia s konvenčnými tvarmi interiéru. Kladné body získava Tilda za pekný, do ruky dobre padnúci trojramenný volant, ktorý je však nastaviteľný len výškovo.

Nissan Tiida

Almery a hlavne Primery boli známe svojimi výbornými jazdnými vlastnosťami. Dopraje komfortne strihnutá Tilda vodičovi aspoň čiastočné potešenie z jazdy? Štvordverový sedan nie, v prípade hatchbacku môžeme hovoriť o lepšom priemere. Na úvod ale pár slov k podvozku: tvorcovia siahli po osvedčenej aliančnej platforme, ktorú náležite predĺžili. Východzie prevedenie používa Micra, Noe a Clio III. Vysoká a úzka karoséria v kombinácii s jednoduchou vlečnou zadnou nápravou poteší len vodičov kľudnej povahy, vyznávajúci pokojné cestovné tempo. Pri ostrejšej jazde sa prejavuje sklon k pretáčavosti, ktorý je ale čitateľný, nepríjemne pôsobí väčší náklon karosérie v zatáčkach. Najviac Tilde svedčí pokojná, vyrovnaná jazda, kedy sa cestujúcim odmení vysokou mierou komfortu a nízkou hladinou hluku. Podvozok výborne žehlí nerovnosti a dáva zabudnúť na rozbité slovenské cesty. O poznanie lepšie jazdné vlastnosti ponúka kratší päťdverový hatchback, ktorý nepôsobí tak kolísavým dojmom ako sedan. Vďaka tuhšiemu nastaveniu podvozku dostáva vodič lepší kontakt so situáciou na ceste. Komfortne ladenému podvozku sekundujú obdobne ladené brzdy, ktoré nemajú tak agresívny nástup, obvyklý u väčšiny dnešných vozov, pri opakovanom zaťažovaní ale slabne jeho účinok. Kvalita riadenia a radenia patrí do bežného priemeru nižšej strednej triedy. Kúpychtivý záujemca má na výber z dvoch zážihových a jedného spaľovacej pohonnej jednotky. Základ predstavuje benzínová tisícšestovka, ktorá produkuje veľmi solídnych 81 kW. Tá sa štandardne dodáva s päťstupňovou prevodovkou. Vrchol ponuky tvorí motor o objeme 1.8 l/93 kW, ktorý spolupracuje výhradne so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Šporovliví vodiči môžu zvoliť spomínaný spaľovací agregát 1.5dCi/78 kW, ktorý pochádza od Renaultu. Rovnako ako tisícosemstovka, aj diesel ponúka sériovo šesť prevodových stupňov. Všetky motory sa vyznačujú kultivovaným behom a veľmi dobrou výkonovou charakteristikou.

Nissan Tiida

Americkú verziu poháňa výhradne motor 1.8, ku ktorému sa dá zvoliť jedna z troch prevodoviek (manuálna, štvorstupňová automatická a plynulá CVT, japonská Tilda sa vyrába s motormi 1.5/80 kW a 1.8/93 kW. radenie zaisťuje prevodovka CVT, k menšiemu motoru sa na prianie dodáva švorstupňový automat, ktorý je jedinou možnosťou pri verzii e-4WD (pohon všetkých kolies). Nissan Tilda nebude mať nielen na slovenskom trhu jednoduchú pozíciu. Záujemcu osloví mimoriadne priestrannou karosériou a poskytovaným komfortom. Uznanie si zaslúžia aj výkonné pohonné jednotky a kvalitne spracovaný interiér. Za konkurenciou naopak zaostáva jazdnými vlastnosťami a pomerne vysokou základnou cenou (základná Tilda 1.6 Visia je za 500 000 Sk). Diskutabilný je vzhľad vozu.

Stručné technické údaje Nissan TIIDA 1.8 (podľa údajov výrobcu)

  • Dĺžka: 4295 mm (hatchback); 4474 mm (sedan)
  • Šírka: 1695 mm
  • Výška: 1533 mm (hatchback); 1543 mm (sedan)
  • Rázvor náprav: 2600 mm
  • Objem batožinového priestoru: 300 - 425 l (hatchback); 500 l (sedan)
  • Objem valcov: 1797 ccm
  • Počet valcov: 4
  • Výkon: 93 kW/126 k
  • Najvyšší točivý moment: 173 N.m/4800 ot. za min.
  • Priemerná spotreba paliva: 7,8 l/100 km
  • Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 10,4 s
  • Najvyššia rýchlosť: 195 km/h
  • Objem palivovej nádrže: 52 l

tlačiť

Diskusia k článku


Hodnotenie:

hlasov: 11

Pozn: čím väčšie číslo, tým lepšie hodnotenie

Diskusia

Diskusia k článku Nissan Tiida


počet príspevkov: 0

 

viac

menej

menej značiek

Už raz ste hlasovali.

Odobrať možnosť

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrať aspoň dva produkty na porovnanie.