Preposlať Škoda Praktik

 

Zdieľanie článku na sociálnych a iných sieťach

Radi by ste sa podelili o tento článok s ostatnými? Kliknutím na ikonky nižšie ho môžete zdieľať na danej sieti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Škoda Praktik

11.07.2007 | David Kudláček | Recenzia | Komentárov: 0 |

Po niekoľkoročnej prestávke sa do výrobného programu Škody Auto opäť vracia úžitkový voz, odvodený z osobnej verzie. Novinka vychádza z minulý rok predstaveného Roomsteru a nesie meno Škoda Praktik.

Automobilka Škoda vždy dbala na to, aby v jej výrobnom programe boli zastúpené aj ľahké úžitkové vozy, ktoré konštrukčne vychádzali z osobných škodoviek. Pred vojnou, ale aj v 50. a 60. rokoch bol program „malých pomocníkov“ s okrídleným šípom na kapote pomerne bohatý. 70. a 80. roky znamenali vďaka vzadu uloženému motoru koniec pikapov a stejšňov. Nová éra úžitkových vozov z Mladej Boleslavy nastala s príchodom rady Favorit/Felicia, z nich odvodené Pickupy s rôznymi nadstavbami dosiahli veľkej obľuby. V roku 1999 nastupujúca Škoda Fabia variantu Pickup neponúkla, drobný remeselníci sa museli uspokojiť s Fabiou Praktik, odvodenou z Fabie combi.

Škoda Praktik

Škoda Praktik preberá konštrukčné aj designové prvky osobného Roomsteru. Podlahová plošina vychádza z existujúcich modelov Škoda, predná časť je vypožičaná z rady Fabia, zadná potom z Octavie Tour. Zbytok dielov bolo novo vyvinutých priamo pre radu Rommster/Praktik. V prednej časti karosérie sa žiadna zmena oproti predošlému Roomsteru neudiali. Úžitkovosť sa začne prejavovať až od druhého páru dverí, skla na bokoch nahradili plechové výplne, lakované vo farbe karosérie. Zadné výklopné dvere sa sériovo dodávajú presklenné, za príplatok môžu byť celoplechové. Aj cez spomenuté úpravy zaujme Praktik – rovnako ako Roomster- okoloidúcich svižným desigem. Zákazníci majú na výber z piatich farieb: úžitková škodovka sa môže po cestách preháňať v bielej, červenej, modrej, čiernej alebo striebornej.

Škoda Praktik

Rovnako interiér akoby z oka vypadol Roomsteru. Pozorný užívateľ však odhalí drobné zmeny v podobe odlišne čalúnených sedadiel a tvrdého plastu na vrchnej časti prístrojovej dosky. Za prednými sedadlami sa nachádza posuvná prepážka (aretácia 100 mm), ktorá oddeľuje osobnú časť od nákladnej. Hornú časť prepážky tvorí drôtovaná mreža, takže vodič má nielen dobrý výhľad vzadu, ale aj prehľad o náklade. Prístup k prevážaným veciam uľahčujú postranné krídlové dvere na oboch stranách karosérie. Ich vnútorná časť je obložená tvrdým umývateľným plastom. Najčastejšie využívaným prístupom zrejme budú vysoko vyklopené zadné dvere, otvor v zadnej časti je relatívne veľký ale obmedzenie, predstavuje vysoká nakladacia hrana, ktorá výrazne sťažuje manipuláciu s nákladom.

Škoda Praktik

Nákladový priestor kryje trojdielna podlaha (pod ňou je situovaný priestor pre povinnú výbavu) z trvanlivého materiálu. Použitý materiál sa chváli dostatočnou vodovzdornosťou a protišmykovou úpravou. Body k dobru získava Praktik za účinné osvetlenie nákladového priestoru a pripútacie oči v podlahe. Ako si stojí prepravný priestor v suchej reči čísel? Celkový ložný objem sa rovná 1,9 m3, užitočná hmotnosť 550/640 kg (podľa motorizácie a použitých pneumatík). Na dĺžku meria 1 605 mm, na šírku 1 434 mm (medzi podbehmi 1 016 mm) a na výšku 990 mm.

Škoda Praktik

Čo sa týka ponuky pohonných jednotiek, výrobca na začiatku zvolil mix troch úsporných motorov, v ponuke sú dve zážihové a jedena zápalová jednotka. Všetky motory pracujú okrem Praktiku aj pod kapotami nových Fabií či Roomsterov. Základ trovia nedávno posilnený benzínový trojvalec 1.2 12 V HTP/51 kW, výkonnejšiu alternatívu predstavuje štvorvalcová šestnásťventilová tisícštyristovka o výkone 63 kW. Vzhľadom k úžitkovému charakteru Praktika asi väčšina majiteľov siahne po vznetových trojvalcoch1.4 TDI/51 kW. Jazdné vlastnosti, kvalita riadenia a radenie zostali na rovnakej –teda veľmi dobrej úrovni ako u osobnej verzie. Rovnako kvalita spracovania osobného aj nákladového priestoru je príkladná.

Škoda Praktik

Pre Škodu Praktik hovoria priaznivo ceny (základné „há-té-péčko“ získate od 299 880 Sk bez DPH), bohatá sériová výbava (mimo iného 2x airbag, ABS/MSR, posilňovač riadenia, imobilizér a výškovo/pozdĺž nastaviteľný volant), kvalitné dielenské spracovanie a isté jazdné vlastnosti. Slabiny predstavujú v porovnaní s konkurenciou menší nákladový priestor (potrebné zohľadniť, že Praktik vychádza z osobného vozidla) a prah piatych dverí komplikujúci mechanizovanú nákladku.

Stručné technické údaje Škoda PRAKTIK 1.4 16V (podľa údajov výrobcu)

  • Dĺžka: 4205 mm
  • Šírka: 1684 mm
  • Výška: 1607 mm
  • Rázvor náprav: 2617 mm
  • Objem batožinového priestoru: 1900 l/ložná plocha 2,02 m2
  • Zaťaženie strechy do 75 kg
  • Objem valcov: 1390 ccm
  • Počet valcov: 4
  • Výkon: 63 kW/86 k
  • Najvyšší točivý moment: 132 N.m/3800 ot. za min.
  • Priemerná spotreba paliva: 6,8 l/100 km
  • Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: za 13,0 s
  • Najvyššia rýchlosť: 171 km/h
  • Objem palivovej nádrže: 55 l

tlačiť

Diskusia k článku


Hodnotenie:

hlasov: 10

Pozn: čím väčšie číslo, tým lepšie hodnotenie

Diskusia

Diskusia k článku Škoda Praktik


počet príspevkov: 0

 

viac

menej

menej značiek

Už raz ste hlasovali.

Odobrať možnosť

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrať aspoň dva produkty na porovnanie.