Preposlať SEAT LEON CUPRA TDI

 

Zdieľanie článku na sociálnych a iných sieťach

Radi by ste sa podelili o tento článok s ostatnými? Kliknutím na ikonky nižšie ho môžete zdieľať na danej sieti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

SEAT LEON CUPRA TDI

19.06.2007 | David Vávra | Recenzia | Komentárov: 0 |

Športová Cupra a TDI? Skutočne, Seat sa pokúšal uspieť s technicky vyspelým turbodieselom a kupodivu to neprehnal.

Športová Cupra a TDI? Skutočne, Seat sa pokúšal uspieť s technicky vyspelým turbodieselom a kupodivu to neprehnal. V roku 2002 nám spojenie termínov Cupra a TDI znelo trocha netradične, avšak keď sa pozrieme do technických údajov, nevyzerá to s ním vôbec zle. Výkon 150 koní, točivý moment 320 Nm už pri 1900 otáčkach a šesťistupňová prevodovka. Ako to ale funguje v skutočnosti?

SEAT LEON CUPRA TDI

Je potrebné sa zmieriť s niekoľkými skutočnosťami, charakteristickými pre turbodiesel. Teda s absenciou riedeného zvuku, ktorý nahradzuje klasický klapot naftového motoru a krátkym využiteľným pásmom otáčok, umocnených šesťstupňovou prevodovkou s krátkymi prevodmi. Turbodúchadlo sa preberá už pred dvoma tisícmi otáčiek, ale už po prekročení štyroch a pol tisíc mu dochádza dych. Lepšie je tak radiť o niečo skôr. keď sa motor dostane do pásma s vysokým krútiacim momentom. Radenie jednotlivých rýchlostí pritom rozhodne nie je žiadny problém. Páka má krátke dráhy, naviac je jej chod presný. Na stokilometrovú rýchlosť sa potom takto vybavený Leon vie dostať za 9,1 sekundy a jeho maximálna rýchlosť sa usadila na 211 km/h.

SEAT LEON CUPRA TDI

Ponúkaný výkon perfektne zvláda aj jeho športový podvozok, ktorý je rovnaký, ako v silnejšej šesťvalcovej Cupre. Je správne tvrdší, ale nie prehnane, a rozhodne s ním nie je problém absolvovať dlhé cesty. Systém pohonu všetkých kolies so spojkou Haldex pripája zadnú nápravu okamžite a stará sa o perfektnú trakciu v akejkoľvek situácii. Náhon na všetky štyri kolesá ponúkne v zime na klzkom povrchu mnoho zábavy a štvorkolkových grifov. Riadenie má na športový automobil možno až príliš účinný posilňovač, ale je presné a komunikatívne. Našťastie je progresívne a pri vysokých rýchlostiach dostatočn stvrdne.

SEAT LEON CUPRA TDI

Vydarenému zovňajšku sekunduje do oka dobre padnúci interiér s polokoženými anatomickými sedačkami, športový, kožou obšitým, dobre do ruky padnúcim volantom, kovovými pedálmi s protisklzovými podložkami a na bielo podfarbenými budíkmi. Ergonómia ovládania si zaslúži pochvalu, horšie už je to ale s priestorom. Do modelu Cupra s anatomickými sedačkami aj vzadu sa tak pohodlne vojdú len štyria cestujúci. Na druhú stranu práve toto môžeme brať aj ako pozitívum, veľmi veľa podobne koncipovaných vozidiel má namiesto zadných miest len plochú a nepohodlnú lavicu, na ktorej sa cestujúci pri rýchlejšej jazde len ťažko udrží.

SEAT LEON CUPRA TDI

Asi najväčším lákadlom Cupry potom bude aj jej výsledná spotreba, ktorá sa usadila na priemerných sedem litrov, pri svižnej jazde. Pokiaľ len trocha zvolníme tempo, nie je problém turbodieselovej tisíddeväťstovke dopriať necelých päť litrov na sto kilometrov, naopak ani pro tom najostrejšom tempe spotreba neprekročí 10 l/100 km.

SEAT LEON CUPRA TDI

Vďaka takejto spotrebe je tento automobil úplne ideálnou kombináciou pre športovú jazdu a zároveň aj pre lacnú prepravu znudeného otca vracajúceho sa z práce domov za rodinou.

tlačiť

Diskusia k článku


Hodnotenie:

hlasov: 29

Pozn: čím väčšie číslo, tým lepšie hodnotenie

Diskusia

Diskusia k článku SEAT LEON CUPRA TDI


počet príspevkov: 0

 

viac

menej

menej značiek

Už raz ste hlasovali.

Odobrať možnosť

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrať aspoň dva produkty na porovnanie.