Preposlať Renault Twingo

 

Zdieľanie článku na sociálnych a iných sieťach

Radi by ste sa podelili o tento článok s ostatnými? Kliknutím na ikonky nižšie ho môžete zdieľať na danej sieti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Renault Twingo

20.07.2007 | David Kudláček | Recenzia | Komentárov: 0 |

Pamätáte si, keď Renault na sklonku roku 1992 uverejnil prvé oficiálne fotografie vtedy nového Twinga? Pre väčšinu ľudí to bol šok. Lenže malé Twingo prekonalo všetky očakávania; po dlhých 14 rokoch výroby prichádza k slovu druhá generácia.

Najmenší z Renaultov debutoval na Parížskom autosalóne v roku 1992. Ihneď po premiére rozdelilo Twingo automobilový svet na dve nezmieriteľné tábory: jedni ho milovali, druhí mu nemohli prísť na chuť. Vzhľadom k predajným úspechom (za 14 rokov výroby sa v 40 krajinách svete predalo takmer 2,5 milióna vozov) mala jednoznačne prevahu prvá skupina. Druhá generácia, ktorej predaj odštartoval na vybraných trhoch (Francúzsko, Taliansko a Slovinsko 15. júna) má rozhodne na čo nadväzovať, do českých show – roomov príde nové Twingo 6. septembra.

Renault Twingo

Pri porovnaní prvej a druhej generácie nenarazíte takmer na žiadnu podobnosť – teda pokiaľ neberiete do úvahy, že si oba „Francúzi“ vystačia len s tromi dverami. Design karosérie nového Twinga pôsobí oproti predchodcovi mohutnejším a dospelejším dojmom, na druhej strane novinka stratila na hravosti a originalite, pôvodné Twingo skrátka nikto neprehliadol. Prednej časti dominujú, rovnako ako v prípade prvej generácie, veľké svetlomety. Predný nárazník plynule nadväzuje na krátke veko motoru, o čistotu čelného skla sa tu starajú stierače klasickej koncepcie, jednoramenný stierač s pantografom patrí do minulosti. Bočný pohľad odhalí výrazné vypuklé lemy blatníkov. S pútavo strihnutým predkom nekorešponduje pomerne usadnute tvarovaný zadok. Fádnosť rozbíja len zaujímavo tvarované okno tretích dverí a umiestnenie registračnej značky v spodnej časti zadného nárazníku.

Renault Twingo

Majitelia prvej generácie boli nadšení priestornosťou jednopriestorovej karosérie. Novinka síce prichádza s klasickým dvojpriestorovým usporiadaním, ale potrebná variabilita zostala zachovaná. Pohodlné a bohato dimenzované sedačky (hlavne tie predné) poskytujú cestujúcim dostatočný komfort aj pri dlhších výletoch mimo mesta. Rovnako ako v prvej generácii, aj v novinke sa dedí dosť vysoko. Vodič má síce dobrý výhľad, na druhej strane priestor pre hlavy cestujúcich je trošku obmedzený. Variabilita zadných sedadiel je príkladná, dodávajú sa buď ako pevná zadná lavica alebo dve samostatne posuvné kreslá. Prístrojová doska si zachovala originálne riešenie v podobe uprostred umiestnených digitálnych ukazovateľov. V tieňovom výklenku e tachometer, ktorý zahrňuje aj ukazovateľ stavu paliva a počítadlo kilometrov. Vedľa je lišta s radou najdôležitejších kontrolných svetielok. Na centrálny prístrojový štít nadväzuje výdych ventilácie a ovládače kúrenia. Zaujímavo riešili tvorcovia umiestnenie otáčkomeru, ktorý je samostatne umiestnený priamo pred volantom. Všetky prístroje majú červené podsvietenie.

Renault Twingo

Príjemné vychytávky predstavuje Make-up Box pre odkladanie líčidiel či gumová rohožka imitujúca trávu umiestnená v priestore poličky pred vodičom. Mladých majiteľov Twinga osloví rádio podporujúce formát MP3, možnosť pripojenia MP3 prehrávača a Bluetooth Hands Free pre bezpečné telefonovanie. Pomerne unikátne pôsobí medzi minivozmi príplatkový aerodynamický kit a rozsiahla ponuka samolepiek originálneho designu, ktorým môže majiteľ svoje Twingo náležite odlíšiť od bežnej konfekcie. Na prianie sa dodáva presklená strecha. Oproti prvej generácii sa dramaticky zlepšilo dielenské spracovanie a kvalita použitých materiálov. Prístrojová doska je vyrobená výhradne z tvrdých plastov, ktoré ale majú zvráskavený povrch a nevyzerajú lacno. Poteší dostatok odkladacích priestorov na drobnosti. Že je nové Twingo dospelším vozom dokazuje francúzsky výrobca aj pomerne širokou ponukou pohonných jednotiek. Po prvý krát sa pod kapotu nasťahoval aj dieselový agregát. Z prvej generácie preberá novinka osvedčenú zážihovú dvojventilovú tisícdvestovku (43 kW). Väčšiu porciu dynamiky ponúka verzia 1.2 16V (56 kW) a nová preplňovaná 1.2 TCE/74 kW, ktorá má záľubu vo vysokých otáčkach a dokáže Twingo veľmi rýchlo dostať do nechceného záujmu dopravných policajtov. Moderná preplňovaná tisícdvestovka vyniká priaznivou spotrebou paliva a nízkymi emisnými limitmi. Tí čo šetria zvolia preplňovaný vznetový agregát 1.5 dCi/47 kW s priemernou spotrebou len 4,3 l/100 km, podľa vyjadrení importéra sa ale s dovozom vznetových prevedení do Česka zatiaľ nepočíta...

Renault Twingo

Oproti minulej generácii si veľmi polepšili aj jazdné vlastnosti. Pri jazde prekvapí istým držaním zvolenej stopy a dostatočnou mierou ponúkaného komfortu. Výrobca sľubuje prevedenie GT, ktoré hrá na športovú nôtu a vyniká pritvrdeným podvozkom. Jediné, čo dokáže „twingúša“ rozhodiť sú návaly bočného vetra. Riadenie podporované elektrickým posilňovačom je príkladne presné a reaguje na každý pohyb volantom, v okolí stredovej polohy volantu ale pôsobí trošku gumovo. Úsmev na tvári vykúzlia účinné brzdy s ostrým nástupom a presne idúcim radením. Renault s modelom Twingo vytvoril pred 14 rokmi takmer novú kategórie automobilov. Teraz, v dobe príchodu druhej generácie, sa konkurencia riadne priostruje a na trhu usilujú o priazeň zákazníkov podobne radené vozy vrátane európskych a ázijských výrobcov. Twingo však má zákazníkom čo ponúknuť. Osloví ich hlavne priestorným a hlavne podareným interiérom, kvalitnými pohonnými jednotkami a istými jazdnými vlastnosťami. Trošku rozporuplne pôsobí design karosérie, ktorý už nie je tak roztomilý a originálny. O tom, či sa tvorcovia trafili do vkusu prevažnej väčšiny európskych zákazníkov rozhodne až predajný výsledok.

Stručné technické údaje Renault TWINGO 1.2 TCE (podľa údajov výrobcu)

  • Objem valcov: 1149 ccm
  • Výkon: 74 kW/101 k
  • Najvyšší točivý moment: 145 N.m/3000 ot. za min.
  • Priemerná spotreba paliva: 5,9 l/100 km
  • Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 9,8 s
  • Najvyššia rýchlosť 185 km/h

tlačiť

Diskusia k článku


Hodnotenie:

hlasov: 10

Pozn: čím väčšie číslo, tým lepšie hodnotenie

Diskusia

Diskusia k článku Renault Twingo


počet príspevkov: 0

 

viac

menej

menej značiek

Už raz ste hlasovali.

Odobrať možnosť

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrať aspoň dva produkty na porovnanie.