Preposlať Peugeot 308

 

Zdieľanie článku na sociálnych a iných sieťach

Radi by ste sa podelili o tento článok s ostatnými? Kliknutím na ikonky nižšie ho môžete zdieľať na danej sieti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Peugeot 308

23.07.2007 | David Valenta | Recenzia | Komentárov: 0 |

Peugeot nedávno oficiálne predstavil svojho prvého člena rodiny s číslom osem na konci, novú „tristoosmičku“.

Peugeot nedávno oficiálne predstavil svojho prvého člena rodiny s číslom osem na konci, novú „tristoosmičku“. Na trh by mala prísť koncom septembra a jej neľahkou úlohou bude čeliť takým stáliciam na trhu tzv. rodinných hatchbackov, akými sú VW Golf, Opel Astre či Ford Focus. Podľa prvých ohlasov by to zďaleka nemusel byť boj dopredu stratený.

Peugeot 308

Peugeot 308 samozrejme vychádza zo svojho predchodcu, modelu 307, ktorý si svojich majiteľov získal predovšetkým páčiacim sa, francúzsky šarmantným designom. Na rovnakú kartu vsadila automobilka aj teraz a najviac starostlivosť a peniaze investovala do vonkajšieho vzhľadu auta, ktorý je pomerne výrazný a určite si ho v tejto triede so žiadnym iným vozom nepomýlite. Pravdaže práve design bol ešte pred zverejnením prvých fotografií predvídateľný, ktorý už pri modeloch 207 a 407 Peugeot nastolil nový trend, ktorý bude poznávacím znamením všetkých jeho modelov – veľmi výrazný predok vozu s charakteristickou „šelmou“ tlamou, ktorá sa pozvoľne stráca v čelnom skle, kvapkovité svetlomety vpredu a na zadnej časti zasahujúce do boku auta. Peugeot 308 je skrátka ako typický Francúz oblečený podľa poslednej módy, ale oproti svojej konzervatívnejšej konkurencií z Nemecka nemusí sedieť úplne všetkým.

Peugeot 308

Na čom vývojári z Peugeotu oproti modelu 307 skutočne zapracovali je interiér, predovšetkým použité materiály a kvalita spracovania. Nie, že by 307 mala interiér škaredý či plný vŕzgajúceho plastu, ale pokiaľ má nová 308 skutočne prekonať konkurenciu, bolo by potrebné posunúť sa o veľký kus cesty dopredu. Cestujúci tu nájdu až prekvapivo dosť miesta, takže pokiaľ sa za volant usadí dvojmetrový vodič, tak rovnako vysoký cestujúci za ním bude mať ešte o kúsok voľného miesta pre kolená a do výšky tiež nebude mať problém. Sedadlá sú na Francúzov nezvyčajne tvrdé, takže Vás ani po dlhšej jazde nebude bolieť celé telo. Naviac majú výborné bočné vedenie a tiaž dosť veľkú plochu sedacej časti, čo znamená, že pohodlie cestujúcich stavia Peugeot veľmi vysoko. Ako už som hovoril, v interiéri sa nešetrilo kvalitnými materiálmi a Vy sa nebudete môcť zbaviť pocitu, že interiér bol prevzatý z vozu o minimálne jednu triedu vyššie. Rovnako tak výbava znesie tie najprísnejšie merítka pre daný segment, posúďte sami- audio systém JBL, navigačný systém so 7 palcovým výklopným displejom, parkovacie senzory vpredu aj vzadu, naklápacie bi-xenonové svetlomety atď. Ako samozrejmosť už pôsobí 9 airbagov, automatická klimatizácia s výdychmi aj na zadných sedadlách, CD prehrávač či klimatizovaná priehradka na 1,5 l fľašu. Čerešničkou na torte je ale presklená panoramatická strecha, ktorú môžete elektricky zasúvať podľa potreby a ktorá bude súčasťou vyšších výbav.

Peugeot 308

Dĺžka nového modelu je 4276 mm, rázvor 2610 mm, šírka 1815 mm a výška bezmála pol druha metra, presnejšie 1498 mm. Svojho predchodcu síce 308 neprerástla do výška, ale do plochy áno, čo bolo dané snahou napraviť vysokú siluetu modelu 307. Základný objem kufra je 442 litrov, po sklopení sedadiel až 1398 litrov. Samozrejmosťou je delenie sedadiel v pomere 60:40. Karoséria by mala byť tvrdšia a tým pádom o niečo bezpečnejšia než u predchodcu. Nový model síce ešte neprešiel testami EuroNCAP, ale u Peugeotu sa nečaká nič iného než päť hviezdičiek, teda najlepší možný výsledok.

Peugeot 308

Na začiatku predaja bude Peugeot do svojej 308 ponúkať štyri motory, dva vznetové a dva zážihové. Benzínové budú obe tisícšestovky, rozdiel nájdeme v spôsobe plnenia a vstrekovania paliva. Slabší štvorvalec má vstrekovanie paliva nepriame, pracuje však nie len s premenlivým časovaním, ale aj s premenlivým zdvihom ventilov. Dosahujú výkon 88 kW (120 k) pri 6000 ot./min a maximálny točivý moment je 160 Nm pri 4250 ot./min. Druhým do partie je preplňovaný 1.6 THP, ktorý má aj turbomiešadlo poháňané výfukovými plynmi a priame vstrekovanie benzínu. Disponuje výkonom 110 kW (150 k) pri 5800 ot./min a točivým momentom 240 Nm už v 1400 ot./min. Tiež vďaka tomu sa dokáže na 4. prevodovom stupni dostať z rýchlosti 80 na 120 km/h len za 7,8. Priemerná spotreba vyšplhá len na 7,1 l/100 km. Dieselové motory budú zastupovať dva štvorvalce 1.6 HDi a 2.0 HDi, štandardne vybavené filtrami pevných častíc FAP: Slabší má výkon 80 kW (110 k) a točivý moment 240 Nm pri 1750ot./min. Silnejší agregát vie vyprodukovať 100 kW (126 k) pri 4000 ot./min a 320 Nm pri 2000 ot./min. A spotreba nebude opäť nijako vysoká, presne 4,7 l, prípadne 5,5 l nafty na 100 km. Neskôr pribudnú do ponuky ďalšie dva motory, jeden benzínový a jeden dieselový. Tie rozšíria ponuku zospodu, tzn. že sa bude jednať o slabšie jednotky, ktoré sa pravdepodobne objavia v nižších úrovniach výbav. Benzínový 1.4 VTi má výkon 70 kW (95 k) pri 6000 ot./min. a točivý moment 136 Nm pri 4000 ot./min. Slabší z dvoch dieselov 1.6 HDi vyvinie 66 kW (90 k) pri 4000 ot./min. a 215 Nm pri 1750 ot./min. Pre úplnosť ešte dodám, že všetky motory budú v kombinácii s manuálnou 5stupňovou prevodovkou a silnejší diesel dostane ešte stupeň naviac. V ponuke budú rovnako aj automaty a to 4 a 6-ti stupňové.

Peugeot 308

Pokiaľ Vás Peugeot 308 zaujal, môžete si ho na vlastnej koži po prvý krát vyskúšať v septembri na autosalóne vo Frankfurte, predaj štartuje 20. 9. 2007 a to najskôr v západnej Európe, u nás by mal byť k zakúpeniu o týždeň neskôr. Ceny by sa nemali výrazne líšiť od modelu 307, ale nič bližšieho zatiaľ, čo sa cenovej politiky týka, automobilka nezverejnila. Či však bude cena odpovedať kvalite, ukáže až predajnosť. Každopádne už teraz sa konkurencia s obavami díva smerom do Francúzska, kde sa „tristoosmička“ nemôže dočkať, až si to s ňou rozdá na poli najpredávanejších európskych vozov.

tlačiť

Diskusia k článku


Hodnotenie:

hlasov: 16

Pozn: čím väčšie číslo, tým lepšie hodnotenie

Diskusia

Diskusia k článku Peugeot 308


počet príspevkov: 0

 

viac

menej

menej značiek

Už raz ste hlasovali.

Odobrať možnosť

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrať aspoň dva produkty na porovnanie.