Preposlať Škoda Octavia Scout

 

Zdieľanie článku na sociálnych a iných sieťach

Radi by ste sa podelili o tento článok s ostatnými? Kliknutím na ikonky nižšie ho môžete zdieľať na danej sieti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Škoda Octavia Scout

21.06.2007 | David Kudláček | Recenzia | Komentárov: 0 |

Verzia Scout sa stala tretím derivátom odvodeným od sériovej Škody Octavia. Aký je prvý mladoboleslavský „crossover“ s terénnymi ambíciami?

Pohon všetkých kolies začala škodovka úspešne uplatňovať už v minulej generácii Octavie. Vtedajšie prevedenie 4x4 na prvý pohľad vyzeralo celkom sériovo. Možno úspech Audi All Road na českom trhu, možno koncernová stratégia (viz. rodinka modelou "Cross" z dielne materského VW) či zákazníci, obľubujúci "oplastované" pseudotereňáky - to všetko mohlo byť dôvodom k zrodeniu Octavie Scout (prípadne i Roomsteru Scout). Druhú generáciu Octavie môžete teda mať ako nenápadnú 4x4 alebo elegantnú Scout.

Škoda Octavia Scout

Na prvý pohľad padne do oka vyššia svetlá výška vozu, ktorá Scout pasuje do úlohy najvyššej sériovo vyrábanej škodovky súčasnosti. Svetlá výška sa rovná 180 mm a oproti 4x4, z ktorej Scout vychádza, došlo k navýšeniu o 17 mm. Samotná Octavia 4x4 je oproti Octavii s predným náhonom vyšia o 23 mm. Akým spôsobom došlo k zvýšeniu svetlej výšky? V prvom rade siahli tvorcovia vozu k výmene pružin a tlmičov. Potrebné milimetre pridaly i relatívne rozmerné kolesá. Oproti ostatným verziám Octavie je odlišný i rozmer pneumatík. Scout sa "odvaluje" na liatych diskoch o priemere 17“ (širka 225 mm a profil 50; varianta 4x4 používa rozmery 205/60 R15).

Škoda Octavia Scout

Najvýraznejším poznávacím znakom Scoutu je výrazné plastové lemovanie po celom spodnom obvode karosérie. Predné a zadné nárazníky dostaly načierno prefarbené plastové nástavce, ktorých stredné časti sú prevedené v striebornej farbe. V prednom nárazníku sa uhniezdili hlboko zapustené hmlové svetlomety, prívod vzduch k motoru má voštinkový výplet. Zadnú časť vozidla oživujú do nárazníka včlenené pozdĺžne odrazovky, zasahujúce až do boku vozidla. Na nárazníky plynule naväzujú lemy blatníkov a nastavce prahov. Originalitu dotvára dvojitá chromovaná koncovka výfuku.

Škoda Octavia Scout

V interiéry sa oproti sériovej Octavii zmenilo veľmi málo. Najväčší zásah predstavuje pred spolujazdcom umiestnené robustné strieborné látkové držadlo. Volant, hlavica a manžeta radiacej páky a držadlo ručnej brzdy sú potiahnuté kožou. Podlahové koberčeky majú vyšité logo Scout a mierne odlišné od bežných verzií je aj čalunenie sedadiel. Na prianie sa dodáva Pedal set (kryty pedálov z ušlachtilej ocele). Čo sa týka kvality spracovania a použiatia materiálu, je všetko postarom: spracovanie výborné, použité materiály vysoko kvalitné.

Škoda Octavia Scout

Pod kapotou pracuje dvojica osvedčených dvojlitrov z koncernu VW, zákazník má na výber medzi zážihovým 2.0 FSI/110 kW s priamym vstrekovaním benzínu a obľúbeným zpaľovacím 2.0 TDI PD/103 kW, ktorý sa štandardne dodáva s bezúdržbovým filtrom pevných častí DPF. Obe pohonné jednotky pracujú s praimo radenou šesstupňovou prevodovkou, ktorá má rovnaké odstupňovanie ako v prevedení 4x4. Kvalita radenia a bŕzd sa oproti predchádzajúcemu medelu nezmenila, oba systémy pracujú na výbornú.

Škoda Octavia Scout

Napriek tomu, že väčšina zákazníkov so svojimi Scoutami nikdy neopustí asfaltové cesty, aj v nezpevnenom teréne podáva nová škodovka veľmi dobré výkony. Okrem zvýšeného podvozku k tomu prispieva aj odlišne nastavený stabilizačný systém ESP, ktorý bol doladení špeciálne pre jazdu v lahšom teréne. Pohon všetkých kolies s elektronicky ovládanou lamelovou spojkou Haldex prevzal Scout z Octavie 4x4, v prípade jazdy s menšou príľnávosťou dôjde k samočinnému pripojeniu zadnej nápravy. Podvozok je dostatočné tuhý a veľmi dobre filtruje ako nerovnosti bežných ciest, tak aj výtlky na poľných cestách. Pri svižnejšom tempe na ceste Octavia Scout napriek vyššej svetlej výške veľmi dobre drží stopu a nedochádza k nepríjemným náklonom karosérie. Pri prejazde terénnych nerovností je potrebné dávať pozor na poškodenie plastových doplnkov, zo spodu chráni motor a prevodovku ochranný kryt.

Škoda Octavia Scout

Škoda Octavia Scout je veľmi príťažlivým a praktickým vozom, ktorého využitie je všestranné: cez týždeň funguje ako rodinné vozidlo a cez víkend sa s ním môžete bez problémov vydať na chalubu v horách. Klady Scoutu predstavujú výborné jazdné vlastnosti na ceste i v nespevnenom teréne, kvalitné spracovanie a obrovský batožinový priestor. Na zahodenie nie je ani nemalé užitočné zaťaženie - ktoré sa rovná 660 kg. Čerešničku na torte predstavujú ľubovoľné plastové doplnky karosérie. Nedostatky badáme v relatívne chudobnej sériovej výrobe (klimatizácia sa dodáva len za príplatok) a v interiéry, ktorý by si zaslúžil väčšie odlíšenie od bežných verzií.

Škoda Octavia Scout

Škoda Octavia Scout

Stručné technické údaje Škoda OCTAVIA Scout 2.0 TDI PD DPF (podľa údajov výrobcu) Dĺžka: 4581 mm Šírka: 1784 mm Výška: 1533 mm Rázvor náprav: 2578 mm Nájazdový úhol vpredu/vzadu (°): 16,3/16,9 Objem batožinového priestoru: 580 l Objem valcv: 1968 ccm Počet valcov: 4, preplňovaný turbomiešadlom Výkon: 103 kW/140 k Najvyšší točivý moment: 320 N.m/1750 ot. za min. Priemerná spotreba paliva: 6,4 l/100 km Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 10,2 s Najvyššia rýchlosť: 197 km/h Objem palivovej nádrže: 60 l

tlačiť

Diskusia k článku


Hodnotenie:

hlasov: 37

Pozn: čím väčšie číslo, tým lepšie hodnotenie

Diskusia

Diskusia k článku Škoda Octavia Scout


počet príspevkov: 0

 

viac

menej

menej značiek

Už raz ste hlasovali.

Odobrať možnosť

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrať aspoň dva produkty na porovnanie.